De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-03-2005, 15:16
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Red Bull - Honda?

Quote:
Red Bull to run Honda engines in 2006

Red Bull to run Honda engines in 2006Dieter Mateschitz's team were the surprise star of this year's inaugural race, but success on track didn't divert the Austrian's millionaire's attention from the plan to build an even better team. His negotiations with Honda have now reached the crucial and final moments.

Although he was close to a deal with Toyota last September, the Austrian failed to agree terms with the Japanese manufacturer and had to pay Cosworth a very heavy bill to have the British V10 engines in the back of his cars this season. But now he's close to cutting his engine bill for 2006 by half, if the deal with Honda comes off.

Low cost supply of engines – rumored to be of around 10 million euro per year – has been part of the proposals put forward by Mercedes-Benz, BMW, Renault - but so far only Honda and Toyota, who support GPWC's plans, have complied with this promises. Toyota are already supplying engines at a running cost to Jordan and Honda are getting ready to do the same with Red Bull from 2006.
bron: autosport.com

Ik dacht juist de Cosworth van dit jaar een zeer goede motor was en dat dit misschien eentje deeltje van het voorlopige succes was Blijkbaar is de prijs te hoog.

Last edited by gwyllion; 09-03-2005 at 15:40.
Reply With Quote
Old 09-03-2005, 15:23
De Paddock Enthousiast

Wie kan er nog volgen? Klopt dit lijstje ongeveer?
Sauber: Ferrari -> BMW
Red Bull: Cosworth -> Honda
Midland: Toyota -> Ferrari (en Dallara chassis)
Dubai: Mercedes
(allemaal geruchten natuurlijk)

Wat betekent dit voor Minardi? Gaat Cosworth nog wel een motor maken als ze dat alleen maar voor Minardi moeten doen? Misschien de Toyota klanten motor?
Reply With Quote
Old 09-03-2005, 15:48
De Paddock Enthousiast

Meer info op f1racing.nl.
Quote:
"Het klopt dat een aantal teams interesse getoond hebben in onze motoren voor volgend seizoen", geeft Honda's F1-projectleider Takeo Kiuchi toe. "Ik weet dat er inmiddels contact is geweest tussen onze president en een geïnteresseerde."

...

Christian Horner, de teambaas van Red Bull, houdt zich echter op de vlakte. "Twee of drie motorenleveranciers hebben inmiddels contact met ons gehad over 2006, maar we zijn momenteel nog heel tevreden met Cosworth", zegt de teambaas.

"Op dit moment zijn we onze opties aan het bekijken. Ik verwacht dat we relatief snel de knoop door zullen hakken. We moeten kijken naar de toekomst van Red Bull Racing. Een samenwerking met een grote motorenleverancier kan wat dat betreft een heel belangrijke stap zijn", aldus Horner.
Reply With Quote
Old 09-03-2005, 15:54
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion

Wat betekent dit voor Minardi? Gaat Cosworth nog wel een motor maken als ze dat alleen maar voor Minardi moeten doen? Misschien de Toyota klanten motor?
Ik heb natuurlijk een belangrijk detail over het hoofd gezien. Al die klantenmotoren zijn natuurlijk bedoeld om de teams die nog niet beslist hebben (Red Bull, Sauber en Midland-Jordan) te overtuigen naar GPWC te gaan.

Dus die klantenmotor van Ferrari voor Midland lijkt onwaarschijnlijk.

Last edited by gwyllion; 09-03-2005 at 16:04.
Reply With Quote
Old 09-03-2005, 23:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by gwyllion
Wie kan er nog volgen? Klopt dit lijstje ongeveer?
Sauber: Ferrari -> BMW
Red Bull: Cosworth -> Honda
Dubai: Mercedes
(allemaal geruchten natuurlijk)

Ik vermoed dat Minardi z'n laatste jaar ingaat. Alles wijst toch in die richting. Sinds 2000 is er geen ziertje vooruitgang meer te bespeuren en leeft het team enkel nog verder van Stoddarts dollars en de taxicoureurs (coureurs die betalen om te rijden).
Dit jaar wordt volgens mij dé inzinking. Stoddart ligt constant dwars, de wagen is in geen enkel opzicht een verbetering tov seizoen 2004, de coureurs zijn eens te meer onervaren met F1-bolides en een echte hoofdsponsor ontbreekt, met wat gekluns heeft Stoddart Trust en Willux kwijtgespeeld.
Minardi gaat sinds 2000 niet meer voor continuïteit. Waar andere teams als doelstelling punten en finishen van races hebben, heeft Minardi als doel het seizoen te overleven. Eens moet het dus fout lopen.
Old 10-03-2005, 00:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Finish
Dit jaar wordt volgens mij dé inzinking. Stoddart ligt constant dwars
Hij moet zijn rol toch goed blijven spelen

Quote:
Originally posted by Mark
Vergeet niet dat Stoddart de stroman is in de strijd tussen Bernie/FIA/Ferrari en de rest. Het "armste schaap" in de frontlinie en de rest ligt verdekt in de greppels. Paultje is niet meer dan vers kanonnen-vlees
Met die ludieke opmerking zat ik er niet ver naast. Verhaaltje op Pitstop.tv

Wat betreft Stoddart en F1. Stoddart is zeer zeker een liefhebber van de sport en/of show...............maar hij is nog meer een speculant. Stoddart heeft destijds niet Minardi opgekocht uit liefde of medelijden. Stoddart dacht met de koop van een startplek in de F1 op korte termijn een bak geld te kunnen verdienen. Eind jaren '90 was er al een tendens gaande dat Fabrikanten belangstelling toonde voor de F1. Startplekjes waren destijds schaars en dus duur. Pech voor Stoddart dat Arrows en Prost op de fles gingen, opeens was de nood niet meer zo hoog. Toyota kon simpelweg een lege plek opvullen. Ok ze moesten wel een flinke borg betalen maar die krijgen ze in de loop der tijd terug.

Het verblijf van Stoddart in de F1 duurt hem langer dan hem lief is, zijn hoop is nu gevestigd op GM of Volkswagen / VAG. Van andere fabrikanten hoeven we niks meer te verwachten qua F1. Concerns zoals VAG of GM zullen pas instappen vanaf 2008, als de ellende van Bernie en de GPWC voorbij is. Mocht GPWC de strijd winnen dan is dat gedoe over startplaatsen ook voorbij.

Conclusie: Paultje heeft gegokt en verloren.........maar dit is uiteraard mijn eigenwijze mening
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-03-2005, 00:28
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Hmmm, ik weet het nog zo niet.

Paul Stoddard voelt zich waarschijnlijk gesteund door de GPWC. Ik vermoed dat hij beloftes heeft gekregen, mss een motordeal, mss harde dollars, wie weet.

Want zeg nu zelf, de acties die Stoddard in Australië ondernam zijn je reinste zelfmoord. Tenzij je gesteund wordt natuurlijk. En ik denk niet dat Stoddard zo dom is om zelfmoord te plegen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules