De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-10-2005, 18:35
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Nieuw Project: Corvette C5-R Le Mans 2001

Tijd voor een nieuw project, te starten vanaf de herfstvakantie...

Normaal gezien hou ik het enkel op rally-kits. Maar in den beginne, toen ik dit allemaal nog leerde, maakte ik ook twee race-kits (Ford Sierra RS Texaco en Nissan Skyline AXIA)

Ook nu weer loop ik over naar een race-kit. Ik kreeg namelijk van mijn schoonbroer deze cadeau:

Corvette 5-R Le Mans 2001 van Revell:

Eerst was ik wat bang, want revell is geen tamiya, maar na het inkijken van de doos blijkt mijn vrees voorbarig. Dus beginnen we er nu toch volle moed aan. En ditmaal probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Tot zaterdag dan!! Want vrijdag staken wij in het vrije onderwijs NIET...
Reply With Quote
Old 26-10-2005, 18:51
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Deze kit heb ik ook, dan wel met de livery van SRT, 24 uren Spa 2004. Alleen de decals er nog op en de mijne is klaar.
Old 26-10-2005, 21:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten
Normaal gezien hou ik het enkel op rally-kits. ...

Ook nu weer loop ik over naar een race-kit.
Boee!!

Quote:
Ik kreeg namelijk van mijn schoonbroer deze cadeau:
Ah maar dan is het goed, als ge iets krijgt, moet ge het bouwen he - lol

Quote:

...

Tot zaterdag dan!! Want vrijdag staken wij in het vrije onderwijs NIET...
Groot gelijk. Voor éné keer hebben de stakers ongelijk - maar bon, laten we daar hier maar niet over beginnen.

Anyway, veel succes met de bouw!!
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 13:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Veel succes! Ik heb dezelfde kit ook, maar ben van plan er de SRT versie van te maken.

Wat me wel opviel bij het bekijken van de onderdelen, en wat op zijn minst vreemd overkomt, om niet te zeggen onnozel, is het feit dat Revell er een complete motor bijsteekt terwijl de motorkap meegegoten zit aan de rest van de carosserie. Ofwel kan je dus al dat werk aan de motor uitsparen, ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 14:00
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ah maar dan is het goed, als ge iets krijgt, moet ge het bouwen he - lol
Aha! Ik zal u eens een kit cadeau doen zie die u helemaal niet interesseert

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 14:19
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sennake
...ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).
Op welke manier doe je dat het eenvoudigste?
Old 27-10-2005, 14:29
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Ik denk het te doen met een scherpe naald die ik in de boortjeshouder steek en dan maar krassen totdat je erdoor zit. Dat uitkrassen doe ik sowieso bij alle naden omdat ze bij Revell niet echt uitgesproken diep liggen. Het enige wat ik dan bij de motorkap moet doen is wat langer krassen dan gewoonlijk.

Maar het kan ook met een X-Acto-mes zoals in deze thread te zien is. Alleen het uitboren van de koelsleuven in de motorkap is daar wat tegengevallen. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 16:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Nog een andere mogelijkheid.

Enige tijd geleden heb ik me dit aangeschaft bij Scale Race Cars. Het grote voordeel van deze 'scribers' is dat ze over de volledige lengte exact dezelfde dikte hebben, wat een veel fijnere uitsnijding mogelijk maakt in vergelijking met een naald of exacto mes - die per definitie veel dikker zijn. Ben er heel tevreden over.
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 17:15
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Probeer het eens met een garendraad. Het gaat erdoor als een mes door boter, en spotgoedkoop.

Probeer het eens op wat plastiek afval, je zal zien hoe gemakkelijk het blijkt.

ps: waar is die SRT decalset te krijgen ?

Last edited by ac.cobra427; 27-10-2005 at 17:18.
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 17:22
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
Probeer het eens met een garendraad. Het gaat erdoor als een mes door boter, en spotgoedkoop.

Probeer het eens op wat plastiek afval, je zal zien hoe gemakkelijk het blijkt.

ps: waar is die SRT decalset te krijgen ?
Marc Dantinnne, de baas van Francorchamps Models staat elke Belcar koers wel ergens zij transkits te verkopen.

Maar het kan ook online : http://www.minimodels.be/fmmdecalques.htm

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-10-2005, 11:56
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake
Wat me wel opviel bij het bekijken van de onderdelen, en wat op zijn minst vreemd overkomt, om niet te zeggen onnozel, is het feit dat Revell er een complete motor bijsteekt terwijl de motorkap meegegoten zit aan de rest van de carosserie. Ofwel kan je dus al dat werk aan de motor uitsparen, ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).

Ik had net dezelfde opmerking toen ik hem enkele dagen geleden eens nakeek... Bij mij zal het dan werkbesparing worden... Zal immers binnenkort wat moeten werken voor het nieuwste project (baby 2 mei 2006).

Natuurlijk jammer dat zo'n prachtige motor (revell-normen) dan niet zichtbaar zal zijn... Misschien dat ik die wat later dan toch nog kan uitstallen... Moet ik nog over nadenken...

Ondertussen ben ik de body aan het voorbereiden op het spuitwerk. Dus alle delen samenzoeken en eventueel plaatsen die gespoten moeten worden. En ik heb daarbij al ondervonden waarom revell van mindere kwaliteit is. De body is zeker dubbel zo dik als bvb een body van de celica van Tamiya. Dus ik overweeg ook om die naden wat meer uit te werken...

De spiegels en spoilers hebben dan weer plaats zat om geplaatst te worden waardoor onnodige "gaatjes" ontstaan... Maar ik hoop dat dit met primer en verf wel zal verdwijnen...

Eerste maal trouwens dat ik eens een grondverf ga gebruiken. Reden is omdat dit ook nodig zal zijn bij de bouw van de transkit Loix-celica. Daar is de body zwart en doe moet wit / rood worden... Dus ja, deze kit is dus een beetje een testkit.

Heb trouwens geen witte primer gevonden. De winkel bleek al 6 maand zonder te zitten. Heb dus lichtgrijs mee als probeersel...

Foto's volgen als de grondlaag gezet is...
Reply With Quote
Old 31-10-2005, 14:24
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular

Uwe primer in de concorde gaan halen zeker? Kom er ook onnozel van dat ze geen witte meer hebben.
Old 02-11-2005, 01:09
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de boddy niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten
Reply With Quote
Old 02-11-2005, 10:53
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de body niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten

Ik heb voorlopig nog geen echte problemen ondervonden bij het ineensteken. Telkens eerst dryfitten voor alle zekerheid en dan pas lijmen. Er zitten hier en daar wel wat spleetjes, maar die probeer ik weg te werken.

De kit loopt echt wel als een trein. Logisch ook als je een weekje verlof hebt... Maar er moet ook amper geschilderd worden. Ben meer gewoon bij Hasegawa en Tamiya. Maar das dan ook ferrari vergelijken met Nissan of zo??

Heb wel een leuke fout ontdekt. Op hun blaadjes staat een bepaald onderdeel gemerkt als "rood verven" en een ander stuk ervan "antraciet" maar volgens de referentiefoto's die op de doos staat, is het net andersom... Grappig dus.

Ook de details staan nooit aangeduid als "te verven" dus moet je hier wat vindingrijk zijn. Zo heb ik de bouten en knopjes aan het dashboard toch een kleurtje meegegeven, net als bepaalde andere onderdelen. Ook de kleurtjes van oa rolkooi en motor heb ik naar eigen dunk (en via pics) wat aangepast. Maar aangezien er daarvan toch weer maar weinig te zien zal zijn...

Vandaag probeer ik de bosy een eerste kleurlaag te geven. Revell vraagt een mix van 90% X-8 en 10% X-6... Krijg dat dan maar in een spuitbus als je geen airbrush hebt. Dus heb dan maar voor TS-34 (Camel yellow) gekozen. Misschien niet het perfecte kleur, maar dat hoeft ook niet op dit model. Mijn schoonbroer, die me deze kit cadeau deed, vond het alvast een leuke kleur...

Ook het chassis vereist een volledige zwarte laag... Dus straks nog maar eens naar de winkel stappen om te kijken of ze er x-18 in een spuitbus hebben (of iets gelijkwaardigs).

En die primer... Jah, kleur valt best mee... Misschien eens via domino ene bestellen...???

Pics volgen nog van zodra vrouwlief met de auto thuis is. Digitale ligt al in de auto voor CL-duel van Club Brugge - Rapid Wien.
Reply With Quote
Old 02-11-2005, 12:11
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de boddy niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten
Zelfde opmerking als HIER : leestekens aub!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules