![]() |
|
|
||||
|
||||
seizoen 2006: de antwoorden
Zoals gebruikelijk kan je na elk seizoen eens terugblikken op alle races, en concluderen wat opmerkelijk was, wie de toppers waren en wie de floppers.
Daarom volgende elf vragen: 1. Wie was de topper van het seizoen ? 2. Wie was de flopper van het seizoen ? 3. Het beste team ? 4. De snelste wagen ? 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) 6. Slechtste herinnering ? 7. Mooiste herinnering ? 8. Meest onzichtbare coureur/team ? 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? 11. Bridgestone of Michelin ? Ik start, vanzelfsprekend: 1. Wie was de topper van het seizoen ? -Michael Schumacher. (Uiteraard ![]() 2. Wie was de flopper van het seizoen ? -McLaren. Raikkonen had nog meer last van het virus dat hij in 2005 reeds meezeulde, Montoya was ronduit kommer en kwel. Dat belooft weer voor Alonso volgend seizoen. Williams en Toyota scoren ook in dit rijtje. En Jacques Villeneuve mogen we hier ook niet vergeten, wederom. 3. Het beste team ? -Renault. Nauwelijks fouten, nauwelijks pech. 4. De snelste wagen ? -Eerste seizoenshelft: Renault, tweede seizoenshelft: Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) -Weinig outstanding hier. Rosberg kwam in Bahrein met grote trom binnen, maar loste de rest van het seizoen de verwachtingen niet meer in, deels te wijten aan de slome Williams. Ide en Yamamoto vergrootten de hoop, net als Montagny. Uiteindelijk ga ik dan maar voor Kubica, die Villeneuve deed vergeten bij BMW. 6. Slechtste herinnering ? -Monaco-kwalificatie Schumacher. Opzettelijk of onopzettelijk ? Geen idee, maar wel een verdomd amateuristisch maneuver. De keerzijde van de medaille. Aan de andere kant ook de teleurstelling in Japan toen Schumachers motor het begaf. Ik heb de race gewoon niet uitgekeken. 7. Mooiste herinnering ? -Monza-overwinning Schumacher en de emoties na de race. Zo uitbundig blij dat hij was. Wat blijheid betreft kon Shangai anders ook nog wel tellen. De triljoenste zege en toch nog content zijn...Van motivatie gesproken. 8. Meest onzichtbare coureur/team ? -Scott Speed. Nauwelijks iets van gezien of van gehoord. Team: Torro Rosso. In de schaduw van het teleurstellende Red Bull... 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? -Het voldeed, het was minder enerverend dan het 1rondje-systeem, maar een terugkeer naar de gouwe ouwe kwalificatie zou ik nog altijd niet erg vinden. 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? -Het aan de top blijven van Toyota, de opmars van Red Bull, nummer acht voor Schumacher, concurrentie van Fisichella voor Alonso, een overwinning voor Raikkonen. 11. Bridgestone of Michelin -aan elkaar gewaagd.
|
||||
|
||||
1. Wie was de topper van het seizoen ? Pfff. Daar vraag je wat. Kubica die meteen Heidfeld onder druk zet, BMW dat het zeer goed doet
2. Wie was de flopper van het seizoen ? Midland en McLaren en zelfs Red Bull (behalve dan de 3de plek van DC in Monaco) 3. Het beste team ? Renault en Ferrari 4. De snelste wagen ? Ferrari 248F1 in de laatste 2/3 van het seizoen. Voordien de Renault 5. Rookie of the year ? Kubica (zonder twijfel) 6. Slechtste herinnering ? Het hele seizoen. Nog nooit zo verveeld gezeten als dit jaar. Maar bon, om echt op de vraag te antwoorden Webbers Cosworth die het in Monaco begeeft. Schumacher die die domme stoot uithaalt misschien ook? 7. Mooiste herinnering ? Kubica op het podium in Monza 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Sato en dus ook Super Aguri (tenzij Ide of Yamamoto achter het stuur zaten) en Speed 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Redelijk 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Williams kwam bijzonder slecht voor de dag dit seizoen. Ook Toyota deed het allesbehalve zoals ik verwachtte. 11. Bridgestone of Michelin ? Allebei |
|
||||
|
||||
1. Wie was de topper van het seizoen ?
Alonso en Schumacher. aan elkaar gewaagd, al zij het niet altijd op hetzelfde moment 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Williams. ik denk dat dit seizoen nog slechter was dan 98-99. 3. Het beste team ? Ferrari. hun zwakkere wagen van de seizoenstart hebben ze helemaal naar de top gekregen. 4. De snelste wagen ? Mclaren. op het einde trager, en over het algemeen gewoon zo betrouwbaar als een PS'er 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica. al heeft die wel het voordeel tov Rosberg dat hij maar 6 wedstrijden gereden heeft, en in die tijd een podium gehaald heeft. Rosberg was heel goed in het begin van het seizoen, maar volledig weggezonken 6. Slechtste herinnering ? Schumacher die Rascasse blokkeert. eigenlijk alle perikelen met de qualificaties, na elke sessie werd er wel (onterecht vaak) geklaagd over blokking ![]() 7. Mooiste herinnering ? Hungaroring. het was een prachtige wedstrijd (hetgeen we ginds niet gewoon zijn), en Button die er wint. ook het feit dat beide kampioen-pretenden uitvielen maakte dat deze wedstrijd er ver uitspringt 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Torro Rosso. zelden in beeld geweest. wat niet negatief is, natuurlijk. 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? weinig gezien, maar toch wel een verbetering 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? - ik had gedacht dat Raikkonen meer op het podium zou staan - Renault was uiteindelijk niet zo dominant (gelukkig maar) 11. Bridgestone of Michelin ? Michelin. over het algemeen aan elkaar gewaagd, maar op de natte Hungaroring was enkel Schumacher competitief op zijn Bridgestones. en hetzelfde in China
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Klopt als een bus |
|
||||
|
||||
-Alonso en toch ook wel Schumacher. Ze waren elkaar waard en op één foefelpartij na (Monaco weetjewel) was het een eerlijke strijd. 2. Wie was de flopper van het seizoen ? -Williams en BMW. Beide blauwwitte teams bakten er na hun scheiding niets van. Toyota was ook niet veel soeps, maar dat was geheel volgens mijn verwachting. Nog één seizoen aanmodderen en we zien ze niet meer terug denk ik. 3. Het beste team ? -Renault. Ondanks de druk van het terugvechtende Ferrari hebben ze toch stand gehouden. 4. De snelste wagen ? -Eerste seizoenshelft: Renault, tweede seizoenshelft: Ferrari. 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) -Pff. Niet echt een uitschieter hier. Speed viel me op vanwege zijn naam. Nvdr : als je Massa vermenigvuldigt met Speed krijg je "impuls" (kg.m/s) 6. Slechtste herinnering ? -Blow-up van Alonso's Renault-motor. In "normale" omstandigheden kon Schumacher nog zoveel winnen hij wou, zolang Alonso in de punten reed kon hij niet meer bedreigd worden. En dan ineens was de kloof weg. En dat met een motor die beroemd was vanwege zijn betrouwbaarheid... 7. Mooiste herinnering ? -Ik kan me niet echt een topper herinneren die eruit schiet. Eigenlijk was de laatste GP misschien wel degene die me het meest zal bijblijven, en dan nog wel dank zij de prestatie van Schumacher! Dat kan tellen voor een niet-Schumacher supporter! 8. Meest onzichtbare coureur/team ? - Er zijn er meer dan één die compleet onzichtbaar doorheen het seizoen gefietst zijn, maar het wegvallen van the good old Minardi heeft me het meest getroffen. 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? - Valt mee te leven, alhoewel een echte kwalificatie toch nog iets anders is : dan gaat het er echt om wie het snelst een rondje kan afleggen met een minimum aan gewicht. Nu zit je nog steeds met die achterliggende gedachte van "hoeveel heeft hij getankt, is hij dus wel echt de snelste?" en dat trekt de verhoudingen altijd scheef. 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? - De bevestiging van McLaren aan de top, en vooral het debuut van echtscheidingspartners Williams en BMW. 11. Bridgestone of Michelin - Beide evengoed, zij het onder verschillende omstandigheden. Maar geen van beide heeft dit seizoen echt een doorslaggevende rol gespeeld me dunkt. Dat is vroeger wel eens anders geweest. |
|
||||
|
||||
Zowel Alonso als Schumacher hebben heel mooie dingen laten zien. 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Williams, zag er veelbelovend uit, maar hebben zich enkel de eerste 2 races wat kunnen laten zien eigenlijk. 3. Het beste team ? Renault & Ferrari. 4. De snelste wagen ? Eerst Renault, dan Ferrari. 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica, hier gaan we nog van horen in de toekomst. Heidfeld is toch ook niet van de minsten, hij heeft nu al grote problemen om Kubica achter zich te houden. 6. Slechtste herinnering ? Schumacher zijn 'list' tijdens de kwalificatie van Monaco. 7. Mooiste herinnering ? (spreekt voor zich ![]() ![]() ![]() 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Toro Rosso & Scott Speed, nauwelijks iets van gezien. 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Ik vind het best meevallen zo, een heel stuk beter als de single lap qualifying. In't begin was het wel een beetje onoverzichtelijk, maar dat bleek dan toch ook nog goed mee te vallen. 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Wel: dat Renault weer sterk zou beginnen. Niet: dat Alonso met de vingers in de neus kampioen zou worden. En McLaren, daar had ik ook meer van verwacht. 11. Bridgestone of Michelin ? Allebei sterke resultaten.
|
||||
|
||||
Topper van het seizoen is zonder enige twijfel Fernando Alonso. Die man is heel het jaar door constant gebleven! 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Red-Bull Racing en Torro Rosso, die zouden hun beter bezig houden met racen alleen. En verder dan een enorm mooie 3de plaats in Monaco zijn ze met die feesten niet gekomen. 3. Het beste team ? Renault: Dit team stond er van in het begin en konden goed overweg met de druk van de Ferrari's tegen het einde. 4. De snelste wagen ? De McLaren was echt wel snel, maar niet erg betrouwbaar... 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica: stond toch maar mooi 3de in Monza! Ide: liet de nederlanders duidelijk nog eens weten wie het gras moet maaien daar in Imola ![]() 6. Slechtste herinnering ? Schumacher in Monaco 7. Mooiste herinnering ? Schumi die kimi in Brazilië liet zien wie de beste is ![]() 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Montoya (toen hij nog reed) en over heel het seizoen RBR en TR 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Een race op zich, vond het wel een leuk idee. Maar doe voor mij toch maar het oude systeem (1uur, 12 ronden) 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? - Een heel jaar door duel tussen Schumi en Alonso - Overwinning van Kimi - GP van België - 8ste titel van Schumacher 11. Bridgestone of Michelin ? Beide
|
||||
|
||||
binnen deze review-thread past ook deze 'legdance' van raikkonen en schumacher.
http://www.youtube.com/watch?v=FtIqM...elated&search= ![]() ook dit: http://www.youtube.com/watch?v=WJ17w...elated&search= en dus ook de 'shit': http://www.youtube.com/watch?v=VateUbPkp7Y Raikkonen is een grapjas !
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 24-10-2006 at 00:29. |
|
||||
|
||||
Alonso, weinig fouten onder druk 2. Wie was de flopper van het seizoen ? RBR presteerde gewoon slecht met de Ferrari motor 3. Het beste team ? Ferrari 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica, alhoewel ik de vrijdagprestaties van Vettel heel sterk vond maar die tellen hier niet mee 6. Slechtste herinnering ? Dat Raikkonen steeds weer teleurstellingen te verwerken kreeg. Soms fouten van hemzelf maar vaak ook wegens onbetrouwbare wagen of motor. Mooie was wel steeds hoe hij ervoor ging, telkens opnieuw 7. Mooiste herinnering ? Schumacher die tijdens de kwalificaties in Monaco nogmaals bevestigde van welk hout hij gesneden is en later op het jaar aankondigt te stoppen. 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Monteiro, vorig jaar nog de regelmatigste rookie kwam er helemaal niet aan te pas. Zelfs binnen zijn team werd hij voor een stuk aan de kant geschoven want als je de auto bekijkt zie je enkel sponsors van Albers. 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Slecht. Ik kan echt genieten om details en inboard beelden van een kwalificatie ronde te zien. Dat was vorig jaar veel beter met die individuele rondjes. Toen kreeg je alles te zien en was de druk bij de rijders hoger. Ik opteer voor individuele rondjes met heel lichte wagen, dus zonder de benzine van de eerste stint. 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Ik hoopte op een mooi jaar voor Raikkonen, maar het zal voor 2007 zijn. 11. Bridgestone of Michelin ? Beiden goed gewerkt
|
||||
|
||||
Michael Schumacher en Fernando Alonso - Wie had nog gedacht dat Schumacher nog kon terug komen om tot de laatste GP voor de titel te vechten. 2. Wie was de flopper van het seizoen ? McLaren, Montoya, Red Bull, Toyota, Williams - allemaal zeer onzichtbaar gereden. 3. Het beste team ? Renault 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Robert Kubica ! hopelijk mogen we nog mooie dingen van hem zien 6. Slechtste herinnering ? Geen TV om de laatste GP te zien 7. Mooiste herinnering ? Bezoek a/d Nurburgring dit seizoen! 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Toyota, Williams, Ralf Schumacher, Giancarlo Fisico 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? We zijn op de goede weg 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? De TV coverage voor de gewone sterveling blijft onder de maat 11. Bridgestone of Michelin ? Beide
|
|||
|
|||
Daarom volgende elf vragen:
1. Wie was de topper van het seizoen ? Alonso, snel en constant. 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Toyota, heel slecht seizoen achter de rug. Wel enkele mooie startplaatsen gehad maar het nooit tot een goed einde kunnen brengen. 3. Het beste team ? Ferrari 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Rosberg en Kubica waren de heren om echt in 't oog te houden. Toch ga ikzelf voor Kubica omdat hij enkele keren in de punten is geëindigd. 6. Slechtste herinnering ? Dat Sato en Co mogen deelnemen. Gewoon twee rijdende chicanes in 't begin van het jaar. Tegen het einde ging het voor Sato al wat beter. 7. Mooiste herinnering ? Dat Schumacher zijn einde aankondigde. 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Ide, nooit veel van gehoord of gezien 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Een ramp! Laat de jongens toch gewoon een bepaalde tijd rijden op het Circuit zoals in andere kampioenschappen 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Alonso kampioen en Schumacher neemt afscheid. Meer had ik niet verwacht. 11. Bridgestone of Michelin ? Michelin natuurlijk! Mvg... |
|
||||
|
||||
Alonso: Zelfs met tragere wagen het verlies beperkt 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Midland, Super Aguri komt sneller en sneller in de buurt 3. Het beste team ? Renault 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica 6. Slechtste herinnering ? De hele farce met de mass-dampers 7. Mooiste herinnering ? het "duel" Schumacher -Alonso in Q3 van de Gp van frankrijk 8. Meest onzichtbare coureur/team ? WHo the f*ck is Yamamoto? 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? enorme verbetering, nu die volle tank rondjes nog weg 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? het dreamteam: Williams-cosworth 11. Bridgestone of Michelin ? hangt van de Gp af
|
||||
|
||||
Schumacher omdat hij er een spannend seizoen van maakte . Alonso moet wel top zijn anders wordt je niet wereldkampioen . Al vond ik toch dat als hij onder druk kwam te staan hij soms foutjes begon te maken . 2. Wie was de flopper van het seizoen ? McLaren , had er veel meer van verwacht ben benieuwd naar volgend jaar ? 3. Het beste team ? Ferrari 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica misschien ook wel omdat zijn prestaties nog iets beter in het geheugen liggen dan Rosberg . 6. Slechtste herinnering ? Uitvallen van Schumacher in Japan . 7. Mooiste herinnering ? 3de plaats Kubica in Monza 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Speed ?? Nooit van gehoord . 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Een goed kwali- blok-systeem in Monaco . Gewoon iedereen 3 snelle rondjes laten maken ( alleen op de baan ) ! 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Kimi de grapjas maar daar bleef het ook bij . Alonso gestart aan het seizoen als kanshebber op de wereldtitel en dit ook waargemaakt ! 11. Bridgestone of Michelin ? Bridgelin of Michstone |
|
||||
|
||||
Zonder twijfel M Schumacher 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Eigenlijk waren er redelijk veel: McLaren, RBR, STR, Toyota, Williams 3. Het beste team ? Ferrari 4. De snelste wagen ? Begin van seizoen Renault en daarna Ferrari, maar algemeen gezien Ferrari 5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny) Kubica 6. Slechtste herinnering ? Het uitvallen van de Schummi in Japan 7. Mooiste herinnering ? De mooie remonte in het kampioenschap van de Schummi na Canada 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Ide / Albers / Monteiro / Midland 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Het gaat de goede richting uit 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Het was weer maar een kampioenschap waar maar 2 rijders streden om de titel. 11. Bridgestone of Michelin ? Hangt af van circuit tot circuit en van de weersomstandigheden, maar over gans het seizoen gezien aan elkaar gewaagd Cu all |
|
||||
|
||||
Alonso.Altijd heel sterk ook al was de snelle ferrari en het teamwork van massa demotiverend. Hij maakte zelden foutjes wat niet gezegd kon worden van schumacher en valde aan op het gepaste moment. 2. Wie was de flopper van het seizoen ? Williams vooral.In brazilie hadden ze het weer mooi voor elkaar gebracht. Het werd een herhaling van '05. 3. Het beste team ? Ferrari 4. De snelste wagen ? Ferrari 5. Rookie of the year ? Kubica 6. Slechtste herinnering ? Kwalificatie van monaco.Benadrukt schumacher zijn karakter. Fia die de massdempers van renault in het midden van het seizoen verbied om het seizoen wat spannender te maken. 7. Mooiste herinnering ? 2 mooiste herinneringen. Eerst en vooral alonso die super eerste rondjes rijdt op de hongaroring. Met prachtige duels op het scherp van de snee ![]() ![]() Deed me denken aan senna in donington zijn eerste rondje.Alleen op een wat agresievere wijze ![]() ![]() 2de mooiste was suzuka omdat daar de tittel al naar alonso ging. 8. Meest onzichtbare coureur/team ? Monteiro en torro rosso. 9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ? Is nog steeds niet de oude kwalificatie ![]() 10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ? Schumacher zijn 8ste door te regelmatig kleine foutjes te maken ![]() 11. Bridgestone of Michelin ? Ik zou het niet weten.Naar het einde van het seizoen leek mij bridgestone de betere.Of michelin die aan het uitbollen was? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|