De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-03-2006, 16:19
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview Daikin Racing Team-Seizoen 2006

DAIKIN Racing Team pakt uit met BPO-Ferrari 360

Na de BMW M3 E46 en de MINI S3 trekt men bij Daikin duidelijk de GT-kaart. En wat voor een GT. De keuze viel uiteindelijk op de Ferrari 360 van BPO Racing dat naast de Belcar ook nog twee identieke exemplaren inzet in het BTCS-kampioenschap. En bij BPO Racing is men duidelijk niet over een nachtje ijs gegaan. De mogelijkheid was reëel om de Ferrari in Challenge-configuratie in te zetten in Klasse 3. Maar volgens BPO hoort de wagen méér thuis in Klasse 2. Zodoende kon men het Italiaanse raspaard verder evolueren. Men is bij BPO vertrokken op basis van een 360 Challenge die dan verder werd geëvolueerd richting NGT. Vooral dan op gebied van remmen, ophanging, vlakke bodem, wielen met centrale wielmoeren en een breder wielspoor. De bolide leunt zéér dicht aan bij een NGT, waardoor hij dus thuishoort in Klasse 2. De motor braakt een slordige 428 pk uit. Het is momenteel nog koffiedik kijken waar de wagen zich zal nestelen in het Klasse 2-peloton, maar op termijn moet een top 5 volgens BPO toch tot de mogelijkheden behoren.

Alexandra Van de Velde combineert in 2006 de Mediagroep Van Dyck Belcar met de BTCS in een identieke wagen van hetzelfde team, en zal zodoende een pak kilometers kunnen verorberen. Nadat Vanina Ickx logisch de voorkeur gaf aan een programma in DTM werd Caroline Grifnée aangetrokken om het zitje te delen met Alexandra.
Alexandra Van de Velde : “ Caroline bewees vorig seizoen tijdens de 24 Uren van Zolder dat ze uit het goede hout is gesneden en het klikte ook meteen tussen ons. Het feit dat ik met een identieke wagen ook de BTCS zal rijden stelt me in staat om véél kilometers af te malen en de wagen goed te leren kennen. Ik ben me er van bewust dat ik me in een zéér comfortabele positie bevind. Gezien de grondige reglementswijzigingen is nog te vroeg om reeds prognoses te maken, maar ik ben ervan overtuigd dat we samen met BPO Racing mooie resultaten kunnen boeken in de afwikkeling van het kampioenschap. Er is in ieder geval een groot vertrouwen tussen Daikin Racing Team en BPO Racing. Het is een zéér professioneel team dat met Maxime Soulet reeds kampioen werd in de MINI Challenge 2004. De kans is groot dat Vanina Ickx ons zal komen vervoegen tijdens de Euphony 24 Hours of Zolder. Het team dat ons voorgaande jaren steeds bijstond zal tijdens de wedstrijden BPO Racing komen vervoegen. En uiteraard wil ik vooral Mark Oosterlynck van Daikin Belux bedanken voor de jarenlange samenwerking en vertrouwen”, besluit de Wetterse zakenvrouw.

Ook Mark Oosterlynck van Daikin Belux ging bij de keuze niet over één nachtje ijs en alle beslissingen zijn goed overwogen en doordacht.
“We zaten met verschillende projecten in ons achterhoofd, en hebben tenslotte gekozen voor BPO Racing om verschillende redenen. Enerzijds hebben ze drie identieke wagens in twee kampioenschappen waarvan de kalenders elkaar niet overlappen. Als er iets gebeurt, hebben we zodoende zekerheid dat we de volgende wedstrijd zeker kunnen starten. Anderzijds zijn verschillende andere wagens de revue gepasseerd, maar kozen we voor een Ferrari. Een prachtige wagen die tot de verbeelding spreekt en een extra exotische tint geeft binnen de Belcar. Ik ben ervan overtuigd dat Alexandra en Caroline komend seizoen een paar klinkende resultaten kunnen boeken. We wijken ook niet af van ons principe om een Vlaamse en een Waalse dame de wagen te laten delen. Wij willen ons product goed promoten, de markt in beide landsdelen bespelen en daarenboven geeft een damesduo altijd méér publiciteit. En uiteraard hopen we allemaal dat we Vanina Ickx terug mogen begroeten tijdens de komende etmaalrace in Zolder. Bij Daikin Belux opteren we ook om ons budget te spreiden en te verdelen over verschillende sportdisciplines. We zouden ons budget kunnen spenderen aan een topwagen die meespeelt voor de titel. Maar we doen dat bewust niet. Naast de autosport sponsoren we ook nog de volleybal in Roeselare, de basketbal in Oostende, skisport en we hebben nog altijd een cycling team”.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules