De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-06-2007, 22:14
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview First Motorsport: Belcar Midsummer Race

First Motorsport terug op thuisfront

Het zit First Motorsport niet bepaald mee in het eerste seizoen dat ze meedraaien in de hoogste divisie van de Mediagroep Van Dyck Belcar. Ondanks knappe chrono’s en een hoopgevende 7de plaats tijdens de Belcar First Race, blijven de resultaten voorlopig uit. In Donington ging de versnellingsbak stuk terwijl Haane in Francorchamps zwaar van de baan donderde. Komende donderdag (!) wordt de vierde manche verreden op het thuisfront van de Zolderse tuner.

Francorchamps: Vertrokken vanuit 13de positie kon Henk Haane zich in de beginfase van de wedstrijd een weg banen door het peloton en postvatten in 6de positie achter de Viper van Vanthoor.
“Net als het merendeel van de deelnemers vertrok ik op slicks en dat bleek de juiste keuze”, verduidelijkt de Belgische Nederlander. “Ik kon vrij vlug een zevental plaatsen goedmaken tot ik aansluiting kreeg met de kop van het veld. De Viper van Vanthoor was sneller op de rechte stukken, waardoor ik hem héél moeilijk kon passeren. Op het technische gedeelte kwam ik terug in het zog en ik wou buitenom bij het aansnijden van de pif-paf. Op die plaats stond er echter water op de baan en ik ging aan een rotvaart in de muur. Ik hield er enkele gekneusde ribben aan over, maar kan komende donderdag terug aan de slag op Circuit Zolder. Ik ben duidelijk in de fout gegaan. Ik was te gretig maar dit was één van de weinige punten waar ik de Viper kon passeren. We gaan terug naar thuisbasis Zolder waar we tijdens de Belcar First Race een goede score behaalden. Ik heb er terug zin in”.

De strategie van Jamers zou achteraf wel een mooi resultaat hebben opgeleverd. Bedoeling was om te werken met één pitstop en Haane, naargelang de weersomstandigheden, minimum de reglementaire rijtijd op de baan te houden. Achteraf bekeken de beste strategie. Voorlopig is er nog geen sprake dat First Motorsport de evolutiekit zal monteren op de Porsche 997 GT3.
“Ik heb goede contacten met Tech9 die deze kit reeds uitvoerig testte”, licht Jo Jamers toe. “Maar voorlopig blijken ze niet sneller dan voorheen. Ik heb alleen de nieuwe uitlaat gemonteerd”.

In Divisie 2 of de Belcar Promotion staat First Motorsport met zijn twee Porsches 996 Supercup op een voorlopige 2de en 5de plaats. Daarin behaalde het Limburgse team reeds drie podiumplaatsen op evenveel wedstrijden. De wagen van het duo Jeuris/Vetters reed telkens uit en stond reeds éénmaal op het ereschavot. Het exemplaar van Nelissen Grade/Van Uytsel haalde reeds twee podiumplaatsen, maar in Donington lieten ze belangrijke punten liggen.
Pascal Nelissen Grade: “Inderdaad een spijtige zaak toen ik me misschakelde in Donington waardoor de motor aan diggelen ging. Daardoor staan we nu pas vijfde terwijl we reeds een tweede en een derde plaats behaalden achter de wagen van NGT dat over een indrukwekkend rijdersduo beschikt. Maar dat kan de sfeer niet drukken. First Motorsport werkt zéér professioneel en er heerst een familiale sfeer. Niet onbelangrijk voor gentlemen drivers. En ondanks de vriendschappelijke band binnen het team zijn Jeuris/Vetters onze grootste concurrenten op de piste. Vandaar dat Jo geen teamorders hanteert. Ieder doet zijn ding. Indien NGT geen extreme tegenslagen kent, kunnen we toch niet met hen wedijveren. Maar als meester tacticus zal Jo tijdens de 24 Hours of Zolder nog wel een plan uit zijn mouw schudden. Op NGT na zijn de verschillen in de tussenstand klein en kunnen Jan Van Uytsel en ikzelf beginnen aan een inhaalbeweging. In Zolder mikken we uiteraard terug op een podiumplaats in Divisie 2”.

Last edited by Mark; 25-06-2007 at 22:59.
Reply With Quote
Old 25-06-2007, 22:27
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Foutje Peter?

Moet toch Midsummer zijn, niet Holliday race
Old 25-06-2007, 22:33
De Paddock Regular

Ik weet het, ik weet het. Ik weet alleen niet hoe ik dat hier moet aanpassen.
Reply With Quote
Old 25-06-2007, 23:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by P De Sonville View Post
Ik weet het, ik weet het. Ik weet alleen niet hoe ik dat hier moet aanpassen.
Service van het huis
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-06-2007, 23:05
De Paddock Regular

Bedankt Mark!!!!!!!!!!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules