De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2005, 23:45
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie

Wink belgische pole tijdens duitse gtp wedstrijd op francorchamps

Dit weekend werd op zondag na de 12 uren BTCS het circuit gereserveerd voor enkele Duitse wedstrijden.
Een van die wedstrijden was de GTP.
Diegene die de Belcar al enkele jaren volgen zullen zich misschien vaag deze naam herinneren toen we in 2000 naar Duitsland trokken.
Oorspronkelijk was dit een wedstrijd voor Porsches, maar door de mindere bezetting mag nu ook Ferrari, Lotus, en ..... Radical meerijden.
Dit konden wij natuurlijk niet aan onze neus laten voorbij gaan.
Sinds 2 weken zijn wij immers de trotse eigenaar van een prachtige en Radical SR4 (zie foto), de eerste en dus enige in de Benelux.
Met bescheiden ambitie begon ik(Vincent Beernaert en Vincent Desschans) aan de eerste training om 8.30 ‘s morgens. Met een 8st tijd waren wij al tevreden (2.46), wetende dat wij voor de eerste keer reden met onze wagen en dat het toch een serieus deelnemersveld was (waaronder Michael Vergers (officieel testpiloot bij Radical) en Claudia Hürtgen ( een dame die reeds meerdere keren DTM en Le Mans reed)beiden met een Radical).
Na een goede de-briefing begon Martin Quartier (MQ racing) en Luc Domec (domec racing en tevens invoerder van Radical) aan de wagen te sleutelen, er werden enkele veranderingen gedaan aan ophanging en set-up.
De tweede training reed Christophe Burrick de wagen en de banden warm, na 10 minuten was het terug mijn beurt, tamelijk opgeladen en met het mes tussen de tanden begon ik aan de laatste 20 minuten training. Na 2 toeren kreeg ik een vrije ronde waar ik mijn kans greep om het uiterste uit de kan te halen.... Resultaat ; mijn eerste POLE POSITION in mijn 12 jaar oude race carrière !!!
Een resultaat waar wij alleen maar van konden dromen...
Om 3.20 u startte de wedstrijd, het was een zalig gevoel om als eerste achter die pacecar te rijden.
Na één opwarmronde werden wij losgelaten.
In het rechte stuk naar les combes werd ik direct ingehaald door 2 Porsches die voor de start hun turbodruk op het maximum hadden gedraaid, en ook door Claüdia die in de aanzuig van de Porsches een grotere topsnelheid had. Na 2 ronden ging ik reeds onder de vleugel van één van de Porsches.
Op het nieuwe gedeelte moest ik de ganse tijd op de rem gaan daar mijn wegligging veel beter was, maar zij gebruikten de ganse breedte van de piste om mijn aanvallen af te slaan. Na hem 3 ronden te hebben opgejaagd ging de eerste Porsche in de fout. Op één toer zat ik achter die andere Porsche en ..... zelfde verhaal, zeker 5 ronde hield hij mij op, waarna ik besloot om van piloot te wisselen. Vincent Desschans reed na 2 toeren de pits binnen met een nukkige ontsteking, na nog 3 toeren kwam hij terug binnen met hetzelfde probleem, waar wij beslisten om de laatste pilotenwissel in te voeren. Christophe Burrick reed met de herstelde wagen als zesde terug de piste op. Met een mooi tempo naderde hij snel op nummer 4 en 5 waardoor een top -3 nog binnen de mogelijkheden lag.... totdat het noodlot toesloeg.... Christophe kwam de pits binnen gereden met een licht brandende wagen, na een snelle interventie van ons team die de brand in "no-time" hadden geblust moesten wij de handdoek in de ring gooien . over and out... De motor draaide nog maar om niet nog meer schade op te lopen hebben wij beslist om na een mooie wedstrijd op te geven.
Zoals u ziet hebben we mits alles een prachtig weekend gehad en terug enorm veel geleerd van onze nieuwe wagen.
Alles wordt nu nagezien en hersteld , en wie weet horen jullie binnenkort wel nog eens van ons met een verslag van onze volgende wedstrijd.

Groetjes
Vincent Beernaert
Old 20-06-2005, 23:53
Pascal Pascal is offline
A4993

Well done en leuk verslagje... Hou ons op de hoogte van de kalender. Dan kunnen we je misschien eens komen aanmoedigen.

C U
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 01:01
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ik kom juist terug van Balocco met o.a. Schaanske...(Vincent Deschans) die heeft jullie wedervaren uitvoerig belicht ; vliegtuig had vertraging bus ook . Gelukkig de 159 niet !
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 10:01
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Smile

Oh,
Waren jullie dat!

Ik ben er ook even komen kijken...
De sfeer die er heerste was echt totaal anders dan de dag ervoor bij de BTCS.

Die GTP races zijn echt een aanrader als je van "hobby" races houdt. Het is echt leuk om daar rond te lopen. Ze kijken nogal verbaasd als je als supporter rondloopt daar.
Het wedstrijd niveau kun je niet vergelijken met iets als de Belcar. Maar daarom niet minder leuk.

En in de GTP klasse rijden ook piloten met naam mee...ik zag daar eveneens Markus Palttala (even) rondrijden.

Groetjes
Yvonne
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 17:20
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Nice,khad jullie radical vorige week al zien staan in Harelbeke aan het station,eens van dicht gaan kijken ook
Old 21-06-2005, 19:15
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Mooi verhaal, en nen dikke proficiat met jullie pole.
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 22:26
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Ik kom juist terug van Balocco met o.a. Schaanske...(Vincent Deschans) die heeft jullie wedervaren uitvoerig belicht ; vliegtuig had vertraging bus ook . Gelukkig de 159 niet !
Tis wat me de vliegers naar Turijn precies, den onze gewoon gecancelled en de bagage (met werkinstrumenten) pas de volgende dag terplekke ...

Tis daar wel een weer tussen die rijstvelden hee, pfff man man sjans dat het er met airco zijn

Jochie
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules