![]() |
|
|
||||
|
||||
Toyota Celica LB Turbo gr5 - Tamiya - 1/24 - 24007
Hier nog een review van één van de eerste Tamiya-kits op 1/24, namelijk de Toyota Celica LB Turbo gr5.
Tamiya heeft een paar jaar geleden deze kit nog eens uitgebracht, nu zonder electromotortje. In Nieuwegein echter heb ik ook nog een authenthieke kit op de kop kunnen tikken, zodat ik er nu 2 heb. In 1977 op 30 juli in Hockenheim liet Harald Ertl deze wagen debuteren en in zijn 3de race behaalde hij op 16 oktober in Zolder de overwinning in Div II. In 1978 reed Rolf Stommelen met een geëvolueerde Celica ermee in Div I. Meer info over deze wagen: http://www.racing65.com/greatracingcars/celica1.html Tot zover dit korte geschiedenisoverzichtje. Hier de foto's van de bouwdoos met inhoud. De doos: Het plan: De clearparts: Asjes en rubber-cups
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-12-2009 at 02:30. |
|
||||
|
||||
De banden:
De chrome-parts: Gietraam met oa chassis, rolkooi, ... Gietraam met oa piloot, spoilersteunen, ...
|
||||
|
||||
De carrosserie:
De decals om de blauwe versie van H. Ertl te maken: En aangezien ik 2 kits heb, ben ik ook van plan om ze allebei te gaan bouwen. Omdat 2 blauwe Celica's een beetje van het goede teveel is, heb ik me maandag maar een decalsetje van Studio27 aangeschaft om de rood-witte versie van R. Stommelen te kunnen bouwen. Dat was het dan voor deze kit. ![]()
|
||||
|
||||
Mooie wagen die ook op mijn verlanglijstje staat. Ik kijk uit naar de built
|
||||
|
||||
Japanse exoot, waar je de "aandrijving" dan maar voor lief moet bijnemen. Maar, de 2 naast elkaar, eens ze gebouwd zullen zijn, zal wel mooi zijn!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|