De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-06-2007, 09:25
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Review Spa-Francorchamps: A+ Racing

Weekend om vlug te vergeten bij A+ Racing

Het zat A+ Racing niet mee afgelopen weekend. Nochtans had het team hard gewerkt naar de wedstrijd op het vernieuwde tracé van Spa-Francorchamps. In de aanloop naar de wedstrijd werd flink getraind en werd Kurt Mollekens onder de arm genomen om de wagen af te stellen. Kurt draaide in Francorchamps 2’29” en toonde het potentieel van de Dodge Viper. Verder had hij nog enkele nuttige tips om de wagen nog te verbeteren voor het duo Tom Van de Plas/Wim Lumbeeck. Maar er restte te weinig tijd waardoor deze normaliter ten vroegste tegen de volgende wedstrijd zullen worden uitgevoerd.

Tijdens de eerste kwalificatiesessie kreeg Wim Lumbeeck af te rekenen met dubbele pech. Enerzijds moest hij als onpaar nummer het eerst de baan op en kon hij niet kwalificeren in droge omstandigheden en anderzijds kreeg hij een slechte band van Michelin geleverd. Van de Plas werkte op een halfnatte piste de tweede chronosessie af op slicks en was één van de weinige piloten die de chrono van de eerste sessie nog wist te verbeteren. Door een nieuwe regenvlaag kon Wim de sessie niet afmaken. Een logische 33ste startplaats was hun deel, net voor merkgenoten Severich/Thomas.

Wim Lumbeeck: “Maar ook zonder dat bandenprobleem hadden we nooit binnen de top 15 gestaan. Deze plaatsen waren voorzien voor de wagens met pare nummers die wel in droge omstandigheden konden trainen. Voor de start opteerden we voor een droge afstelling en slicks. Dit bleek na de start een goede keuze. Het eerste kwartier van de wedstrijd was formidabel en de wagen voelde héél goed aan. Ik kon goed terugvechten en na 30 minuten wedstrijd had ik reeds 15 plaatsen teruggewonnen. Ik bracht de Viper binnen na 35 minuten tijdens de eerste regenbui in 18de positie. We gokten op één pitstop want door de wisselende weersomstandigheden was het verbruik eerder aan de lage kant. Tom nam over en kon tijdens zijn stint nog enkele plaatsen goedmaken. Maar toen er een ware zondvloed over het circuit kwam besloot Tom na één uur terug binnen te komen. Totaal onverwacht, want ik stond niet klaar”.

“Dit wil ik nooit meer meemaken”, verduidelijkt Tom. “Dit was werkelijk onverantwoord en levensgevaarlijk. De safety car had vroeger moeten uitrukken. Ik reed rond aan 60 à 70 km/u. en nog ging de Viper constant volledig dwars. Ik zag bij momenten de neus van de Viper niet meer. En toen ik na Blanchimont nog eens naast de piste door het gras ging was de maat vol. Ik ben gewoon gestopt omdat de omstandigheden te extreem waren. Ik stelde Wim voor de keuze. Pilotenwissel of stoppen. Ondertussen was de safety car terug op de baan gekomen en heeft Wim de wedstrijd uitgereden. Ik ben geen angsthaas en zit niet verlegen om een bluts in de wagen, maar ik heb geen zin om mijn vel te riskeren. Ondanks dit een weekend is om vlug te vergeten, ben ik toch gelukkig dat een wagen uit mijn team de pole pakte en een puike wedstrijd reed. Ik ben fier op Stephanie en Alexandra”.

Ondertussen zit A+ Racing niet stil aangaande het verder structureren van het team. Daarvoor werd onlangs nog via Racing For Belgium een Franse ingenieur binnengehaald die beide wagens intensief zal begeleiden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules