De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-09-2006, 23:04
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Talking Rijders weten er niks van zegt de FIA

Quote:
The owners of circuits licensed for Formula One are required not to discuss safety measures with third parties (including drivers). This is to prevent self-appointed experts, with little or no understanding of the latest developments in circuit safety, causing confusion and undermining the significant safety benefits which are now being achieved.
Komt uit een FIA press release over hun nieuwe veiligere vangrails+ bandenstalpesysteem. Het basisidee lijkt alleen verdacht veel op de SAFERbarriers van NASCAR.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2006, 22:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Mosley zegt nog eens dat de rijders maar hun bek meoten houden.

Quote:
In his exclusive column in this month's issue of F1 Racing, Mosley claims that track safety is now so complicated that only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly.

"Safety has become far too technical for anyone but the specialists," wrote Mosley. "For example, a GPDA director once told me that he would be safer on wide slicks because the cars stop quicker.

"I said that even I could prove on one sheet of paper that slicks were more dangerous - the greater the grip, the worse the accident. 'But would I understand your calculation?' he asked.

"Yet, today, things are even more complex. No driver would want to redesign the electronics on his car, so why try to overrule our safety experts."
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2006, 22:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Vind ik wel terecht van de FIA...

Toch onbegrijpelijk dat ze Barcelona gaan wijzigen op vraag van F1-rijders...Die mannen willen net een van de mooiste bochten uit het circuit halen.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2006, 01:41
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
De FIA heeft een complete wetenschap gemaakt van veiligheid. Laat die rijders nou maar rijden en de FIA zich zorgen maken over de veiligheid. Neemt niet weg dat ieder product ook verkocht moet worden en als je veiligheid dan ziet als "het product" en de rijders als "de markt", dan heeft de FIA nog wel te leren hoe ze als "verkoper" moeten optreden.
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2006, 16:27
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Meerhout
Posts: 66
...only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly...

Zijn dit de experts die nog nooit van een draaicirkel gehoord hebben, of heeft de FIA ook nog andere experts?

Jimbo.
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek
Reply With Quote
  #6  
Old 20-12-2006, 16:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Jimbo View Post
...only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly...

Zijn dit de experts die nog nooit van een draaicirkel gehoord hebben, of heeft de FIA ook nog andere experts?

Jimbo.
Kritiek van Max op de coureurs? Hij mag de hand eerst in eigen boezem steken. Alsof die FIA alles perfekt weet. Idd, de draaicirkel in China tijdens d A1GP. Zo zijn er nog wel meer blunders te bedenken.........situatie Blanchimont bijvoorbeeld. Daar is het alleen veiliger geworden voor de F1 en de rest kan stikken!

Dat een circuit een licentie van de FIA heeft, wil nog niet zeggen dat alles goed en/of veilig is Wellicht lezen we dat binnenkort ergens wel
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2006, 18:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wat Mosley zegt ivm slicks slaat op het eerste zicht natuurlijk nergens op. Immers, wat ie bedoelt is eigenlijk: jongen, met slicks kunt ge niet alleen harder remmen, ge kunt er ook veel sneller mee door de bochten. Hoge snelheid is hoge impact, dus zeer zware crash. Dus dat willen we niet, dus we maken jullie zo traag mogelijk en dat lijkt op zich in contradictie met het fenomeen "racen" en zeker met het fenomeen racen zoals we het vroeger kenden.

Maar, dat was voor 1994. Vanaf dan zijn er toen samen met de dodelijke ongelukken ook gerechtelijke onderzoeken gevolgend en er dienden verantwoordelijken aangeduid te worden. Zelfs al zou het om een "ongeluk" gaan, dan nog werd/wordt/is het tricky voor diegenen die organiseren, uitbaten enz.

Het, bijna paranoïde, streven naar veiligheid is echter niet enkel iets van de FIA. Onze maatschappij is er hoe langer hoe meer van doorspekt, met als gevolg dat alles zo goed als stilgevallen is en dat er zo weinig mogelijk risico's meer genomen worden. Of dat nu goed of slecht is, laat ik in het midden. Maar er zijn ook andere voorbeelden van wat er gebeurde toen de FIA maar wat liet begaan en iedereen ongebrijdeld zijn gang kon gaan. (remember Gr.B in rally)
Reply With Quote
  #8  
Old 21-12-2006, 22:48
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Kritiek van Max op de coureurs? Hij mag de hand eerst in eigen boezem steken. Alsof die FIA alles perfekt weet. Idd, de draaicirkel in China tijdens d A1GP. Zo zijn er nog wel meer blunders te bedenken.........situatie Blanchimont bijvoorbeeld. Daar is het alleen veiliger geworden voor de F1 en de rest kan stikken!

Dat een circuit een licentie van de FIA heeft, wil nog niet zeggen dat alles goed en/of veilig is Wellicht lezen we dat binnenkort ergens wel
Sla mij nu dood, maar de FIA heeft toch niks te maken met de A1GP????
Reply With Quote
  #9  
Old 21-12-2006, 23:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Lambo View Post
Sla mij nu dood, maar de FIA heeft toch niks te maken met de A1GP????
Zoiets zou ik net te hard roepen A1GP is een internationale klasse, en dus eigenlijk sowieso al een FIA sanctioned event. Ze kunnen ook de piraten-toer opgaan maar dan mag geen enkel circuit met een FIA licentie of een coureur met een FIA licentie aan deze klasse deelnemen.

M.a.w. A1GP valt dus onder de paraplu van de FIA. Die moeten dus de kalender en de reglementen van A1GP ondertekenen en goedkeuren. Idem met de circuits waar ze rijden. De FIA heeft dus het circuit goed gekeurd in China. Wie van de FIA zijn krabbel onder de goedkeuring heeft gezet? De naam kan ik op het net ff niet terugvinden. Omdat ik het niet kan verantwoorden met een bron zal ik het hier niet neerzetten
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-12-2006, 00:01
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Whiting himself keurt de circuits goed.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-12-2006, 00:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Whiting himself keurt de circuits goed.
Ja voor de F1. Andere circuits voor graad 2 en lager, dat kunnen meerdere personen zijn. In dit specifieke geval gaat om een persoon die Nederlandse taal machtig is
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2006, 00:44
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Algemeen wordt aangenomen dat Whiting enkel F1 doet, maar hij doet meer dan dat. Hij heeft moet als man van de FIA de circuits inspecteren etc.

Last edited by bluelite; 22-12-2006 at 00:47.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-12-2006, 00:50
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Hoe zou die persoon die de Nederlandse taal machtig is moeten noemen?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.