![]() |
|
|
|||
|
|||
Team Qvick: voorbeschouwing eerste race + sneak preview v/d wagen
Team Qvick press release, 2002-04-09
Technische creativiteit. Het startschot voor de eerste Belcar race van het nieuwe seizoen is al in de verte hoorbaar. De geur van verschroeide banden mengt al met de rest van de smog. Evenredig stijgt de bloeddruk van de deelnemers, en hun trouwe fans. Des te meer als ze de berichten van team Qvick hebben ontvangen. Want op het weekend van 20-21 april zal team Qvick een beest loslaten. Maanden terug kropen de Qvick ingenieurs met een vergrootglas onder de motorkap van een New Mini. Daar vonden ze een klein logootje dat meestal op de neus van een BMW prijkt. Een beter excuus om de schoenhoorn uit te halen, en een 3.0l M3 motor in het wagentje te rammen, bestaat er niet. Het logootje bewees immers dan de Mini onder de BMW groep werd gebouwd, en volgens het Belcar technisch reglement artikel 39: "De motor moet in het originele motorcompartiment zijn ingebouwd en merkgebonden zijn." De Belcar organisatie ging akkoord met deze logica, en de wagen kreeg een groen licht. Het was een groot project voor een bescheiden West-Vlaams team. Met bloeddoorlopen ogen werd er aan de wagen gewerkt. Want de wagen mag niet uitsluitend visuele attractie zijn. De 340pk zescilinder werd laag en naar het midden geplaatst, voor een ideale gewichtsverdeling. De wielkassen achteraan werden zowaar 15cm breder. Bij elke stap moest er rekening gehouden worden met de het technisch reglement, want dit was een oorzaak van ongerustheid. De vrucht van onze werken zal voor het eerst te zien zijn op het New Racing Festival, en een officiële presentatie van de Mini Cooper SM3 zal volgen op 28 april. Catteeuw PJ Team Qvick press officer ![]() |
|
||||
|
||||
Auform
ik heb van u een mailtje gekregen op marc.perdieus@pandora.be, maar ik kon da nie lezen wat was da juist? en was het iets voor in het mak-magazine of hoe kom je anders bij mij terecht? maarten |
|
||||
|
||||
Ziet er al heel mooi uit :-)
De Vinnie-Mini zal er staan! |
|
||||
|
||||
tedjuhe, wat is er toch mis met dien auto...??
Wie heeft die foto genomen... ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Dat het maar rap 20 April is.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Als het via depaddock gestuurd is, dan heeft er iemand mijn account gekraakt. Ik zal vlug eens mijn pass veranderen. PJ |
|
|||
|
|||
Mooi verslagje, niks op aan te merken. (Buiten een enkel schrijffoutje) Doe zo verder.
Ik hoor ook liever de Qvick motors-mini. Het is tenslotte toch de wagen van dat team hé. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Rustig hé maatje.
Das toch niet zo erg zeker als ik dat zeg? |
|
|||
|
|||
Ik zou zeggen dat 'Vinnie Mini' de nickname is, en zijn Christelijke naam 'Cooper SM3'. Zoals die Porsche Turbo (chassis naam vergeten: ?930?) jaren terug Moby Dick hete.
Waar zit dat foutje trouwens? PJ |
|
|||
|
|||
![]()
kdenk toch wel dat de mensen bij Qvick het verdienen dat we Qvick-motors mini zeggen.
Het zijn nu eenmaal zij die die auto gebouwd hebben hé! |
|
||||
|
||||
Gijlie kunt zeggen wa ge wilt, ik noem het de Vinnie-Mini
![]() En als je daar niet mee kan leven : sue me! |
|
|||
|
|||
'Het logootje bewees immers DAT de mini...'
Dat was het, niks om over te schrijven dus. Ik wil het nog eens zeggen, mooi geschreven!! T'is al goed Senna, je hebt het laatste woord. |
|
||||
|
||||
LSD, lighten up!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|