![]() |
|
|
|||
|
|||
Massa naar Ferrari in 2006
Op autosport.com staat dat ze bij Ferrari officieel bevestigd hebben dat ze Massa getekend hebben voor volgend jaar.
Dit betekent gegarandeerd dat Barrichello getekend heeft voor een andere team en dus BAR. |
|
||||
|
||||
dat lijkt me een goed team te gaan worden massa en schumacher... nu hopen dat ze een goeie wagen krijgen volgend jaar..
ik ben wel eens beniauwd of massa het tempo van kimi en alonso kan bij houde.. |
|
||||
|
||||
Barichello hebben ze buitengepest met tweederangs materiaal zeker omdat hij z'n mond een paar keer te veel heeft opengetrokken ; nu hebben ze de keuze Massa klaarstomen als Schumi vervanger of breken zoals z'n voorgangers . Als Massa evenwaardig materiaal krijgt gaat hij alvast over 1 rondje de snellere blijken te zijn ...
|
|
||||
|
||||
Zoals Irvine en Barichello in het verleden bereid waren om de tweede viool te spelen achter Schumacher, zo is daar nu Massa toe bereid gevonden. Ook hij zal, als hij zich weet te ontwikkelen tot min of meer gelijkwaardig aan Michael, zich op zeker moment aan de vaste status van tweede rijder willen ontworstelen en in opstand komen. Zijn voordeel ten opzichte van zijn voorgangers ligt er in dat het eind van Michael's carrierre in zicht begint te komen en dus de status van (eventueel gedeeld) eerste rijder in de nabije toekomst haalbaar zal blijken.
|
|
||||
|
||||
Ik heb (in de officiele berichten) nergens gelezen dat Massa GP's zou rijden. Ik dacht dat er alleen melding werd gemaakt dat ze de oude optie (om van zijn diensten gebruik te mogen maken) hebben gelicht. Dus hij kan evengoed opnieuw als testpiloot aangenomen worden, maar dit zal wel niet.
Dat Barrichello weg wou bij Ferrari is al langer duidelijk (bv Monaco, waar hij, voor zijn contract onterecht, al commentaar had op de tactiek van Schumacher). Massa is een goede opvolger en zal ooit de nr 1 positie van Schumacher overnemen, moest die stoppen, maw Massa is een investering voor de toekomst. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Grappig hoe velen hier alles kennen van de piloten en hun contracten.
Vast een paar helderzienden hier. Frustraties na al die jaren zeker ![]() Waarom zou Ferrari punten weggooien door Rubens weg te pesten? Nogal fantasierijk daar. Vrij normaal dat Ferrari zich concentreert op Michael, waarom ook niet? Bekijk Rubens laatste paar races maar eens en vergelijk dan eens met MS. Hij is het die het team weeral boven water houdt. |
|
|||
|
|||
Dit seizoen gokt Ferrari voortdurend op 2 paarden: Michael en Rubens zitten geregeld op 2 verschillende pitstop strategie (2 vs 3 stops) en rijden geregeld met verschillende banden compound. Geregeld draait dit fout uit voor Barrichello (meer brandstof => tragere kwalificatie => achteraan op grid => pech in eerste bocht => ...)
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Eigenlijk is het geval met de beste 3 teams:
- Renault * Alsono: 87 punten * Fisichella: 30 punten - McLaren: * Räikkönen: 61 punten * Montoya: 34 punten - Ferrari: * Schumacher: 55 punten * Barrichello: 31 punten Het verschil in punten is zelfs minder bij Ferrari. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik heb dit seizoen ook geen teamorders gezien en toch krijgt RB klappen. Maar bon, hopelijk kan hij nog wat punten/podia uit de brand slepen dit seizoen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Raikkonen tweemaal op het podium vanuit ca. 13e stelling en Montoya van de voorlaatste naar de tweede plaats. Het puntenverschil tussen Raikkonen en Montoya is geen juiste weerspiegeling omdat JPM twee races heeft gemist - drie als je zijn te vroege terugkeer erbij telt - en ze allebei al hun deel van mechanische pech hebben gehad. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|