![]() |
|
|
||||
|
||||
5 jaar geleden ging Philip Verellen van ons heen ...
9 mei 2002. Er wordt gemeld dat Philip Verellen op 39 jarige leeftijd overleden is… Niettegenstaande ik zeer goed wist dat Philip een ongelijke strijd vocht, klapte ik toch in elkaar. Enkele dagen voordien speelde hij nog met zijn dochtertje … Vandaag, vijf jaar later, blijft Philip Verellen iemand die nog steeds aandacht de verdient van de wereld waarin hij zich bewoog. Philip was immers niet zomaar ‘iemand’. Hij was een uitstekende piloot, maar tevens een erkende TV commentator (hij commentarieerde samen met Peter Baert destijds de F1 uitzendingen op Kanaal II) en een zeer goede journalist.
Velen onder jullie zullen hem herinneren als een winnaar van het Belga Stuurwiel, of als Procar Kampioen in 1991 en in 1993. De ietwat jongeren herinneren zich wellicht nog de overwinning van Philip met de Chrysler Viper GTS-R (GLPK) in de Belcar 2001. Het was zijn laatste overwinning, die andere strijd heeft hij helaas niet mogen winnen... Welgeteld één jaar later en ondertussen vijf jaar geleden was het Belcar milieu, en de hele nationale autosportwereld, in rouw gedompeld tijdens de meeting in Spa. Philip Verellen kreeg toen een postume ode van de rijders, de teams en de organisatoren. Na al die jaren missen we Philip nog, en we zullen hem steeds blijven missen… Dries De Smet Last edited by Dries DS; 09-05-2007 at 05:26. |
|
|||
|
|||
Heel mooi Dries dat je dit terug boven haalt.
Ikzelf heb Philip ook een beetje gekent, daar mijn stiefvader hem kende. Het was steeds een heel vriendelijke man waar ik als kleine naar opkeek. Mvg... |
|
||||
|
||||
inderdaad we zulle hem blijven missen
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|