De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-09-2003, 11:25
Buumke's Avatar
Buumke Buumke is offline
De Paddock Rookie

verandering van licentiesysteem 2003

Beste,

Ik heb contact gehad met iemand van het circuit van Zolder en die wist mij volgende info te geven ivm licenties 2003.

U wil graag wat verduidelijking over de licenties van de RACB Sport.
Ik begrijp dat deze materie niet bepaald eenvoudig is, maar wij zullen even
trachten uit te leggen wat je voor welke discipline nodig hebt. Overigens
is het systeem met ingang van 2003 een beetje veranderd.

1. C-Free time: is minstens nodig om 2CV of VW Fun Cup te kunnen rijden.
2. B-Promo: nodig om Merkenraces op circuit en verder, rally's, klimkoersen
of rallycross te doen, maar als je deze hebt mag je ook per definitie
deelnemen aan 2CV en VW Fun Cup.
3. B-Sprint: minstens nodig om Belcar of Historische races te rijden, maar
je kan hiermee ook deelnemen aan al de voorgaande disciplines.
4. B: nodig om aan een 24 uursraces te kunnen deelnemen, maar die geeft ook
toegang tot alle voorgaande disciplines.

C-Promo bestaat nu niet meer, maar wie nog zo een licentie heeft uit 2001
of 2002 en twee resultaten kan voorleggen, kan zijn licentie laten
verlengen.

Mvg Maarten
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 10:02
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

misschien kan ik hier de vraag stellen welke licentie er nodig is om op donderdag op het circuit van zolder de vrije trainingen te mogen meerijden. Volstaat een Regionale A licensie of moet dat meer zijn.

Ik hoor het graag.
mvg,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 11:08
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Een regionale A-licentie volstaat (type A2), maar wel met de vermelding van omloopattest.
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 11:17
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

Dank je wel Bart,

wat is de makkelijkste en snelste manier om deze licentie te behalen? En tevens het omloopattest?

Met andere woorden hoe pak ik dit het beste aan om begin volgend jaar te kunnen rijden?

mvg,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 12:08
De Paddock Regular

Het eerste wat je moet doen om deze licentie te behalen is het behalen van het omloopattest. Dit gebeurd in Zolder, een 5 -tal keer per jaar. Binnenkort is er zeker nog een mogelijkheid om dit te doen omdat de 10-uren er aan komt, en ze meestal voor deze wedstrijd een mogelijkheid inlassen om het omloopattest te behalen.
De datums zijn terug te vinden bij Pascal Notelaers, of op de VAS website (deze huppelt altijd wel achterop en de datums die hier op staan zijn niet aangepast).
Pascal Notelaers is de persoon die hiervoor verantwoordelijk is. Je kan best met hem eens kontakt opnemen op tel:012/230093.
of via pascal.notelaers@pi.be . Hij weet je perfekt de datums te zeggen en wat je juist moet doen.
Het omloopattest behalen bestaat uit theorie: technisch en sportreglement (te vinden op VAS. be), en praktijk: een paar ronden op het circuit rijden.
Indien je in dit alles slaagt ga je naar een sportclub voor papieren, dan naar de sportdokter voor een medische keuring. Dan stuur je de hele handel op en een 14-tal dagen later heb je je vergunning en kan je race-avontuur beginnen.
Reply With Quote
Old 06-09-2003, 00:25
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Jo Smets
Besten,

misschien kan ik hier de vraag stellen welke licentie er nodig is om op donderdag op het circuit van zolder de vrije trainingen te mogen meerijden. Volstaat een Regionale A licensie of moet dat meer zijn.

Ik hoor het graag.
mvg,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk
Het is ook te doen zonder licentie hoor, je moet enkel de juiste mensen kennen... (ik spreek uit ervaring, zonder enige ervaring stond ik bij de eerste keer in de villeneuve al in de grindbak, had de porsche rechts van mij daar niet meer verwacht )

FF
Old 06-09-2003, 10:05
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FastFons
Het is ook te doen zonder licentie hoor, je moet enkel de juiste mensen kennen... (ik spreek uit ervaring, zonder enige ervaring stond ik bij de eerste keer in de villeneuve al in de grindbak, had de porsche rechts van mij daar niet meer verwacht )

FF
Dat is nu niet echt het goed voorbeeld geven he Fons

Er zit inderdaad een vrij groot gat in de controle,
De controle op toelating gebeurd per wagen en niet per piloot,
als je toekomt op circuit ga je met je licentie en je centjes naar de receptie, daar vul je een papier in en krijg een sticker om op de voorruit te kleven, aan de uigang van de pitlane wordt er enkel gekeken of die sticker op je ruit staat, dus als een piloot met licentie gaat betalen kan daarna iedereen in die wagen stappen en het circuit opsnorren.

Kan misschien eens aangekaart worden bij circuit Zolder?

Voor het halen van de licenties is een passage bij eran zeker aangewezen, tonnen nuttige tips voor een meer dan democratische prijs.
Reply With Quote
Old 06-09-2003, 11:51
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Ik weet wel dat het niet hoort op deze manier maar ik was nog onwetend toen. Ik ben intussen ook al eens bij carlier gaan rijden en ik denk dat het mij nu nog wel beter zou afgaan. Desondanks had ik bij mijn eerste ontmoeting met circuit zolder toch ook al een 2'02 te draaien (snelste tijd met auto ooit was toen 1'56). Ik raad echter niemand aan om zonder ervaring zomaar in een racewagen te stappen, bij mij scheelde het ook niet veel of er waren brokken gemaakt...

FF
Old 06-09-2003, 12:26
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FLAT6
Dat is nu niet echt het goed voorbeeld geven he Fons

Er zit inderdaad een vrij groot gat in de controle,
De controle op toelating gebeurd per wagen en niet per piloot,
als je toekomt op circuit ga je met je licentie en je centjes naar de receptie, daar vul je een papier in en krijg een sticker om op de voorruit te kleven, aan de uigang van de pitlane wordt er enkel gekeken of die sticker op je ruit staat, dus als een piloot met licentie gaat betalen kan daarna iedereen in die wagen stappen en het circuit opsnorren.

Kan misschien eens aangekaart worden bij circuit Zolder?

Voor het halen van de licenties is een passage bij eran zeker aangewezen, tonnen nuttige tips voor een meer dan democratische prijs.
Dit is inderdaad zo, maar heb dit bewust niet vermeld omdat ik dit ongehoord vind. Enige ervaring en disipline is toch wel het minste, vind ik.
Eran is ook wel de ideale leerschool denk ik als beginnende.Dus mijn mening aan de beginnenden: begin op een degelijke en fatsoenlijke basis. Wij laten in ieder geval niemand rijden met onze wagen zonder licentie.
Reply With Quote
Old 08-09-2003, 07:59
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

Besten,

even verduidelijken dat ik er niets mee inzit die licentie te behalen en ik heb helemaal geen intentie om te gaan rijden zonder. (Als het zich voor doet, zou ik natuurlijk niet neen zeggen he )

Ook heb ik al enige ervaring. Ik ben trouwens de gelukige eigenaar van een Race-mini (oud model). Ik ben gewoon op zoek naar de beste manier om zo veel mogelijk te rijden. En ja, Eran racing is daar de eerste stap in. Maar dat blijft ook bij een tiental keren per jaar ,wat al voldoende is, maar ik heb niet altijd de mogelijkheid om de dagen bij te wonen. De donderdagen geven me dan wat meer speelruimte om te rijden.

Race-groeten,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk
Reply With Quote
Old 09-09-2003, 12:19
De Paddock Regular

Voor diegenen die het interesseerd.
Op 23 oktober is het voor de laatste keer dit jaar mogelijk om het omloopattest te behalen op circuit Zolder.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules