![]() |
|
|
|||
|
|||
Review Belcar Midsummer Race: A+ Racing
A+ Racing bijna op kruissnelheid
18de chrono tijdens de kwalificaties en een 14de plaats aan de geblokte vlag. Op het eerste zicht een vrij anonieme wedstrijd voor het duo Van de Plas/Lumbeeck. Maar achter de schermen is iedereen tevreden en werd flink vooruitgang geboekt na de grondige herstructurering van A+Racing. En mits wat méér geluk had een plaats binnen de top 10 er dik ingezeten. Dit was het vooropgestelde streefdoel en binnen A+Racing weten ze dat dit momenteel een perfect haalbare kaart is. De crew van A+Racing heeft zich in ieder geval niet verveeld afgelopen donderdag. Alles moest op één dag worden afgehaspeld en er diende nog flink te worden gesleuteld aan de afstelling van de Viper van Tom & Wim. Bovendien moest na de eerste kwalificatie de koppeling van de Daikin-Viper worden gewisseld. De nieuwe teamleden raken stilaan op elkaar afgestemd en dit vertaalde zich positief. Wim zette een 1’38”561 op de tabellen, maar kon naar eigen zeggen nog een stuk sneller. “De wagen voelde een stuk beter aan dan tijdens de voorgaande tests. Hij is véél stabieler geworden”, beaamt Wim Lumbeeck. “Een lage 1’37” behoorde tot de mogelijkheden, maar ik vond geen ideale ronde”. Tom Van de Plas nam de start en reed een goede stint. Tijdens de start liet hij een tweetal plaatsen liggen, maar kon nadien terugvechten en ging tenslotte na een dik uur pitten in 14de stelling. Ondanks het feit dat het nieuwe tanksysteem perfect werkte verliep de pilotenwissel vrij chaotisch waardoor méér dan een halve minuut verloren ging. “Dit is nog één van de pijnpunten waar we moeten op werken”, vervolgt Wim Lumbeeck. “Eén van de naweeën van de herstructurering. Het tanken verloopt nu een pak sneller en op de pilotenwissel moeten we nog wat oefenen. Gewoon een kwestie van afspraken. Achteraf bekeken heeft die verloren halve minuut ons twee plaatsen gekost. Nadien kreeg ik last van falende remmen en moest van het gas om deze te laten koelen. Ik kon makkelijk 1’38” draaien, maar moest me tevreden stellen met rondjes draaien rond 1’40”. Als we die verloren tijd bijtellen bij die halve minuut duiken we probleemloos de top tien binnen. En dat was ons streefdoel. We kunnen dus gematigd tevreden terugblikken op de wedstrijd”. “Maar naar de 24 Hours of Zolder toe hebben we nog een pak werk voor de boeg”, treedt Tom Van de Plas zijn ploegmaat bij. “Er is een oplossing voor het remprobleem en zal nog voor de 24 Hours of Zolder gemonteerd en uitgetest worden. Met het huidige materiaal hadden we tijdens de Zolderse etmaalrace immers na iedere 4 uren de remblokken en na iedere 8 uren de remschijven moeten vervangen. Het gaat nu in ieder geval de goede richting uit en het team is supergemotiveerd. Als we nu nog de remproblemen perfect onder de knie krijgen zitten we goed voor de tweede helft van het seizoen”. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|