De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-10-2002, 08:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Frank De Winne

Tot mijn grote opluchting en met trots mag ik vertellen dat de lancering van mijn ex-klasgenoot en goede vriend Frank De Winne succesvol was, en dat alles naar wens verloopt.

Ik heb een email-adres ontvangen van Frank waarop ik hem in de ruimte kan emailen, en ik heb hem volgende boodschap gestuurd :

Beste Frank,

Als ik je in 1976 zag rondlopen in de Cadettenschool had ik niet gedacht dat dat manneke van 1,50 m ooit nog eens de ruimte in zou gaan! En toch heb je het voor mekaar! Proficiat!!! Ik wens je ongelooflijk veel succes in je ruimtemissie, en als je naar ons aardbolleke kijkt zal ik eens zwaaien!
Ik ben trots om je tot mijn vrienden te mogen rekenen, en we volgen al je avonturen uiteraard op de voet.
Nog veel groetjes van mijn vrouwke Danny en natuurlijk van mezelf,

Guy.

Toch wel een speciaal gevoel als iemand van je maten zo met een raket de ruimte in geschoten wordt...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-10-2002, 10:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Die kan nu eens zeggen dat hij Pk's onder zijn kont heeft zitten, amai! 8,5 minuten en 400.000 km verder verbeter me als ik verkeerd ben...
Old 30-10-2002, 10:16
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Ik begin meer en meer in te zien dat we via de paddock heel wat belangrijke mensen kennen!
Allé ik ben blij dat alles goed is gelopen en dat de wereld heeft kunnen zien dat er ook nog Belgen zijn die iets goeds kunnen doen
Reply With Quote
Old 30-10-2002, 11:00
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Amazing; cool Guy!

zou em zo is ni ffie een t-shirt van depaddock willen aandoen
Reply With Quote
Old 30-10-2002, 12:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Toch wel een speciaal gevoel als iemand van je maten zo met een raket de ruimte in geschoten wordt...
Vreemd, ik wens dat meestal mijn ergste vijanden toe. One-way ticket to the moon, is dat geen liedje ?

Wel fijn dat Franke De Winne hier bekend is Binnen x aantal jaren depaddock meetings op de maan ?
Old 30-10-2002, 15:44
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Die kan nu eens zeggen dat hij Pk's onder zijn kont heeft zitten, amai! 8,5 minuten en 400.000 km verder verbeter me als ik verkeerd ben...
Sta mij toe effe op te merken dat ge die afstand toch wel een beetje overschat. 400.000km is zelfs nog een stuk voorbij de maan :-)

Ge zou het niet zeggen, maar het ISS vliegt op een hoogte van ongeveer amper 300km (afstand Brussel-Parijs ofzo). Toen Frank De Winne in Moskou zat voor zijn training was hij met andere woorden verder van huis dan wanneer hij over België passeert in het ruimtestation.

De Sojoez bereikte 'de ruimte' inderdaad in 8,5 minuten, maar eigenlijk is dat slechts 80km hoog! In de 48 uren na zijn lancering klimt hij dan zachtjes aan in een hogere baan, tot op 300km en zal daar vrijdagochtend koppelen aan het ISS.

Conclusie; ruimteschepen zijn eigenlijk niet meer dan hoge vliegtuigen :-)
Reply With Quote
Old 30-10-2002, 16:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Idd, wat mij betreft : volgende Paddock meeting op zondag 10 november in het Planetarium te Brussel, waar ik om 7 uur 's morgens ter plaatse zal zijn om de terugkeer van de raket "live" te volgen. Wie ook wil gaan : reserveren op 02/474 70 50, en asap, want ik wou eerst vrijdag gaan om naar de "koppeling" te gaan kijken, en dat is al "uitverkocht". Voor de "landing" zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar. Tip : het is gratis en je krijgt er een ontbijt bij...

BTW : ik heb 4 plaatsen, maar ik weet nu al dat Danny moet werken die dag. Ik heb er dus eentje op overschot (mijn klein gasten gaan ook mee).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-10-2002, 16:52
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Koppeling, het "aan boord gaan" en een eerste videocontact zijn nu vrijdagochtend (rond respectievelijk 5, 6 en 7 uur 's ochtends) ook live te volgen op NASA-TV en ESA-TV (beiden te streamen over internet...check http://www.nasa.gov/ntv en http://www.esa.int).

Zondagavond is er normaal gezien een groot 'evenement' op de markt van Sint Truiden, met muzikale optredens en als 'hoogtepunt' het rechtstreekse videocontact met Frank. Allen daarheen, het feestje is gratis. (Deze keer zonder Prins Filip, die heeft nog steeds nachtmerries van het contact met Frimout en gaat deze keer enkel naar de landing)

De rest van de missie valt uiteraard ook mooi te volgen op internet, door te kijken naar NASA-TV of www.urania.be te bezoeken.

De landing is zondagnacht rond 1 uur, maar aangezien dat nogal laat is en daar geen rechtstreekse beelden van zijn verzwijgen ze dat in het Planetarium van Brussel en beginnen ze om 7 uur :-) Desalniettemin zeker de moeite om eens te bezoeken.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules