![]() |
|
|
||||
|
||||
Volgens Jerome Mugnier heeft PSI een C6.R gekocht; http://jmugnier.club.fr/Actu_GT_et_Proto_2005.htm
Kan iemand misschien de relevante info even voor me vertalen? Ken wel wat basis frans, maar volgens mij mis ik nog wat details... |
|
||||
|
||||
Ter gelegenheid van een ontmoeting in de paddock van Istanbul liet Philippe Tillié van PSI ons een primeur weten. Deze van de aankoop en overbrenging op Europese bodem van de Corvette C5-R van het Pacific Coast team die dit jaar te zien was in de ALMS. De bedoeling is om hem nationaal in te zetten maar ook in de LMS en de 24 uur van Spa en Le Mans.
Misschien is er zelfs de mogelijkheid voor een tweede wagen uit de VS. Awel in principe is hij al aangekocht. Phillippe is deze morgen teruggekeerd uit de VS met goed nieuws die we hier in primeur kunnen melden aan de bezoekers van "Bochten" ![]() Samen met de upgedate C5-R van PCM, denk ik dat PSI goed gewapend zal zijn voor 2006. Laurent Dangeard merkte juist op dat de C6-R #002 tweede werd in LM GT1 (6de algemeen) met het nummer 63. En niet eerste... Wij blijven jagen op informatie. Wij hebben even een lijstje opgesteld van de Europese C5-R'en - team PSI Experience n°#006 - team SRT n°#007 - team Luc Alphand Aventures n°#010 - team GLPK/Carsport n°#011
|
||||
|
||||
Bedankt!
Het zal mij benieuwen of de koop daadwerkelijk is gesloten, of dat hij gewoon een bod heeft gedaan. Valt lastig uit het verhaal op te maken, en daar zit nogal een verschil tussen. |
|
||||
|
||||
Op project-lemans.de maken ze het helemaal bont............volgens de Duitse cowboys heeft PSI op dit moment 2 'Vettes in haar bezit en is een derde chassis mogelijk.
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
op http://www.the-paddock.net/ staat nu ook dat psi een c6r heeft gekocht..
Last edited by smiley; 17-12-2005 at 13:26. |
|
||||
|
||||
![]()
De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren
![]() Ze kunnen misschien binnen de Belcar een Corvette-Cup oprichten... Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen! 75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ? Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa ![]() (voor mij is het dat al hoor) Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Op pitstop heeft een tijdje geleden gestaan dat psi-motorsport verkocht was maar omdat ik op racingworld.be las dat schumacher er de topman was vroeg ik me af heeft schumacher een nieuw team opgericht(PSI Experience)?
Quote:
|
|
||||
|
||||
Mooi om dat allemaal te horen. Nu dat ze ook een C6-R hebben is er natuurlijk een mogelijkheid dat die C5-R naar de Belcar komt, en zoals insanity al zei, misschien zien we die C6-R wel eens op een vrije trainingsdag in Zolder.
Ik ben natuurlijk ook al een Corvette-Racing fan van het eerste uur. Vanaf dat Vannerum hier met die Callaway rondreed. Wat ben ik blij dat ik in België woon ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
En we gaan toch geen corvette cup houden zeker, please please dat kuismanen nog met zijn viper komt, zou spijtig zijn als die zouden verdwijnen... Er staan er veel te koop dus misschien iemand interesse... (en die twee van belmondo racing zouden nog wel eens zeer snel kunnen zijn)... ![]() |
|
||||
|
||||
Ook al blijft Kuismanen in de Belcar, een bedreiging voor de overwinning zou hij toch niet zijn denk ik. Dan zie ik Kuismanen met zijn Viper meer kans maken in de Euro GT Series.
|
|||
|
|||
PSI is overgekocht door Philippe Tillié die nu de leiding heeft over PSI.
C. Schumacher heeft de dagelijkse leiding over PSI. Ik weet ook dat Paltalla van begin maart niet meer betaald werd door PSI maar door Van Sande. Dat Markus nu terug bij PSI onder contract staat weet ik niet. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Wat ik gehoord heb op de racing show van iemand die het kan weten is het zo dat ze naast de aankoop van de C5-R nog een bod hebben gedaan op een C5-R die nog bij P&M staat. Een aantal andere teams zijn ook in de running voor die wagen, onder andere... SRT. Van een C6-R was nergens sprake toen we over PSI spraken, enkel bij GLPK.
|
|
||||
|
||||
Ik dacht ergens vernomen te hebben dat deze 2de C5-R waarover Scapa het heeft naar SRT is gegaan. Deze wagen zou alleen voor het Frans GT zijn.
|
|