De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-07-2007, 23:35
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

BTCS/25 Uren VW Fun Cup: J.C. Meert lukt drie podiumplaatsen op een weekend

Drie podiumplaatsen op één weekend voor J.C. Meert

De euforie na het behalen van de volle puntenpot tijdens de 12 Uren van Spa BTCS was amper getemperd of het duo Meert/Delcour moest zich terug opladen voor de volgende BTCS-ontmoeting in het kader van de 25 Uren VW Fun Cup. Voor de leiders in de Klasse S2, waarin Jean-Claude en Sylvie uitkomen met de Solution F-Opel Astra Silhouette van Street machine Racing, stond immers de 6de en 7de manche op het programma. Na het succes tijdens de 12 Uren van Spa had het duo hun voorsprong verder uitgediept tot 8 punten op hun naaste achtervolgers.

“8 punten voorsprong is echt niet véél als je weet dat er nog 120 te verdelen zijn. De Opels Astra van Solution F zijn prima wagens en de kans op een mechanisch defect is eerder klein. We moeten dus telkens de concurrentie verslaan op de piste. Dat is trouwens ook de spirit van autosport. Ik zou niet willen teren op de pech van de oppositie”, geeft de Brusselse zakenman tekst en uitleg. “Het waren moeilijke omstandigheden tijdens de trainingen. Door een natte en vettige omloop beperkten we de kwalificaties tot enkele ronden. Maar desondanks kon Sylvie de wagen op de pole zetten voor de beide manches. Zij nam de start van de eerste wedstrijd voor haar rekening op nieuw schoeisel en kon meteen de zaak controleren. Na een half uur koers nam ik het stuur over en kon de voorsprong nog verder uitdiepen. Ik draaide quasi dezelfde rondetijden van mijn ploeggenote en dat stemde me zéér gelukkig. Ik opteer steeds voor een team met een snellere piloot dan ikzelf. En als je dan in de loop van het seizoen kan doorgroeien en de chrono’s van je teammaat gaat benaderen, ben je goed bezig. We wonnen de eerste wedstrijd en dat deed het beste vermoeden voor de tweede heat van de dag. Maar tijdens de formatieronde ging een cardan stuk. Via de boordradio kon ik het team de ernst van de schade melden en toen ik achter de takelwagen de pitlane bereikte lag alles reeds klaar om het euvel te verhelpen. Hoed af voor het team van Street Machine Racing, geassisteerd door een ex Mampaey-mecano en mensen van Solution F. De tijd die ik nodig had om de pitlane te bereiken, inclusief het monteren van een nieuwe aandrijfas deed ons amper 4 ronden verliezen. Met het mes tussen de tanden begon ik dan aan een inhaalbeweging die Sylvie en ikzelf nog een derde plaats opleverde. Opnieuw een podiumplaats en de daaraan verbonden puntenoogst. Zodoende konden we Francorchamps verlaten met terug één puntje winst, wat onze voorsprong vergroot tot 9 punten. Er zijn nog 80 punten te verdelen over twee weekends. We zullen méér dan waarschijnlijk moeten knokken tot de laatste wedstrijd om de titel in S2. Het was terug een zéér leerrijk weekend en ik voel dat ik terug progressie heb gemaakt. De verstandhouding met Sylvie en het team is subliem. En van enige interne concurrentie is geen sprake. Ik ben zéér selectief geworden in de keuze van een team en/of teammaat. Net zoals vorig seizoen in de Belcar met Henk Haane en First Motorsport heb ik terug de goede keuze gemaakt. Als uittredend kampioen in Divisie 3 van de Belcar Original is een nieuwe titel in zicht. Ik ben zéér competitief ingesteld en wil steeds verder bijschaven. Zo gaat er na de trainingen en de wedstrijden véél aandacht naar het uitlezen van de computer om na te gaan waar ik mezelf nog kan bijsturen. De enige manier om de wagen optimaal te benutten en in de buurt te komen van snelle piloten zoals mijn teamgenote Sylvie Delcour”, besluit Jean-Claude Meert.

En Jean-Claude Meert sloot het slopend weekend af met een derde podiumplaats. Ditmaal aan het stuur van een VW Fun Cup in de Klasse Biplace. Daarin werd het kwartet Meert/Hermans/Jadoul/Spitzer 3de op 23 ingeschreven wagens.

Na een welverdiende vakantie zien we Meert/Delcour terug aan het werk in de BTCS op 30 september (Francorchampagne). Of misschien nog iets vroeger tijdens de Belcar 24 Hours of Zolder? Met Jean-Claude Meert weet je immers nooit.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules