![]() |
|
|
View Poll Results: Wie is de beste opvolger voor Max Mosley (en waarom)? | |||
Jean Todt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 8.33% |
Ari Vatanen |
32 | 88.89% |
Iemand anders, namelijk ... |
1 | 2.78% |
Voters: 36. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Poll: Wie is de beste kandidaat om Mosley op te volgen?
Max Mosley heeft aangekondigd dat hij zich niet meer verkiesbaar zal stellen voor een volgende termijn als president van de FIA.
Mosley ziet in Jean Todt een goede president. Een andere kandidaat voor het presidentschap is Ari Vatanen. Wie zal de meest geschikte president zijn volgens jullie? Ik twijfel heel sterk tussen deze kandidaten. Het CV van Todt is indrukwekkend, maar mijn buikgevoel laat me kiezen voor Vatanen. Ik kan het niet uitleggen, maar misschien kunnen jullie dat wel ![]() |
|
||||
|
||||
Ik kies ook voor Vatanen. Met Jean Todt aan het hoofd zal iedereen zeggen dat Ferrari bevoordeeld wordt...
![]() ![]() Last edited by Grig-O; 16-07-2009 at 16:50. |
|
|||
|
|||
Het is beter dat het iemand van buiten Formule 1 is dus kies ik voor Vatanen. De FIA moet niet alleen de belangen van de overschatte klasse Formule 1 behartigen maar ook opkomen voor andere autosporten. De Fin is een voormalig rallycoureur en laat die klasse nou al jaren een zorgenkindje zijn. Bovendien heeft hij een jaar of 10 in het Europese parlement gezeten dus hij heeft politieke ervaring.
Todt heeft te nauwe banden met Ferrari en F1 in het algemeen dus dat lijkt me niet goed. Bovendien wordt hij door Mosley naar voren geschoven dus dat is sowieso al een reden om niet voor hem te kiezen. Als ik me niet vergis hebben de Duitse en Amerikaanse bond hun steun toegezegd aan Vatanen. Hoe zit het met andere grote landen? Ik ga er vanuit dat Frankrijk en Italie voor Todt zullen stemmen. Last edited by FIRE; 16-07-2009 at 16:54. |
|
|||
|
|||
Ferrari wil niet dat Todt verkozen wordt. Er moeten zich problemen voorgedaan hebben bij het uit elkaar gaan.
De overschatte Formule 1 is wel goed voor 2/3e van het FIA budget. |
|
||||
|
||||
Geef mij dan ook maar Vatanen.
Todt heeft natuurlijk heel veel ervaring en kent heel wat volk, maar volgens mij zal Vatanen een frissere wind doen waaien. Na Balestre en Mosley zou Todt opnieuw iemand zijn die niet 'onverdacht'/onomstreden is.
|
||||
|
||||
Bij gebrek aan andere kandidaten tot dusver, zou ik ook voor Vatanen kiezen. Laat ons hopen dat, mocht hij verkozen worden, hij voor meer evenwicht tussen de verschillende disciplines van de autosport zorgt. Nu, gezien de ervaring van Todt in zowel rally, prototypes als Formule 1, zou hij in theorie ook in staat moeten zijn om dat evenwicht suksesvol na te streven.
Het nadeel waar Todt moet tegen opboksen is de naam van zijn laatste werkgever, men gaat hem immers nooit als onbevooroordeeld beschouwen na alle schertsvertoningen van de afgelopen jaren. Het feit dat hij voorgedragen wordt door uittredend voorzitter Max wekt daarbij nog een beetje extra argwaan. Het vermoeden doet de ronde dat in geval Todt verkozen wordt, hij de Mosleyvazallen grotendeels ongemoeid zal laten, waardoor de invloed van Max nog lange tijd aanwezig zal blijven. Het is misschien wel hoog dat dat er door die ganse FIA club een frissere wind gaat waaien. ![]() Een limiet invoeren op het aantal ambtstermijnen is wellicht ook geen slecht idee, we hebben immers al te lang met de grillen van de heren Balestre en Mosley opgescheept gezeten. Ik volg de Formule 1 ruim 38 jaar en in die tijd kan ik me slechts twee (FISA)FIA voorzitters herinneren, dat kan nooit gezond zijn ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Volledige lijst met 14 landen: Quote:
Last edited by FIRE; 10-09-2009 at 18:58. |
|
||||
|
||||
en steun wordt beloond:
Quote:
|
||||
|
||||
waar kan ik me kandidaat stellen? :-D
|
||||
|
||||
Ecclestone en Mosley verkiezen Todt. Vatanen met zijn " Het is FIA niet F1A" zal niet zo goed liggen bij hen.
Quote:
|
||||
|
||||
En de Nederlanders blijvne maar komen bij Vatanen
Quote:
|
||||
|
||||
Todt heeft ruzie met zuid-afrika
![]() Quote:
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Ik ben bang dat het Todt gaat worden ipv Vatanen. Zou jammer zijn.
|
|
||||
|
||||
Uit de open brief van Schumacher blijkt nogmaals dat voor hem (en Todt) de FIA en F1 synoniem zijn.
Jammer van deze kortzichtige redenering... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|