De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-06-2006, 13:48
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview First Motorsport: Belcar Midsummer Race

First Motorsport op 2 punten van de leiding in Klasse 3

Donderdag aanstaande wordt de derde wedstrijd van de Mediagroep Van Dyck Belcar op gang geschoten. Voor de troepen van First Motorsport terug een zéér belangrijke ontmoeting. Het team rond Jo Jamers speelt immers een belangrijke rol in de verdere afwikkeling voor de titel in de Klasse 3. First zal dan ook terug aanwezig zijn met drie Porsches 996 GT3 Supercup. Vooral het duo Henk Haane/Jean-Claude Meert zijn mee met de goede trein. Door problemen met de versnellingsbak moest voormeld duo tijdens de openingswedstrijd in Francorchamps de rol lossen en gaf zodoende een zekere podiumplaats uit handen. Tijdens de daarop volgende Belcar Home Race konden ze doorstoten naar de derde plaats en pikten hun eerste podium van het seizoen mee. Dat brengt hen voorlopig op de derde plaats in het kampioenschap op amper 2 puntjes van de leidende Ultima van Belgium Racing en de Speedlover-Porsche. Beiden delen de leiding met een identiek puntenaantal. Maar ook zij verloren reeds kostbare punten waardoor deze drie teams op een zakdoek staan geklasseerd met amper twee punten verschil. Het zal dus komende donderdag een zéér belangrijke wedstrijd worden. Wie vol scoort vertrekt als leider naar het Duitse Eurospeedway in Lausitz.
Kelly Jamers en Dirk Van Rompuy bekleden momenteel de vijfde plaats algemeen en reden twee oerregelmatige wedstrijden. Ze tellen twee punten achterstand op Van Hoepen/Den Otter die momenteel vierde staan. Ook zij kunnen mits terug een goede prestatie opschuiven in de tussenstand. Peter van Delm zal terug met Frank Beliën de derde Supercup bemannen. Beliën moet immers drie nationale wedstrijden rijden alvorens aan de start te kunnen komen van de Euphony 24 Hours of Zolder.

Jo Jamers: “Het niveau ligt zéér hoog in Klasse 3. Vooral de Ultima is momenteel te snel voor ons. We mogen in ieder geval geen steken laten vallen en moeten verder blijven scoren. Wie een uitschuiver maakt of uitvalt met een technisch probleem komt in de problemen. Vandaar dat ik niets aan het toeval overlaat en preventief bepaalde onderdelen vervang. Ook nu worden twee wagens uitgerust met een nieuwe schakelbak. En zoals ik reeds meermaals verkondigde zal de Euphony 24 Hours of Zolder terug het kampioenschap in een definitieve plooi doen vallen. Ik heb via een goed doordachte strategie steeds goed gescoord tijdens de etmaalwedstrijden in Zolder. Van het cupracen heb ik me in enkele jaren tijd omgeschoold richting endurance met GT’s en ben daar vrij goed in geslaagd. Ook tijdens de 12 Uren van Francorchamps BTCS deden we een prima job door ons op de pole te plaatsen in de Klasse GT en tweede te eindigen na de GPR-Porsche 997 die van een nieuwe generatie is en duidelijk sneller. De ganse crew staat op scherp. In ieder geval hoop ik terug met het koppel Haane-Meert een goede prestatie neer te zetten komende donderdag, terwijl Kelly Jamers en Dirk Van Rompuy in de rol kunnen kruipen van de spreekwoordelijke derde hond. Want momenteel rijden we met twee teams die binnen de top 5 geklasseerd staan en een podiumplaats ambiëren”, besluit een strijdvaardige Jo Jamers.

Door de derde plaats van het duo Haane/Meert tijdens de Belcar Home moeten ze komende donderdag 10 kg. extra ballast in de wagen leggen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules