De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-08-2006, 09:21
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

AMD trekt zich terug uit Belgische autosport

Na een evaluatie gisteren, maandag 21 augustus, heeft de directie van AMD Benelux besloten zich terug te trekken uit de Belgische autosport. AMD, wereldwijd bekend als leveranciers van computeronderdelen, kon zich niet vinden in de houding van organisator RACE naar aanleiding van de 24H van Francorchamps.

" Wij investeren in de Belgische autosport via Belgian Race Invest, meer bepaald via Dries Heyman". Contractueel is hier TV coverage aan verbonden, en RACE is er in geslaagd de mooiste wedstrijd van het jaar van het scherm te halen en te verkopen naar een voor ons althans, niet interessant medium. TV beelden van een racewagen met AMD livery op de vlaamse zenders is het enige wat wij willen. Nu blijkt dit niet te kunnen, en dan stoppen we er maar gewoon mee" aldus Chris Degier, marketingdirecteur AMD Benelux.

" We kunnen Dries niets verwijten, hij is voor AMD een belangrijke schakel geweest de voorbije 4 jaar, en alles is altijd zeer correct verlopen. Daar we Ferrari sponsoren in de F1 zijn we zelfs tot in Italië moeten gaan om goedkeuring van hen te krijgen om Dries met andere merken te laten rijden. Het feit dat 24H Zolder wel LIVE op TV komt is een druppel op een hete plaat, er waren 3 wedstrijden financieel voorzien en de mooiste is niet doorgegaan, daarmee stoppen we er ook mee"

"Ja, wat kan ik hier op zeggen. Op minder dan 72 uur voor de wedstrijd je hoofdsponsor verliezen, ik weet leukere dingen. Ik begrijp hun beslissing voor 100%, ik zou mijn factuur naar RACE moeten sturen, zij zijn de verantwoordelijke. Persoonlijk denk ik niet dat ze beseffen wat voor schade ze aanrichten bij sommige Belgische piloten. Het zal nu een race tegen de klok worden om voor vrijdag een waardige vervanger te vinden voor AMD. De return hebben we klaar liggen, alles is klaar, we vertrekken deze middag naar Zolder. 24H Dubai komt gelukkig niet in gevaar, daar beschikken we over AMD worldwide budgetten en is er contractueel gegarandeerde TV covering", aldus Dries Heyman van Belgian Race Invest.

press@AMD on tour
Reply With Quote
Old 22-08-2006, 12:50
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Da's pas slecht nieuws Dries :s Potverdorie
Reply With Quote
Old 22-08-2006, 14:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

da's echt slecht nieuws

Race heeft duidelijk een grote fout gemaakt met de 24u van Spa coverage
Old 22-08-2006, 20:38
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

De zoveelste sponsor in't rijtje die z'n buik vol heeft van de Belgische organisatoren... I know the feeling . Wat je allemaal moet doen om 'n sponsor te verwerven, te behouden zie je tenietgedaan doordat men enkel aan de eigen geldbuidel denkt bij de Organisatie en nimmer aan de gevolgen van hun beslissingen, reglementswijzigingen en eisen voor de "potentiele" deelnemers en hun return .
Reply With Quote
Old 22-08-2006, 22:15
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Als ik goed gekeken heb stond er toch geen amd reclame op de first wagen in Francorchamps?Hoe konden ze dan in beeld komen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules