![]() |
|
|
||||
|
||||
Lancia 037 Rally - Hasegawa - 1/24
Ik zal hier ook eens een bericht posten. Sommigen weten namelijk dat modelbouw ook een van mijn hobby's is, maar ik heb het tot hier toe nogal low profile gehouden.
Maar eerst en vooral dit : alhoewel ik al jaren modelbouw als hobby heb, ben ik lang niet in staat om dezelfde resultaten te boeken als de meesten hier. Ik doe het gewoon voor mezelf en pak er dan ook niet mee uit, al probeer ik binnen mijn (beperkte) mogelijkheden wel zo'n goed mogelijke resultaten te boeken. De modellen die ik maak, zijn steeds OBB. Ik heb er al enkele gebouwd waar ik vrij tevreden over ben, maar nog geen enkel dat de perfectie ook maar benadert. Er zit dus altijd wel iets fout, maar aangezien ik haast de enige ben die erop zit te kijken bij ons, stoort het ook haast niemand. Tot zover deze kleine inleiding. Tips mogen altijd gegeven worden, maar het hoeft zeker niet, want ik kan de meeste vermoedelijk toch niet in de praktijk brengen. ![]() ![]() Dit model was de wagen/versie waarmee Lancia de rally van Monte Carlo bestreed in 1983 en ook won. Ik vind het een heel knappe wagen, niet alleen het model, maar ook de livery. Vandaar m'n keuze. Toen ik de wagen enkele jaren geleden kocht in Hasselt ![]() Ik heb gekozen voor het team dat tweede eindigde (Alén/Kivimäki) i.p.v. de winnaars (Röhl/Geistdorfer), gewoon omdat ik meer sympathie koester voor de Fin (hem heb ik nog bewust weten meerijden voor het kampioenschap (zowat vanaf 1987), Röhl niet).
|
||||
|
||||
Nog wat meer informatie : het betreft de onderstaande bouwdoos
Hier vind je ook nog wat informatie over deze kit (met foto's van de gietramen enz. ; ik had er ook gemaakt enkele maanden geleden, maar door een computerprobleem zijn we alles kwijtgeraakt en toen was ik al met begonnen) : http://www.internetmodeler.com/2001/...awa_Lancia.htm
|
||||
|
||||
Mm, je werk kwijtraken is niet iets wat je voor het plezier overkomt. Backups nemen is dan ook heel belangrijk als je met PC's werkt. Eigenlijk is dat het eerste dat je zou moeten organiseren vanaf het moment dat een PC in gebruik wordt genomen. Helaas wordt dat werkje nogal eens vergeten omdat het op het eerste zicht niets opbrengt.
Enfin, swat, maak van deze Lancia iets moois. Als er wat is waarmee we kunnen helpen, ge weet ons zitten ![]()
|
|