![]() |
|
|
|||
|
|||
Clay Regazzoni is niet meer
Last edited by tony s; 15-12-2006 at 21:38. |
|
||||
|
||||
Voor meer info en een beschrijving van zijn carrière:
http://f1media.blogspot.com/2006/12/...rongelukt.html
|
||||
|
||||
Ik lees het ook net op f1racing.nl
Zeer betreurend nieuws ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() fotolink: http://www.clayregazzoni.com/galleria.asp VW Funcup, Marathon van New York, 24-uurs wedstrijden karting ............die kerel leefde geen minuut trager na zijn tragische ongeval in 1980. Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Was een aardige vent (heb hem wel eens gesproken), maar ik vermoed dat de de nabestaanden van Chris Lambert er niet van wakker liggen. Die actie kón gewoon niet, niet daar, op die plaats, en het is tekenend voor de F1 politics van die tijd (inclusief het verdonkermanen van rapporten van de baancommissarissen) dat Rega er mee weg kwam. Niettemin, RIP ouwe man.
|
||||
|
||||
Aan de exploten van deze kerel heb ik echt alleen maar goeie herinneringen, hij maakte dan ook deel uit van de meest legendarische periode uit de Formule 1 en Sportscars.
Zijn sobere tweekleurige Jeb's helm met het hoefijzer heb ik ook altijd een fraai stukje design gevonden...en paste perfekt bij de livery van de Ferrari 312T en T2. Maar de man is niet meer, en dat is jammer ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat gebeurde niet tijdens een Formule 1 Grand Prix, maar wel tijdens een Formule 2-wedstrijd op Zandvoort in 1968. Ik heb nooit beelden of foto's van die bewuste wedstrijd gezien, maar ik weet wel dat die fatale crash van Lambert nog jarenlang voor discussies heeft gezorgd. De familie Lambert is Regazzoni altijd blijven beschuldigen en heeft zelfs via juridische weg haar gelijk proberen te halen. Dit feit was misschien een smet op de carrière van Regazzoni; maar het neemt niet weg dat hij een pracht van een piloot was die een indrukwekkend palmares kon voorleggen. |
|
||||
|
||||
Klopt, het was F2 (bedankt voor de aanvulling), maar het ging mij om de mentaliteit van de autosportbaasjes, inclusief "getuige-deskundigen". Ondanks zijn bedenkelijke mentaliteit in zijn vroege carrierre is er natuurlijk wel een hele grote heengegaan en dat valt te betreuren.
|
||||
|
||||
Mooie tijden...........
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|