De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-09-2006, 19:09
snowybjorn's Avatar
snowybjorn snowybjorn is offline
De Paddock Rookie

In aanbouw : Peugot 206 WRC Auriol (Bozian racing)

Ben begonnen met de 206 WRC van Didier Auriol.
Wegens gebrek aan digitale kodak heb ik deze met mijn gsm getrokken.

De onderkant is al afgewerkt se.

Na een primerlaag heeft de bovenkast heeft ook al 4 lagen verf gehad maar mijn busje is uit...
Is dit voldoende of mogen er nog meer op? Normaal gezien geef ik er 5 lagen.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 19:22
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Ziet er alesinds al zeer goed uit, heb deze 206 ook nog liggen, ga dat hier dus goed volgen
Reply With Quote
Old 03-09-2006, 15:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

4 of 5 lagen... Dat maak je zelf uit. Waren het mistlagen of dikkere lagen? Vind je zelf dat de wagen voldoende egaal en gedekt is, dan kun je stoppen met 4 lagen. Het hangt ook vaak van model, verfkleur enzo af...
Reply With Quote
Old 03-09-2006, 22:15
snowybjorn's Avatar
De Paddock Rookie

Het waren mistlagen die ik gespoten heb. Het kleur is TS-49 Bright Red van Tamiya.
Ik vind enkel dat het dak iets minder egaal eruit ziet omdat ik ondervond dat tijdens het spuiten van het dak er bijna geen verf meer uit kwam (dat zal wel te wijten zijn aan het feit dat het busje bijna leeg was). Ik spuit mijn wagens op de spray stand van tamiya.
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 14:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

handelen op eigen risico:
een pannetje met kokend water, is wat je nodig hebt. Eerst spuitbus opschudden zoals gewoonlijk, dan dompel je de spuitbus ca. 10-15 sec in het warme water (tot aan de rand ongeveer waar de deksel komt). Dan verder schudden en spuiten. Je zal zien dat er door de opwarming veel meer druk in de bus opgebouwd wordt en dat je daardoor ook de allerlaatste restjes uit de bus krijgt. De verf vliegt ook sneller uit de spuitbus, dus misschien de spuitafstand ook ietske vergroten.

Een tip voor de foto's (heb ook net even naar de andere 307 en de Focus gekeken). Hou je GSM ietsje verder van het model af. De foto's zijn onscherp omdat je lensje te dicht bij het onderwerp zit en daardoor niet voldoende kan scherpstellen. In een fotobewerkingsprogramma kan je daarna de overtollige randen wegsnijden.
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 22:54
snowybjorn's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Huudo
handelen op eigen risico:
een pannetje met kokend water, is wat je nodig hebt. Eerst spuitbus opschudden zoals gewoonlijk, dan dompel je de spuitbus ca. 10-15 sec in het warme water (tot aan de rand ongeveer waar de deksel komt). Dan verder schudden en spuiten. Je zal zien dat er door de opwarming veel meer druk in de bus opgebouwd wordt en dat je daardoor ook de allerlaatste restjes uit de bus krijgt. De verf vliegt ook sneller uit de spuitbus, dus misschien de spuitafstand ook ietske vergroten.

Een tip voor de foto's (heb ook net even naar de andere 307 en de Focus gekeken). Hou je GSM ietsje verder van het model af. De foto's zijn onscherp omdat je lensje te dicht bij het onderwerp zit en daardoor niet voldoende kan scherpstellen. In een fotobewerkingsprogramma kan je daarna de overtollige randen wegsnijden.
Is dat geen gevaar voor ontploffing, als je de bus op bijna kokend water, steekt?
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 23:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by snowybjorn
Is dat geen gevaar voor ontploffing, als je de bus op bijna kokend water, steekt?
Je moet de bus er wel in steken he. 10 tot 15 seconden, daar zal geen enkele bus van ontploffen hoor. 't is geen open vuur waar je de bus insteekt, nietwaar.
Reply With Quote
Old 05-09-2006, 23:11
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Toevallig enkele dagen geleden een artikel gelezen waarin men het heeft over spuiten met een busje van tamiya.
Zéér intressant ...
http://www.tamiyausa.com/articles/fe...?article-id=35
Reply With Quote
Old 09-09-2006, 16:46
snowybjorn's Avatar
De Paddock Rookie

De bouw van deze wagen ligt tijdelijk stil. Heb een stuk van de voor vering afgekraakt waardoor deze niet meer monteerbaar is. Hopelijk kan Steven van Domino mij verder helpen met een spare part.
Mocht het zijn dat er nog mensen zijn die toevallig stuk B11 over of in reserve liggen hebben mogen zij mij steeds contacteren zodat ik weer kan verder bouwen.
Greets
Reply With Quote
Old 26-11-2006, 16:55
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

Heb je het reservestukje al ontvangen?
Ben benieuwd naar het verdere verloop van de 206 , aangezien ik ook van plan ben om deze eens te maken
Old 27-11-2006, 13:19
snowybjorn's Avatar
De Paddock Rookie

ja, heb intussen een reserve stuk gekregen maar heb nog niet verder gewerkt aan de auto.. beetje gebrek aan tijd
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules