De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-03-2005, 02:25
Pascal Pascal is offline
A4993

Publieke opkomst circuit Zolder.

De eerste TC is een feit. Ondanks de nodige initiatieven om meer volk te lokken naar de TC, gratis ingang aangeboden door Bongou, leek het mij dat er bij de eerste wedstrijd niet meer volk was dan vorig jaar. Het kan maar een idee zijn, spreek me dus gerust tegen.

Vandaag echter, de zaterdag van het NRF, leek het me dat er wel meer volk was dan afgelopen jaar. Zowel in de voormiddag (aan de eerste linkse, kant Paddock) maar vooral in de namiddag (chicane en Villeneuvechicane) was er behoorlijk wat volk. Hopelijk is dit morgen (ondanks de mindere weersvoorspellingen) hetzelfde geval...

Er zijn echter weer enkele dingen die me tegenvallen !!!!

De paddocks zijn enorm leeg. Enkel de paddocks in de buurt van de pilane worden gebruikt. Al de andere paddocks liggen er desolaat bij...

De paddock aan de Rea: leeg.
De paddock aan de kanaalkant : zo goed als leeg.

Dit geeft me als autosportliefhebber geen goed gevoel. Ik verplaats me dan in de huid van publiek dat afkomt op de gratis inkom en gewoon een kijkje wil komen nemen (lees de mindere autosportliefhebbers). Ook zij zien deze lege paddocks en krijgen dan misschien wel het gevoel dat ze op een lege voetbaltribune zijn terechtgekomen. Nuja, misschien is dit ook wel zo want de "gezellige" en leuke sprinterscup werd geïnviteerd om het programma op te vullen. Geen slechte keuze, wat mij betreft, want ik zie ze graag aan het werk maar toch een teken aan de wand.

Als je de paddocks echter niet gevuld krijgt met raceauto's, kan je ze misschien op een andere manier vullen. Een manier waarbij heel wat partijen een voordeel hebben.
Een tip : orden je paddocks zodanig dat de paddock die het kortst bij de publieksingang (lees tunnel) vrijblijven en gebruik deze als parking. Vraag voor de parkings binnen het circuit enkel €'s meer dan voor de parking buiten het circuit (was vandaag trouwens gratis). Ik ben er zeker van dat je paddock's zullen opgevuld zijn. Heel wat mensen zijn bereid hiervoor wat meer te betalen. Vol is vol en de laatkomers kunnen van dit "voordeel" niet genieten. Iedereen ziet dat de paddocks vol zijn en heeft er een goed gevoel bij. De inkomsten voor CZ stijgen en de gebruikers van de parking staan korter bij het circuit. Besluit : iedereen gelukkig. Ik zou zelfs verder durven gaan : gebruik de lege camping als parking. Vandaag namelijk (alweer) geen enkel tentje of caravan gezien.

Een klein nadeel : de toeloop van autoverkeer aan de tunnel bij aanvang en einde van het evenement maar wat flexibiliteit en het bestuderen van een verkeersplan kan hier wonderen doen.

En zeg niet dat het niet kan. Tijdens de wedstrijden van de TC en de rallysprints kan het wel en dan ziet het er mooi uit... Al geef ik me er rekenschap van dat er dan minder toeschouwers zijn...

Wat denken jullie ???

C U
Reply With Quote
Old 27-03-2005, 10:14
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

misschien wel een goed idee om die lege paddocks voor zoiets te gebruiken. we hebben vorig jaar tijdens de World Series een uur moeten lopen van auto naar ingang, om dan zo'n grote ruimte te vinden in de paddocks. en er stonden auto's nog verder geparkeerd dan ons...
Old 27-03-2005, 22:02
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Persoonlijk vind ik het een heel goed idee. Mij zien ze alvast niet terug bij de World Series, ondanks dat ik een echte freak ben. Ik ben echt niet meer van plan om een uur aan te schuiven en dan 300 meter verder te zijn
Reply With Quote
Old 27-03-2005, 22:06
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Was de parking gratis? Ik heb er toch verschillende gezien met een 5€ stickertje.
Reply With Quote
Old 27-03-2005, 22:32
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Daar waren ook verschillende mensen die € 7,5 inkom betaalden
Reply With Quote
Old 28-03-2005, 02:30
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Megane
Was de parking gratis? Ik heb er toch verschillende gezien met een 5€ stickertje.
Parking was gratis op zaterdag...

Trouwens vandaag een goede opkomst van het publiek, dacht ik zo...

C U
Reply With Quote
Old 28-03-2005, 17:46
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

De lege Paddocks gebruiken als Parking is onmogelijk. De reden hiervan is dat de teams die geen extra doorlaat hebben hiervan gaan profiteren en dan betalen voor de parking maar gewoon parkeren aan hun box. Dit is niet goed voor andere teams.

Men zou wel op zo'n lege paddock een karting circuitje kunnen aanleggen ofiets in die aard.

Mvg
Reply With Quote
Old 28-03-2005, 18:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
De lege Paddocks gebruiken als Parking is onmogelijk. De reden hiervan is dat de teams die geen extra doorlaat hebben hiervan gaan profiteren en dan betalen voor de parking maar gewoon parkeren aan hun box. Dit is niet goed voor andere teams.
Goh, is dat de mentaliteit van de teams?

Moeten die teamleden vooral doen, zonder officiële doorlaat doorrijden tot aan de box of tent. Sanctie en/of afslepen volgt vanzelf....................ieder goed wel ingelicht teamlid weet dit overigens.

Vroeger was er ter hoogte van de Ickx Chicane een slagboom, daarmee zijn de frauduleuze praktijken van Thomaske_GLPK niet mogelijk
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-03-2005, 01:00
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK

Men zou wel op zo'n lege paddock een karting circuitje kunnen aanleggen ofiets in die aard.

Mvg
Tijdens de TC werd er gecontroleerd ter hoogte van de Jacky Ickx chicane. Een doorlaat in een bepaalde kleur die je enkel toelaat in de paddocks waar de parking voorzien is en dit probleem is opgelost. Niet luisteren is voelen m.a.w. streng optreden bij misbruiken. Takelen die handel...

Gewoon een doordacht en consquent beleid voeren en na verloop van tijd zijn alle misbruiken van de baan...

C U
Reply With Quote
Old 29-03-2005, 01:01
koerspiloot's Avatar
koerspiloot koerspiloot is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Autofan
Daar waren ook verschillende mensen die € 7,5 inkom betaalden
Raar Op mijn ticket stond er "Free ticket"

http://www.q-racing.com
Reply With Quote
Old 29-03-2005, 19:28
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Voor de ingang aan de brug lagen er een pak free tickets onder de ruitenwisser van een auto
Old 09-04-2005, 16:52
ZTCfan's Avatar
ZTCfan ZTCfan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pascal
De eerste TC is een feit. Ondanks de nodige initiatieven om meer volk te lokken naar de TC, gratis ingang aangeboden door Bongou, leek het mij dat er bij de eerste wedstrijd niet meer volk was dan vorig jaar. Het kan maar een idee zijn, spreek me dus gerust tegen

C U
Ik denk toch dat je verkeerd zit in verband met het volk tijdens de eerste TC race.
Er was toch wel meer volk dan vorig jaar hoor ,
de grote parking aan de REA stond helemaal vol!
dat is nooit eerder gebeurt tijdens een touring cup race, je merkte ook wel dat er meer volk was vond ik

Grtz
Old 09-04-2005, 16:57
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by ZTCfan
Ik denk toch dat je verkeerd zit in verband met het volk tijdens de eerste TC race.
Er was toch wel meer volk dan vorig jaar hoor ,
de grote parking aan de REA stond helemaal vol!
dat is nooit eerder gebeurt tijdens een touring cup race, je merkte ook wel dat er meer volk was vond ik

Grtz
omdat je anders niet binnen mocht parkeren

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules