De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 03-02-2005, 21:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Even voorgloeien...en dan racen, de Trident Iceni GT

Steeds vaker zie je projecten die gebruik maken van milieu vriendelijke brandstoffen. De volgende die het gaat proberen is de Engelse automobielproducent, Trident. De kleine producent heeft plannen om een Trident Iceni GT bio-diesel te laten racen in het Brits GT-kampioenschap.

De race-tak, Trident Performance Racing, zou volgens de welbekende Engelse Autosport bezig met de constructie van een tweetal Trident Iceni 6.5 Turbodiesels. (Diesels zouden afkomstig zijn uit de GM vrachwagendivisie )

Ze zullen dit jaar deelnemen aan het British GT maar buiten mededinging. Ze rijden voor spek en bonen mee. Aangezien er geen referenties zijn kan men niet bepalen voor welke klasse deze wagen geschikt zou zijn.

Volgens een van de woordvoerders van Trident staan ze niet afwijzend tegen uitnodigingen van andere Europese GT-organisatoren. OK, wie gaat er een briefje sturen ?

Voor zover ik me kan herinneren is dit de eerste diesel voor GT-racen. In de Proto's hebben we vorig jaar de Taurus Lola-Caterpillar gezien. Bij de toerwagens zijn we al gewend aan de diesels. De Seatjes van de Zomer Avond Competitie, de VW Bora's uit de voormalige Procar en Belcar 2003, Peugeot 806 (?) uit de 24 uur van Spa.........en de nodige diesels uit de Duitse Langstreckenpokal. De 24 uur aldaar zijn al eens gewonnen door een BMW 3 serie diesel.

Enkele links:
http://www.tridentcar.com/ (nog niks te zien)
http://www.rapidcars.com/icenipics.php (foto's)
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=47&i=3030 (verhaaltje over de benzine versie)
voor de rest: Google is your friend

Een project om te volgen in 2005.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2005, 22:06
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Quote:
Peugeot 806 (?) uit de 24 uur van Spa.........
In 1995 heeft Kronos een Peugeot 806 in de 24h ingezet, met een 2 liter afkomstig van de Peugeot 405 "supertourisme"

Nog nooit zoveel ruimte gezien in een race-auto
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2005, 21:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De wagen beleefd dit weekend zijn wereld premiére in het Brits GT:


Foto: www.britishgt.com
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2005, 22:02
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
die wat er achter rijdt vind ik wel mooi
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2005, 22:33
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Roosendaal(nl)
Posts: 364
werkt goed die wagen

qual 1: No time
qual 2: 8.50.888(pole 1.21.449)
race 1: DNS

komt dat ding zo uit de fabriek rollen zonder 1 km te hebben gereden ofzo?
Reply With Quote
  #6  
Old 09-10-2005, 02:57
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Op DSC wordt vermeld dat de diesel.... uit een Hummer komt . Vind het een mooi initiatief, maar met zo'n vrachtwagenmotor zal het weinig worden vrees ik.

Waarom bouwt niet eens iemand een NGT om de fameuze 3 liter of 3,5 liter turbodiesels van BMW? Die hebben een laag gewicht, kleine omvang en goeie output. In ieder geval in vergelijking met de VW Touareg V10 (die CAT Lola van Taurus) of de Hummer V8 (van Trident dus).
Reply With Quote
  #7  
Old 09-10-2005, 10:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Stefan
werkt goed die wagen

qual 1: No time
qual 2: 8.50.888(pole 1.21.449)
race 1: DNS

komt dat ding zo uit de fabriek rollen zonder 1 km te hebben gereden ofzo?

da's de brandstofbesparende techniek
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 09-10-2005, 13:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by smiley
die wat er achter rijdt vind ik wel mooi
Inderdaad!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.