![]() |
|
|
||||
|
||||
Toyota Corolla WRC - Rossi - Tamiya - 1/24
Na lang twijfelen heb ik dan toch eindelijk de stap gezet in een poging naar het bouwen van alle race/rally wagens van Vale rossi. Bij deze ga ik dus ineens 2 nieuwe projecten het leven in roepen. Daar het mij vooral om het uiterlijk te doen is zullen het waarschijnlijk OOB modellen worden maar dan aangevuld met PE gordels en hier en daar een klein detailtje.
Als eerste model gaat het hier om een toyota corolla waar Vale in 2003 deelnam aan de monza rally in italie. Heb nog niet veel kunnen doen maar wou toch al een paar foto's tonen. Het model gaat geschilderd worden met ZERO paints die onderweg zijn van hiroboy (voor mij ook de eerste keer) dus hopelijk komt dat hier goed ![]() ![]() ps : Als er mensen zijn met ref pics van deze wagens die zijn altijd welkom Last edited by Dragonfly; 17-10-2007 at 21:59. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Heb deze ook gespoten maar doordat ik een licht grijze onderlaag heb gezet komt deze niet helemaal tot zijn recht. Dus bijgevolg alle verf er terug af en een witte basis erop
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Geel kan idd enkel over een witte grondlaag. Het zal dan sowieso al moeilijk genoeg zijn om ook dat dekkend te krijgen. In ieder geval - toevallig - heb ik daarstraks nog naar deze decals zitten kijken op de website van een online winkel. Dacht toen van "tiens, interessant, misschien wel een idee voor die ene Corolla die ik nog ergens verloren staan heb. Zou wel leuk zijn, deze Corolla met de Nastro Azurro NSR ernaast"...
|
|
||||
|
||||
Als ge van die corolla vanaf wilt , heb nog nen andere ook te bouwen
![]() |
|
||||
|
||||
Dat geel dekt inderdaad heel moeilijk. Dat is blijkbaar een gekend nadeel van die kleur. Veel dunne lagen zetten totdat alles goed is gedekt, en pas dan de wetlaag is de juiste methode. Dat geldt ook voor wit, trouwens.
![]()
|
||||
|
||||
Geel heeft idd een paar laagjes nodig,Wel makenlijk kleur anders om te spuiten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zie nog wel wat ik ermee ga aanvangen. Misschien wordt het wel een testmodelletje voor Zero Paints. ![]() |
|
||||
|
||||
al een paar decals erop gekregen
![]() |
|
||||
|
||||
Nog zo eentje! Guido zijn idee is niet slecht...De Nastro Azzuri Corolla naast de NSR...Geeft weer stof tot nadenken
![]() Tom |
|
||||
|
||||
enig decal werk verder
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Weeral een klein beetje tijd gehad om voort te doen.
Alleen achteraf een klein beetje spijt dat ik de panellines in het zwart heb gedaan maar vind het ergens nog wel kunnen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ze zijn inderdaad nogal aan de dikke kant. Misschien kun je ze hier en daar nog wat dunner krijgen?
Leuke livery trouwens alleen superjammer dat die mensen zo'n rare startnummers zetten. Het lijkt alsof het niet van een echte rally is (voor een leek dan). Gelukkig weten we beter...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ah, ma ik bedoelde gewoon de kleuren in dat nummer... Niet zozeer dat hoge nummer hoor... Maar okey, ik leer weer wat bij...
|
|