![]() |
|
|
|||
|
|||
[ALMS] Lexus IS350 GT2
Zoals enige tijd geleden reeds aangekondigd is gaat Lexus deelnemen aan het ALMS met een IS350. Zie ander topic:
http://forum.depaddock.eu/showpost.p...42&postcount=7 http://forum.depaddock.eu/showpost.p...56&postcount=8 ![]() ![]() Nu zijn er enkele foto's gepubliceerd van het opbouwen van een chassis tot racewagen: Part 1: Operation Deconstruction Part 2: Perfect Fit Ik zou zeggen laat deze Lexus ook maar naar Europa komen om tegenwicht te bieden aan de diverse BMW's in Belcar, VLN, DSC, enzovoort. |
|
||||
|
||||
hhm hij ziet er mooi uit.. te hopen kan hij de gt2 wagens bedreigen !
|
|
||||
|
||||
Ziet er mooi uit ja, al enige info over de technise gegevens?
|
|
||||
|
||||
Ziet er mij toch eerder een tourisme wagen uit dan een gt.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Het is weldegelijk de bedoeling dat deze wagen in de GT2 klasse rijdt en dus tegen Porsche 911, Ferrari 430 en Panoz zal strijden (en punten scoren in het kampioenschap). De GT2S klasse volgt volledig het GT2 reglement (gewicht, vermogen, ...), maar 4 deuren zijn toegestaan. |
|
||||
|
||||
Quote:
Stel dat ze evenveel vermogen hebben en evenveel wegen denk ik dat de Porsche toch de betere zal zijn. De Porsche heeft toch een beter chassis als de Lexus om te racen... Deze werd ook gebouwd om te racen en de Lexus als basis niet hé... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Last edited by gwyllion; 05-06-2006 at 23:15. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Na dat jaar werden ze 'onbegrijpelijl' ook niet meer toegelaten in ALMS ![]() We hebben ze dan nog elk jaar tijdens 24H Nurburgring gezien en in 2004 tijdens 24H SPa. WIl je hem nu zien?? In het museeum van BMW staat er 1tje ![]() Ik hoop voor Lexus dat hun IS350 ook zo'n resultaten kan boeken... |
|
|||
|
|||
Quote:
De BMW 3 moet het vooraan stellen met McPherson. De nieuwe IS komt qua rijkwaliteiten dicht in de buurt van de BMW 3. |
|
|||
|
|||
Quote:
Het FIA/ACO zegt nu eenmaal dat je voor je racewagen van een standaardwagen moet vertrekken en niet omgekeerd. Als je een homologatie special maakt, moet je er voldoende van produceren: kijk bv. naar BMW 320si (speciale 4 cilinder motor en nog wat extra wijzigingen), Skoda Fabia RS (dikker bumpers om aan minimum lengte van 4 meter te voldoen), Maserati MC12 (voldeed aan productievereisten voor homologatie, maar was qua afmeting duidelijk tegen de geest van het reglement gebouwd), ... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ja die porsche gt1 bestaat in straatversie, heb er al eens foto's van gezien uit Amerika daar zullen er wel meerdere rondrijden en ja Monaco of zo
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Voor GT2 moet een kleine constructeur 25 straatwagens bouwen en een grote minimum 100. Last edited by gwyllion; 06-06-2006 at 09:44. |
|
||||
|
||||
Quote:
Weet zeker dat er nog één binnen de grenzen is. Ik kwam hem ooit tegen op een extravagante beurs georganiseerd voor het 50 jarige bestaan van Porsche en 60 jaar D'Ieteren. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|