![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
satelitte racing newsflash
Nieuws van het satellite racing team en plannen voor 2007
Na een goed seizoen 2006, hebben wij onze wagen volledig uit elkaar genomen en alles herzien. De carrosserie kreeg een grote opknapbeurt, werd volledig verstevigd en werd in de nieuwe 2007 fabriek specificaties gezet. De aerodynamica van de wagen is grondig verandert. Er zit een nieuwe platte ( Front splitter ) bodemplaat onder de wagen en de zijkant is aangepast aan de nieuwste fabriek specificaties. De motor is naar powertec geweest om volledig hernieuwd te worden. De voorophanging en schokdempers hebben ook een upgrade gekregen om de wagen nog fijner te kunnen afstellen. Ter slotte werd de wagen ook in een nieuw kleedje gestoken . In 2007 zijn wij terug present in het Waalse GDC-kampioenschap. Er worden ook enkele wedstrijden gereden in het franse VdeV kampioenschap. En uiteraard gaan wij terug verschillende circuits bezoeken voor trackdays en vrije trainingen. Hopelijk kunnen we de gedeelde BEC-GDC wedstrijden meerijden dit jaar en niet zoals vorige jaar dat we niet welkom waren, een paar Radicals extra is toch weer meer spektakel, wij zijn tenslotte ook Vlamingen die eens op Zolder en Francorchamps willen rijden. U kunt op onze website reeds de nieuwe kalender bekijken. U ziet dat wij deze winter niet hebben stilgezeten. De wagen is zo goed als klaar, en wij staan te popelen om terug achter het stuur te kruipen. Tot binnenkort. Het Satellite Racing Team
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ziehier de tekening van de wagen in de nieuwe kleuren groetjes Vincent, satellite racing
__________________
NORMA addicted !!! ![]() Last edited by Mark; 31-01-2007 at 21:21. |
#3
|
||||
|
||||
![]() en nog eentje, mooi of niet ?
__________________
NORMA addicted !!! ![]() Last edited by Mark; 31-01-2007 at 21:21. |
#4
|
||||
|
||||
Zijn er dan signalen dat jullie mogen meedoen in het BEC, als deelnemers van de GDC?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Wij zijn zeker vragende partij, we hebben ondertussen een 6 tal radicals in belgie die wennen naar een kampioenschap waar we kunnen rijden, in gdc zijn wij meer dan welkom, maar de gezamelijke westrijden met bec zijn wij nog niet zeker dat wij mogen meedoen, misschien met de paddockers mee aan de kar trekken, kan jij daar niet voor zorgen mark, ik zou zo graag eens de bec'ers afdrogen met mijn radical.... ![]() ![]()
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Wij hebben reeds mail's gestuurd naar de organisatie, en Philip Gielen (gdc) is ook vragende partij... hopelijk lukt het ons, met alle respect, maar de rest van gdc deelnemers speelt toch in een andere klasse, ik denk dat enkel de radicals met het bec deelnemersveld kunnen strijden vooraan.
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Radicals in het BEC? ja en nee..............
Het BEC is gebaseerd op toerwagens en ""lichte" GT wagens. Met de beste wil van de wereld kan ik een Radical niet verantwoorden als een toerwagen of GT. Wat dan wel? Een prototype / trackday-car, iets in die trant. Puur persoonlijk zou ik een Radical niet toelaten tot het BEC-kampioenschap. Zou een Radical dan mogen meerijden in BEC-wedstrijden? Waarom niet......zoiets kun je makkelijk reglementair regelen. Meedoen aan de wedstrijden in de vorm van een eigen kampioenschap. Zoiets is echt geen nieuw idee, zie de ontelbare constructies in de UK waar alles vrolijk door elkaar kan rijden. Heb je op een zaterdag of zondag een algemeen winnaar van de BEC-wedstrijd, GDC wedstrijd en een winaar in het Radical 2007 kampioenschap. Drie klassen/kampioenschappen die elkaar niet bijten ![]() Daarnaast, hoeveel wagens heeft het BEC in 2007? Het lijkt me redelijk slapjes op dit moment ![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
||||
|
||||
uiteraard ... binnen ons classement hé, dat is absolut geen probleem, in de gdc hebben wij ook een apart classement , maar wij willen wel de 3 gemengde wedstrijden meerijden op zolder en francorchamps... meer niet
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
raceverslag 5-6 mei VdeV Val de Vienne
![]() Uithoudingsrace van 3 uren voor prototypes Vrijdag 06 mei om 11u. : eerste oefensessie. Bij deze maakten Pierrot & Christophe meteen kennis met het circuit van Val de Vienne. Na een paar rondjes werden we al direct met de neus op de feiten gedrukt : Het was een zeer technisch circuit met heel weinig grip, en een nogal hobbelige asfaltlaag. We kregen onze Avon-banden helemaal niet op de gewenste temperatuur. Het werd dus zoeken naar een goede afstelling van het chassis. De invloed van de schokdempers was daarbij niet onbelangrijk. Wegens tijdsgebrek (slechts 1 uur training), werd het uitkijken naar de officiële chronosessie van ‘s anderendaags. Zaterdag 07 mei om 9u : officiële chrono’s Terwijl we dus aan het zoeken waren naar de gewenste afstelling, brak na 30 minuten de hoofdlager van de versnellingsbak. Gedaan dus voor vandaag, met als gevolg een slechte tijd, en de laatste plaats op de startgrid. Opnieuw een hoop werk voor de boeg. We kregen een reservemotor van Domec Racing in bruikleen, maar we moesten hem dus wel nog monteren. Een job die duurde tot 23u s avonds. Het was immers absoluut noodzakelijk dat we die reservemotor nog hoorden draaien vooraleer we gingen slapen. Opdat Didier (onze mechanieker die reeds 14 keer de woestijnrally Paris Dakar meemaakte) zich zou thuis voelen tijdens de vele uren sleutelen in de padock, strooiden we wat zandkorrels rond zijn voeten. Grapje… die korrels zijn nodig om alle olie en andere vetten op te nemen van de grond. Zondag 08 mei om 6u : Dag van de wedstrijd. Wegens tijdsgebrek deden we maar een lukrake afstelling, op hoop van zegen. Om 9u30 moesten we trouwens op de startgrid staan, het werd een sprintje van jewelste. Eenmaal de eigenlijke wedstrijd begonnen was, werd alles wat rustiger. We moesten er gewoon een inhaalwedstrijd van maken, en ervoor zorgen dat we de finish bereikten. In het klassement zijn we uiteindelijk opgeklommen van de 41e naar de 24e plaats algemeen en eerste in onze klasse(officieel de 19e plaats als je de resultaten bekijkt op de www.vdev.fr site). Voor ons team was dit een goed resultaat, iets waar we op voorhand hadden voor willen tekenen. Beter dan dit konden we niet. Tegen het grote geweld van de Ligier’s en de Norma’s, zijn de Radical’s niet opgewassen. Daarom is Radical UK bezig met een nieuwe wagen te ontwikkelen, de SR5, die competitief zou moeten zijn om een rol te kunnen spelen in dit VdeV-kampioenschap. Het was opnieuw een heel leerrijk weekend. We deden een flinke portie ervaring op, en er was een uitstekende sfeer. Volgende afspraak is op 25 mei in Magny-Cours, een uithoudingswedstrijd van 3 uur, met ongeveer hetzelfde deelnemersveld. Met speciale dank aan : Didier Espeel (de mechanieker) & Domec Racing (voor de reservemotor) en Martin Quartier (voor de telefonische hulp bij de afstelling van het chassis) See you on the track. Het Satellite Racing Team.
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
foto's val de vienne
hier enkele foto's van val de vienne
![]() ![]() ![]()
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|