![]() |
|
|
||||
|
||||
Ford Capri - Tamiya - 1/24 (deel 2)
Na een poos van inactiviteit op modelbouwvlak ben ik vandaag weer begonnen aan deze wagen. Nu dat de herexamens en andere festiviteiten achter de rug zijn heb ik weer wat tijd gevonden om deze wagen verder af te werken.
Even een stand van zaken: ![]() Het laatste wat ik aan deze wagen gedaan heb is de eerste vernis laag aangebracht. Maar hier ging het even fout, mijn busje b-501 was op. Op het eerste zicht, toen de vernis nog nat was leek er geen vuiltje aan de lucht, maar toen de vernis opgedroogd was zag ik een aantal doffe plekken verschijnen op de zwarte decals ![]() Nu is mijn vraag omtrent dit voorval: Kan ik dit nog weg krijgen ? Het enigste wat ik kan bedenken is het met finish compound proberen. Ik heb er nog niets aan gedaan, omdat ik het niet zeker wist. Misschien kan iemand mij hier meer tips over geven, want het zou zonde zijn deze Capri verloren te laten gaan. Verder heb ik nog een vraag over de afwerking, aan de onderste uithoeken van de achterruit zitten 2 rondjes die iets boven de carrosserie liggen, ik ben niet zeker of het van die race sluitingen zijn of iets anders ![]() Het gaat over deze 2 met pijlen aangeduide 'sluitingen' ![]() |
|
||||
|
||||
Dat probleem met vernis heb ik ook eens gehad. Dat heb ik goed laten uitharden (méér dan 1 week gewacht), dan heb ik het lichtjes behandeld met compound. Maar je moet dan écht wel zeker zijn dat de decals écht goed liggen, anders zijn ze stuk! Daarna heb ik gewoon een nieuwe laag vernis gezet, en het probleem was opgelost. Althans in mijn geval.
Heeft er nog iemand andere ervaringen met dit fenomeen gehad?
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
kleine update
vorige week is dit model afgewerkt, maar wegens het ontbreken van een fototoestel heb ik er geen foto's van kunnen nemen. foto's van het afgewerkte model volgen in de loop van deze dag.
|
|
||||
|
||||
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|