![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Even voorgloeien...en dan racen, de Trident Iceni GT
Steeds vaker zie je projecten die gebruik maken van milieu vriendelijke brandstoffen. De volgende die het gaat proberen is de Engelse automobielproducent, Trident. De kleine producent heeft plannen om een Trident Iceni GT bio-diesel te laten racen in het Brits GT-kampioenschap.
De race-tak, Trident Performance Racing, zou volgens de welbekende Engelse Autosport bezig met de constructie van een tweetal Trident Iceni 6.5 Turbodiesels. (Diesels zouden afkomstig zijn uit de GM vrachwagendivisie ![]() Ze zullen dit jaar deelnemen aan het British GT maar buiten mededinging. Ze rijden voor spek en bonen mee. Aangezien er geen referenties zijn kan men niet bepalen voor welke klasse deze wagen geschikt zou zijn. Volgens een van de woordvoerders van Trident staan ze niet afwijzend tegen uitnodigingen van andere Europese GT-organisatoren. OK, wie gaat er een briefje sturen ? ![]() Voor zover ik me kan herinneren is dit de eerste diesel voor GT-racen. In de Proto's hebben we vorig jaar de Taurus Lola-Caterpillar gezien. Bij de toerwagens zijn we al gewend aan de diesels. De Seatjes van de Zomer Avond Competitie, de VW Bora's uit de voormalige Procar en Belcar 2003, Peugeot 806 (?) uit de 24 uur van Spa.........en de nodige diesels uit de Duitse Langstreckenpokal. De 24 uur aldaar zijn al eens gewonnen door een BMW 3 serie diesel. Enkele links: http://www.tridentcar.com/ (nog niks te zien) http://www.rapidcars.com/icenipics.php (foto's) http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=47&i=3030 (verhaaltje over de benzine versie) voor de rest: Google is your friend ![]() Een project om te volgen in 2005.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Nog nooit zoveel ruimte gezien in een race-auto ![]() |
#3
|
||||
|
||||
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
die wat er achter rijdt vind ik wel mooi
![]() |
#5
|
|||
|
|||
werkt goed die wagen
qual 1: No time qual 2: 8.50.888(pole 1.21.449) race 1: DNS komt dat ding zo uit de fabriek rollen zonder 1 km te hebben gereden ofzo? |
#6
|
||||
|
||||
Op DSC wordt vermeld dat de diesel.... uit een Hummer komt . Vind het een mooi initiatief, maar met zo'n vrachtwagenmotor zal het weinig worden vrees ik.
Waarom bouwt niet eens iemand een NGT om de fameuze 3 liter of 3,5 liter turbodiesels van BMW? Die hebben een laag gewicht, kleine omvang en goeie output. In ieder geval in vergelijking met de VW Touareg V10 (die CAT Lola van Taurus) of de Hummer V8 (van Trident dus). |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
da's de brandstofbesparende techniek ![]()
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|