![]() |
|
|
||||
|
||||
500 VdeV miles Spa, RMU Classic 30-04-05
De wellicht grote landelijke autosport-aandacht ligt dit weekend in Zolder bij het Renault weekend, dat wil niet zeggen dat er geen andere mooie races worden gehouden in België. Op Spa is vandaag de 500 miles verreden in het kader het Franse VdeV kampioenschap. Een mix van "light"-proto's en GT's............
Toch enkele voor ons bekende namen in het veld: Nigel Greensall in een Norma M20.............maar waar rijdt die kerel niet in? Leo van Sande in een Norma M20 Frank Hahn en Val Hillebrand in de G-Force PRC wagen. En dan zijn er nog een rits Belgen en Nederlanders die meerijden maar waarvan mij de namen niks zeggen. Daar gaan we: MERCHE, Pierre / SOARES, Gery / VAN DE WOESTYNE, Hugues / ROOS, Franck / HAMELINK, Rob Op de deelnemerslijst komen we wel enkele aparte wagens tegen: MG SVR X POWER, Lucchini SP 390, Norma's van verschillende types, Funyo's, CvO's, Marcos LM500, Bicknell, Jaguar XK8 en Radicals. Met 64 wagens aan de start, het zal geen top-autosport zijn maar meer de dikke-buiken mannen klasse ![]() Meer info over dit kampioenschap: http://www.vdev.fr Mocht iemand foto's tegenkomen op het net, laat het even weten ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
![]()
Dag vrienden, ex-collega's, ex-supporters en ex-sponsors,
Hier eens een beetje goed nieuws van een ex belcar piloot.... Jaja, t' is gelukt , ik heb er mijn eerste koers na 1,5 jaar weer opzitten !!! en ik heb er van genoten !!!! En na 12 jaar autosport behoor ik tot het selecte groepje .... ?!?! IK HEB EINDELIJK DE RAIDILLON in Francorchamps "A FOND" genomen..... een onbeschrijflijk gevoel !!! Ik heb samen met een vriend op uitnodiging van radical Engeland dit weekend deel genomen aan de "european dunlop endurance championschip" , allemaal rappe mannen van over gans Europa, ge kent dat ge grote trucs met grote tenten en zo, wij kwamen daar toe met ons camionette en een trailer met de wagen erop... een beetje beschaamd , maar blij dat we konden rijden. Tijdens de cronoritten rijden we voor wat we waard zijn en zetten we een 2.35.12 op de klok, voor ons een super tijd, die resulteerde in een 21 tijd algemeen en een 8e tijd in de klasse. (op 48 wagens). Zondagmorgen 9 uur , ik neem de start, "scary" tussen 50 andere leeuwen die gewend zijn om te racen op het scherp van de snee. Ik neem een schitterende start en kan mee met de eerste "meute", achter mij is er direct een mooi gat geslagen. Ik draai mooi mee met die mannen en ik voelde mij direct in mijn nopjes, ik begon te naderen op enkele wagen die samen aan het vechten waren voor hun plaats, ik meng mij in de debatten en merk voor het eerst in mijn carrière wat "close racing" betekend !!!! Er wordt geduwd en getrokken .... niet te geloven !!! Eerst een beetje geschrokken maar dan met het mes tussen de tanden eropaf, de adrenaline geeft nog nooit zo gepompt tijdens een wedstrijd, echt vechten voor iedere meter en voor iedere plaats !?!? Na ondervonden te hebben dat je hier serieuze ballen moet hebben aan uw lijf slaag ik erin enkele plaatsen goed te maken, met een best tijd van 2.34.72. Dan doen we een perfecte pilotenwissel en rijd mijn collega (Pierrot Decroos) de wedstrijd uit. T' is te zeggen bijna uit.... ware het niet dat de marchals enkele wagens aan de source binnen laat rijden voor de wedstrijd afgevlagd is. resultaat 1 toer te weinig op de uitslag. Op papier waren wij de 33 ste. in realiteit de 15 de. Mits dit voorval waren wij (en de invoerder van radical België -domec) zeer tevreden. De tweede manche startte om 5.30 in de bakende zon . Na terug een goede start te hebben genomen en door enkele snelle vogels (die pech hebben gehad tijdens de eerste manche) te zijn overgestoken ga ik terug in de strijd met enkele tegenstrevers, terug op een zeer intense manier, na enkele ronden zit ik in de klisch met een deelnemer, waarmee ik zij aan zij op de bocht na de "pifpaf" afstegen... ik heb een halve wagen voorsprong, maar ik zit aan de buitenkant , met goede manieren die ik altijd geleerd heb in de belcar doe ik de deur niet toe en gaan we samen de bocht in .... maar die aan de binnenkant geeft zo geen mooie manieren als ik en duwt mij mooi .... tot in de zandbak. Ik houdt de wagen onder controle en kan terug (met 50 kg grind) op de baan . shit happen's. Ik heb dan direct gepit, de wagen krijgt een snelle checkup en mijn collega gaan met een licht gehavende wagen(voorsplitter in stukken) terug op de piste. Hij rijd de wedstrijd uit met de wapens waarover wij nog beschikten en eindigen nog op de 29e plaats. Ik was razend op die kerel die er mij uitgeduwd geeft, maar ja, ik heb wel ondervonden dat je in cupkoersen niet braaf mag zijn. Mits alles hebben wij een super weekend gehad, en was de invoerder van radical -die ons het ganse weekend zeer goed heeft bijgestaan, samen met onze teammekaniekers (waarvoor bedankt !!- zeer tevreden over onze prestatie. Na de opkuis zitten wij nog op ons gemak één te drinken met ons team en na te praten. Niets vermoedend komt er plots iemand van radical Engeland zeggen dat wij nog even naar de vipruimte moeten gaan ??? Als kers op de taart krijgen wij daar te horen dat wij 2e zijn geworden in de klasse prosport... Een onverwachte uitslag... maar die enorm veer plezier doet. Voila se, ik ben zo tevreden dat ik besloot om mijn vreugde te delen met mijn vroegere collega's, supporters en sponsors. Dit was voorlopig een eenmalige gebeurtenis... maar het smaakt naar meer. Ik houd u allen in ieder geval op de hoogte indien hier een gevolg wordt aan gegeven. Sportieve groeten en tot binnenkort. Vincent Beernaert alias "Vinnie from the mini"
|
||||
|
||||
Mooi verslag Vinnie, wat gaat je nieuwe nickname worden? Vinni Radical?
![]() ![]() Vinnie, wat is de indruk van die Radicals SR8 V8? De tijden vallen me eerlijk gezegd een beetje tegen......natte piste?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
2.23 .... vind ik niet zo slecht, en de wagen in nog in volle ontwikkeling, ik denk dat ze wel onder de 2.20 zullen duiken in de toekomst. het zijn wel prachtige wagens, en ze zijn ook een rs9 aan het ontwikkelen, zie website, waarmee ze in de kleine klasse van de LMES 2 zullen rijden.
groetjes, en die nickname blijft voorlopig zo, de meeste mensen kennen mij (hopelijk) nog zo. ![]() ![]()
|
|