De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-10-2006, 01:06
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview First Motorsport: Belcar Last Race

First wil titel vieren met overwinning

Nadat het duo Haane-Meert in Francorchamps de titel in Klasse 3 binnenreef was er bij First Motorsport nog maar weinig tijd om te feesten. Momenteel wordt druk gesleuteld om de Porsche GT3 Supercup 2005 terug in optima forma aan de start te krijgen. De Porsche moest op de richtbank en werd volledig ontmanteld. Komende donderdag wordt dan ook uitgebreid getest om terug een ideale set up te vinden.

Jo Jamers: “Het feit dat Haane en Meert in Francorchamps met de Porsche GT3 Supercup 2002 aan de start kwamen was een geval van overmacht. Het was dan ook nagelbijten tot op enkele minuten voor het einde van de wedstrijd. Eerst ging onze grootste concurrent, de Ultima van Belgium Racing na motorproblemen voor de bijl. Nadien was het nog even bang afwachten op de prestaties van NGT en Speedlover. NGT was in staat om de wedstrijd te winnen, maar verloor véél tijd bij de tweede safety car-procedure. Ook Speedlover met van Hover-Verhoeven kwam in het verhaal niet voor. Ik had nooit durven dromen dat we in onze omstandigheden in Francorchamps reeds de titel zouden pakken. Anders hadden we uiteraard nog met een mooie voorsprong aan de start gestaan in Zolder. Maar toch met de nodige stress omdat uitrijden een must zou zijn. Nu kunnen Haane en Meert terug beschikken over de 2005 en hebben niets meer te verliezen. Ze mogen van mij voor de overwinning gaan en zodoende hun titel extra in de verf zetten”.

In Francorchamps had Kelly Jamers haar stuur afgestaan in functie van het team en kwam François Verbist postvatten naast Dirk Van Rompuy. Verbist ging er als een speer vandoor en had net voor de eerste safety car een voorsprong van 45 seconden bijeen gefietst. Deze mooie voorsprong verdween echter als sneeuw voor de zon door de safety car-procedure. Verbist en Van Rompuy konden nog 13 punten meepikken in de Klasse waardoor ze de voeling met de top niet verliezen. Het is nu de beurt aan Kelly om plaats te nemen naast haar levensgezel François Verbist om nog enkele plaatsen goed te maken in het eindklassement waar ze momenteel op een zevende plaats toeven. En als we er even het klassement bijhalen dan zien we dat er tussen de tweede en de zevende plaats amper een verschil is van 7,5 punten. Mathematisch gezien komen er dus nog zes ploegen in aanmerking voor de tweede plaats. Er wacht ons dus nog een felle strijd in Klasse 3 voor de overige podiumplaatsen.

“Uiteraard hoop ik dat de wagen van Van Rompuy-Jamers nog enkele plaatsen opschuift in het klassement”, gaat Jo Jamers verder. “Verbist vervangt zoals afgesproken Van Rompuy, die plaats neemt in de 2002 van Peter Van Delm. Ik waag me momenteel niet aan teamorders. Iedereen mag zijn kans gaan. Maar indien blijkt dat Haane-Meert in de buurt toeven van Kelly en François is het niet ondenkbaar dat ik dan van strategie verander. Zéker als op dat moment blijkt dat Kelly en Dirk daardoor nog een goede zaak doen in het kampioenschap. In ieder geval is mijn seizoen nu reeds méér dan geslaagd. We pakken de titel en alle wagens stonden telkens aan de meet tijdens de wedstrijden van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original. Dat zegt ook veel over de manier hoe we de zaken aanpakken en het wagenpark onderhouden”, besluit teambaas Jo Jamers.

Ondertussen is First Motorsport ook reeds druk in de weer om zich voor te bereiden op de Wintercup die wordt verreden in Zandvoort, Assen en Oschersleben. Piloten van dienst zijn Haane en Waayenberg. Ook de 24 uren van Dubay staat nog op het programma met twee Porsches.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules