De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Old 24-06-2008, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda!

Quote:
Het Dutch Power Pack krijgt er vanaf volgend jaar een prachtig nieuw kampioenschap bij. In de Dutch GT4 Championship kunnen dikke bakken als de Ford Mustang FR500 GT4, Aston Martin N24, BMW Z4 Coupé, Lotus Exige, Nissan 350Z, Porsche Cayman, Opel GT en Corvette C6 uitkomen.

http://www.autosport.nl/actueel/news...18&rubriek=nat
Leuk, maar wat lezen we hier:
Quote:
Afgelopen jaar trachtte GPR al met de Porsche Cayman uit te pakken, maar Porsche was hierover alles behalve te spreken. De marketing van het Duitse merk schuift enkel en alleen de 911 als competitiewapen naar voren en Porsche weigerde dus elke medewerking voor de homologatie en ontwikkeling van de nochtans snelle Porsche Cayman. GPR moest noodgedwongen het doek over de Cayman laten vallen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5151
Op zijn zachts gezegd is de roll-out van GT4 een flop te noemen. zowel op Europees vlak als op lokaal BGTC nivo. Echter volgens Ratel schijnt de zon:

Quote:
,,We zijn na het internationale succes van de GT3 in 2007 met de GT4 begonnen’’, vertelt Ratel. ,,We hebben al een Europees GT4-kampioenschap. Het is de bedoeling dat er onder hetzelfde reglement ook meerdere nationale GT4-kampioenschappen zullen worden georganiseerd. Nederland is daar de voorloper in. We willen de GT4 echter ook in Scandinavië, Tsjechië, Portugal en Spanje krijgen.''

http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat
Maar wie weet, misschien dat dit het toevluchtsoord gaat worden voor andere reeds bestaande GT4 wagens. Ik wens CPZ alle succes toe, eindelijk eens geen cup-klasse

Edit: nu al meer wagens dan in het BGTC:
Quote:
Equipe Verschuur stapt in
Frans Verschuur is erg te spreken over het nieuwe initiatief. Hij wil als teambaas instappen in de Dutch GT4. ,,Ik geloof er echt in dat dit een succes kan worden. Ik wil volgend jaar met minimaal vier auto’s gaan deelnemen’’, vertelde hij vanmiddag op het zonnige Circuit Park Zandvoort. ,,Ik ben met twee Duitse merken in gesprek. Met één van die merken zal ik in de GT4 actief worden. Er hebben zich tevens al diverse rijders bij me gemeld. Zo is Hoevert Vos geïnteresseerd, maar ook jongens als Jaap van Lagen, Wim Beelen en Paul van Splunteren.’’
En Verschuur is wel iemand die weet hoe hij +/- 30 wagens per jaar op een circuit moet exploiteren. Dus als die 4 wagens roept, dan zal het ook wel zo zijn
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-06-2008, 15:30
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Het wordt afwachten of dit iets wordt. Nu zijn Kroymans (o.a. Aston Martin en Corvette importeur) en BMW (importeurs en dealers) erg autosport minded dus een 10, 12 auto's moet sowieso lukken. Verder de Nederlandse Lotus importeur van den Kooi met een paar Exiges. En Van Kalmthout met een Mustang?

Las ik nou ergens dat ze de BMW 130i's ook in dit kampioenschap gaan proppen? Dat lijkt me dan weer helemaal niks.

Ik vind het overigens jammer dat ze niet gekozen hebben voor het Italiaanse Superstars. Mooie dikke wagens, vele merken (o.a. BMW, Jaguar, Audi, Mercedes, Chrysler) actief dus ook interessant voor dealers/importeurs (inbreng van deze partijen is om de een of andere reden altijd belangrijk wil op Zandvoort iets georganiseerd worden) en volgens mij ook vrij GT3/GT4 achtig dus wagens zijn aan elkaar gewaagd wat betreft prestaties en dit zorgt ook voor relatief lage kosten.
Reply With Quote
Old 25-06-2008, 18:50
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Als de BMW 130i Cup weg valt, zullen mogelijk enkele BMW rijders daarvan naar dit kampioenschap overstappen.
Denk maar aan Ricardo van der Ende, Duncan Huisman (Ekris), Tim Coronel, Bas Schothorst(McGregor) en misschien team Bleekemolen.

Dan Kroymans met de Corvette(s) en mogelijk Aston Martins.
Equipe Verschuur met een aantal wagens
Ritskes en co. misschien met Reiter/KTM
BGTC team met GT4 wagens, waaronder KS Motorsport.
Reply With Quote
Old 25-06-2008, 23:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
SRO Motorsport heeft voor het eerst in haar geschiedenis een franchiseakkoord gesloten. Circuit Park Zandvoort heeft de toestemming gekregen om een 'Dutch GT4 Championship' te lanceren. Het nieuwe kampioenschap werd op 24 juni voorsteld op het Nederlandse circuit in de aanwezigheid van een tachtigtal mensen; waaronder vertegenwoordigers van de constructeurs, importeurs, geïnteresseerde teams en pers.

http://www.racingworld.be/nieuws/548...mpionship.html
Quote:
op 25/6/2008 om 21:02 |
Vandaag is op Circuitpark Zandvoort het Nederlandse GT4-kampioenschap boven het doopvont gehouden. Het gloednieuwe kampioenschap zal in 2009 zeven meetings tellen, waaronder een gezamenlijke race met de Europese GT4 tijdens het weekend van de 24 Uur van Spa.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5179
.....
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 19:22
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Wagen 1 is bevestigd:

Quote:
Nog geen maand na de presentatie van het Dutch GT4 Championship is de eerste inschrijver inmiddels bekend. Niemand minder dan Allard Kalff zal met een Ford Mustang aantreden in het in het nieuwe multi-merken kampioenschap wat tijdens de Paasraces in 2009 haar debuut beleeft.

Kalff deelt de Mustang samen met Michiel Campagne. Met vele jaren race ervaring in diverse historische raceklassen, waaronder het Nederlands Kampioenschap voor Toerwagens & GT’s, is Campagne geen onbekende op de circuits. Getuige zijn resultaten met imposante auto’s als de Chevrolet Corvette en de McLaren M8F Supersport doet hij niet onder voor Kalff, die met vele zeges en zelfs een kampioenschap in de Clio Cup op zak geen onbekende in de autosport is.

Het duo mengt zich in de GT4 strijd met een Ford Mustang FR500C. De auto is speciaal gemaakt door Ford Motorsport USA volgens de GT4 reglementen. De bolide is voorzien van een 5 liter Ford V8 motor en levert 420 pk. Met de aanschaf van de Mustang hebben Kalff en Campagne direct een competitieve auto tot hun beschikking. Afgelopen jaar werd de potentie van de auto eens te meer duidelijk toen de Belg Eric de Doncker met de Ford Mustang de Europese GT4 titel op zijn naam schreef. Ook dit jaar is, met een leidende positie in het kampioenschap, de Mustang erg succesvol.

De GT4 bolide wordt komend seizoen onder de vlag van Tachyon Motorsport geprepareerd. Het team uit Soest bestaat reeds drie jaar en kwam voorheen uit in veelal historische klassen. Met deelname aan het Dutch GT4 Championship slaat het team een nieuwe weg in. Tachyon Motorsport kijkt tevens naar de mogelijkheden om twee extra GT4 auto’s in het kampioenschap in te zetten.
...
Bron: www.autosport.nl
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 22:56
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
Als de BMW 130i Cup weg valt, zullen mogelijk enkele BMW rijders daarvan naar dit kampioenschap overstappen.
Denk maar aan Ricardo van der Ende, Duncan Huisman (Ekris), Tim Coronel, Bas Schothorst(McGregor) en misschien team Bleekemolen.

Dan Kroymans met de Corvette(s) en mogelijk Aston Martins.
Equipe Verschuur met een aantal wagens
Ritskes en co. misschien met Reiter/KTM
BGTC team met GT4 wagens, waaronder KS Motorsport.
v/d Ende heeft geen centjes, helaas... (die zie ik dus niet op reguliere basis races rijden in deze nieuwe klasse). De rest (en anderen) waarschijnlijk wel. Of BMW dealer Jan de Jong uit Hilversum (NL) zijn centen in een non-competatieve Z4 (meervoud?) gaat steken is hoogst twijfelachtig. Coronel (Tim) en Schothorst vinden wel weer onderdak bij een andere dealer/importeur.

Trouwens opmerkelijk welk 'momentum' een nog niet bestaande, nationale raceklasse genereert. Een knap stukje marketing, dat is zeker!
Reply With Quote
Old 26-07-2008, 11:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik had liever een toerwagenkampioenschap gezien. Dat lijkt me ook veel interessanter voor dealers en importeurs. Waarom geen benzine versie van de Toerwagen Diesel Cup of Superstars?
Reply With Quote
Old 07-09-2008, 18:10
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Achter de schermen wordt er gewerkt aan de homologatie van de Audi S5 voor GT4. Dat betekent dat we dit prachtige model mogelijk volgend jaar in het Dutch GT4 Championship aan de start zien verschijnen.

Overig nieuws: over een week of twee vinden de eerste testritten plaats met de voor GT4 ontwikkelde Porsche 997 GT3. Dit is een initiatief van Porsche-dealer en Porsche-coureur Paul van Splunteren.
Tot slot nog een belangrijk aandachtspunt voor potentiële deelnemers aan Dutch GT4: houd rekening met de lange levertijd van enkele modellen. De tijd tussen bestellen en rijden kan wel drie tot zes maanden bedragen!
Quote:
Volgend jaar krijgt Nederland zoals bekend een nieuwe Koningsklasse. U kunt vanaf nu achtergrondinformatie en het laatste nieuws over het Dutch GT4 Championship lezen op www.gt-4.nl. Hier vindt u onder meer ook een overzicht van de auto’s waaruit de deelnemers een keuze kunnen maken.
Bron: autosport.nl

Audi S5, mogen AWD auto's hun AWD behouden? Ik ben dit nieuws nog nergens anders tegengekomen dus ik ga er vanuit dat het een Nederlands project betreft. Uit de 1e post in dit topic:

Quote:
Equipe Verschuur stapt in
Frans Verschuur is erg te spreken over het nieuwe initiatief. Hij wil als teambaas instappen in de Dutch GT4. ,,Ik geloof er echt in dat dit een succes kan worden. Ik wil volgend jaar met minimaal vier auto’s gaan deelnemen’’, vertelde hij vanmiddag op het zonnige Circuit Park Zandvoort. ,,Ik ben met twee Duitse merken in gesprek. Met één van die merken zal ik in de GT4 actief worden. Er hebben zich tevens al diverse rijders bij me gemeld. Zo is Hoevert Vos geïnteresseerd, maar ook jongens als Jaap van Lagen, Wim Beelen en Paul van Splunteren.’’
Verschuur het team achter de Audi S5? Al gaan die meen ik al de Porsches runnen. EDIT: Verschuur werkt inderdaad samen met Van Splunteren/PC Eindhoven:

Quote:
Press release
GT3.nl and Paul van Splunteren prepare a Porsche for the Dutch GT4 Championship
Eindhoven, 1-8-2008. GT3.nl, the motorsport department of Porsche Centre Eindhoven, is currently very busy with the preparation of a Porsche 911 GT3 for the exciting SRO GT4 class, which was introduced in 2007. The basis of the 2009 SRO GT4 Porsche will be the current version of the 911 GT3 (type 997). GT3.nl is developing a kit that will convert an existing clubsport version of the 997 GT3 roadcar into a highly competitive weapon, ready to compete with the fastest cars on the grid.

After consulting SRO and Porsche, GT3.nl decided to create a light conversion kit that will keep the car very close to its original state. Eventually the car could be brought back to road car specification. Due to the good availability of existing 997 GT3 roadcars in Europe, they expect enough interest from teams to convert a car for the 2009 Championships and beyond.

GT3.nl boss Paul van Splunteren: "Porsche decided not to develop a car themselves for the SRO GT4 class in 2009 based on a model which is no longer produced. Our initiative has not been disapproved by them. On the contrary, they indicated that it would be appreciated if we would take the initiative and come up with a solution. Of course Porsche knows that we would never do something that they would oppose as we represent the brand in the south of Holland. During this season we will investigate the possibilities for 2010, as will Porsche do themselves.
In the second halve of 2009 we will get together and than the decisions for 2010 and beyond will be made.

In the mean time we will put together a team with Equipe Verschuur for the Dutch GT4 Championship. Frans Verschuur and myself believe that we can set up a four car team for the Dutch GT4. A lot of other teams have shown their interest for this particular car. Porsches are
known for their pace, reliability and resell value."

Currently the first car is being build and will hit the track early September. If everything goes according to plan one GT4 Porsche will compete during the last race of the European GT4 Championship at Nogaro early October.

For further information: *********

Last edited by FIRE; 07-09-2008 at 18:19.
Reply With Quote
Old 07-10-2008, 18:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Studio Sport

Goed nieuws: het Nederlandse GT4-kampioenschap wordt in samenvatting bij Studio Sport uitgezonden. “Studio Sport wil geen races uitzenden van klassen waarin met één merk wordt gereden. Een klasse met meerdere merken, zoals GT4, kan wel”, lichtte Menno Weeda, de coördinator van het Dutch GT4 Championship, toe.

http://www.autosport.nl/actueel/news...=3&rubriek=nat
Zeer goed nieuws!
Reply With Quote
Old 07-10-2008, 18:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
“Volgend jaar rijden we in Dutch GT4 drie races per evenement: twee sprintraces van 25 minuten elk en een hoofdrace van 50 minuten”, vertelde de Competition Manager van Circuit Park Zandvoort Ron Boon.
http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat

3 races is niet verkeerd.
Ik ga er vanuit dat bij de sprintraces geen rijderswissel is. Dus coureur A rijdt sprintrace 1 en coureur B rijdt sprintrace 2. Tijdens hoofdrace halverwege een rijderswissel.

Eindelijk zero tolerance:
Quote:
Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het Dutch GT4 Championship. Een zero tolerance-beleid zal volgend seizoen moeten zorgen voor weinig incidenten en faire gevechten op de baan. De beslissingen van de wedstrijdleiding worden bindend, want de organisatie voorkomt met de nieuwe aanpak dat er rechtszaken aangespannen kunnen worden tegen opgelegde straffen.

Ron Boon, Competition Manager van Circuit Park Zandvoort, geeft uitleg: “De NAV in samenwerking met Circuit Park Zandvoort blijven de wedstrijden organiseren, maar het Dutch GT4 wordt geen officieel Nederlands kampioenschap. Onder de huidige regelgeving hebben wij niet of nauwelijks de mogelijkheden om rijders die zich schuldig maken aan onsportief rijgedrag uit te sluiten van deelname. In het verleden zijn er te veel beroepszaken geweest die op procedurefouten zijn teruggedraaid. Dat willen de rijders die aan het GT4 gaan deelnemen niet meer. In onderling overleg is besloten om ‘noodgedwongen’ niet meer onder de vlag van een NK te gaan rijden. De rijders en wij als organisatie willen aan het einde van elke racedag een definitieve uitslag hebben en geen protesten en beroepszaken meer. Dit zorgt voor een strenger beleid en zal leiden tot minder schade en meer respect voor elkaar op de baan.”

Ook voormalig Formule 1-coureur Michael Bleekemolen is te spreken over het strenge beleid. “Een klasse als het GT4 met relatief dure auto’s valt of staat bij het aantal schades. Daarom vind ik het een heel goed initiatief om de wedstrijdleider immuniteit te geven, als je nu iemand van de baan rijdt heb je grote kans uitgesloten te worden van het volgende raceweekend. Met deze immuniteit heeft het ook geen zin om een zaak aan te spannen bij het CAR, wie fout is moet zijn staf accepteren of thuis blijven!"
Bron: GT4 pr

Waarom wordt het reglement dan niet aangepast?
Reply With Quote
Old 25-11-2008, 22:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik warme gevoelens ga koesteren voor een CPZ klasse. Ondanks de zware tijden, regent het goed nieuws! En ja, ik geloof het ook nog

O.a. dit bericht, een fragment:
Quote:
Aston Martin ook gewild
Dat Aston Martin een gewild merk is bij de Nederlandse GT4-teams, mag inmiddels duidelijk zijn. Na de aanschaf van twee Aston Martin N24’s door Madeno Racing, heeft ook de nieuwe renstal Pure Racing voor de Aston Martin N24 gekozen om deel te nemen aan het Dutch GT4 Championship. Daarnaast was Rhesus Racing er snel bij door twee exemplaren van de nieuwe Aston Martin Vantage GT4 te bestellen.

http://www.autosport.nl/actueel/news...29&rubriek=nat
Op het einde van 2009 kon dat best weleens een leuke klasse zijn. Gaat GT4 dan eindelijk doorbreken in zijn derde jaar?
Reply With Quote
Old 25-11-2008, 22:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Positief en negatief:

Quote:
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving wordt het Dutch GT4 Championship toch een officieel Nederlands kampioenschap, verreden onder de vlag van de KNAF. In eerste instantie zou het Dutch GT4 niet als NK verreden worden, om zo de wedstrijdleider immuniteit te geven. Nader onderzoek heeft echter uitgewezen dat het onmogelijk is om de algemene wetten van de autosport te negeren, waardoor het in beroep gaan tegen een beslissing van de wedstrijdleider mogelijk blijft. Bijkomend voordeel is dat het Dutch GT4 daardoor toch als Nederlands kampioenschap verreden wordt.

http://www.autosport.nl/actueel/news...28&rubriek=nat
Psoitief: het is een echt kampioenschap!
Positief: men ziet in dat bepaalde Zandvoorste zandhazen de boel steeds verzieken en verpesten voor de mensen die het wel goed voorhebben.

Negatief: De structuur van de FIA/KNAF belemmeren een stap voorwaarts voor een gezonde vorm van autosport.
Reply With Quote
Old 25-11-2008, 22:39
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De PR machine is in ieder geval een succes want zelfs Mark is overtuigd.

Quote:
De GT4-teams hadden al breed scala aan GT4-auto’s waaruit gekozen kon worden. De keuze voor nieuwe renstallen en rijders zal er niet makkelijker op worden; Aston Martin presenteerde onlangs de nieuwe Vantage GT4, terwijl de homologatie van de nieuwe BMW M3 en de Maserati GranTurismo in ver gevorderd stadium zijn.
...
Terwijl de homologaties van de Maserati GranTurismo en vooral de BMW M3 door potentiële teams met veel belangstelling gevolgd worden, is Bert Moritz bezig om met een Chevrolet Camaro aan de start van het Dutch GT4 te verschijnen. “De Chevrolet Camaro is voor mij eigenlijk een oude liefde, waar ik in de jaren ’80 vijf keer kampioen mee geworden ben”, vertelde Moritz. “Ik reed daarnaast ook met internationale wedstrijden mee, zoals de 24 Uur van Spa-Francorchamps. De mogelijkheid doet zich nu voor om met een nieuwe Camaro oude tijden te doen herleven.”

Interesse
Moritz heeft inmiddels een afspraak met General Motors in Amerika gepland. “Het hangt ook van hun interesse af”, vervolgde hij. “We moeten eigenlijk in januari de auto al in huis hebben, aangezien het omhoog krikken naar het niveau van de Aston Martins en Porsches ook een aantal weken in beslag zal nemen. De organisatie ziet graag veel variëteit in auto’s en het doet me in ieder geval goed dat iedereen zijn medewerking moeiteloos verleend; dat kan het verhaal bespoedigen.”
http://www.autosport.nl/actueel/news...30&rubriek=nat

Zijn de BMW en Maserati Nederlandse initiatieven?

Voor het homologeren van een wagen voor GT4 is toch geen inmenging nodig van een fabrikant? Dus waarom moet Moritz naar Amerika? Sponsoring zal er op dit moment niet te halen zijn in Detroit.

Last edited by FIRE; 25-11-2008 at 22:41.
Reply With Quote
Old 26-11-2008, 12:21
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Met de publicatie van de 'zelfstandige' kalender van het Dutch GT4 is er tegelijkertijd minder goed nieuws voor de oosterburen. Onder de noemer "de 1 zijn dood, is de ander zijn brood" wellicht een stimulans voor de hollandse serie??

Quote:
Keine ADAC-GT4-Serie in 2009
ADAC GT Masters
Geschrieben von Harald Gallinnis
Dienstag, 25. November 2008
Vor zwei Monaten berichteten wir erstmals über die Pläne der SRO-Deutschland, auch in der hiesigen Szene eine GT4-Serie als Unterbau zum erfolgreichen ADAC-GT-Masters zu etablieren. Leider sind diese Pläne nun anscheinend der aktuellen wirtschaftlichen Lage zum Opfer gefallen. Eine Bestätigung über die Absage der Planungen erreichte uns aus erster Hand aus dem Munde von Jürgen Barth, den wir telefonisch in Buenos Aires bei der Abreise vom FIA-GT Meisterschafts-Finale erreichten.

“Ja, wir mussten leider die gesamt-ökonomische Lage berücksichtigen. Es wäre ein Wagnis in der derzeitigen Wirtschaftssituation solch eine neue Rennserie in Deutschland zu starten. Allerdings darf man das jetzt nicht als Rückschlag für die GT4-Szene werten. Immerhin wird von der VLN eine eigene Klasse für GT4 Fahrzeuge in der BF-Goodrich Langstreckenmeisterschaft eingerichtet. Darüber hinaus werden wir uns darauf konzentrieren, die bestehenden Serien wie den GT4-Europacup und das ADAC-GT-Masters weiter zu stärken und zu promoten, um dann 2009 einen neuen Anlauf zu wagen.“

Die Planungen, eine deutsche GT4-Serie einzurichten, sind damit lediglich aufgeschoben. Inwieweit die Absage sich nun auf die niederländische Serie auswirkt, die eine intensive Kooperation mit der deutschen im Auge hatte, wird sich zeigen müssen.
Letzte Aktualisierung ( Dienstag, 25. November 2008 )
bron: gt-eins.de
Reply With Quote
Old 02-12-2008, 19:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Zijn de BMW en Maserati Nederlandse initiatieven?
De BMW M3 is van, hoe kan het eigenlijk ook anders, van G&A:

Quote:
Belgian G&A Racing got the official licence of SRO to build the new BMW E92 V8 Coupé GT4 for the GT4 European Cup. G&A, managed by Guino Kenis, already developed the BMW Z4 Coupé GT4, a car that proved very successful in both the 2007 and 2008 editions of the GT4 European Cup. The car took several victories in the first two editions of the GT4 European Cup and missed the 2008 title by a glimpse. Guino Kenis is both consultant and tuner for the BMW M3 project and as he also runs an official BMW dealership, he is of course very familiar with BMW.

“Thanks to the excellent results with the BMW Z4 Coupé, we now become the exclusive tuner of the BMW E92 M3 V8 Coupé”, explains Guino Kenis.

“But this does not mean the end of the BMW Z4 Coupé. The balance of performance in GT4 results in a well-balanced field and all cars have similar performances, so the BMW Z4 will not be outpaced. The new BMW M3 Coupé is a very interesting car marketing-wise, but of course, will also be very competitive. So both the BMW Z4 and BMW M3 Coupé will be on the starting grid of GT4-races in 2009. The first roll-out will be in January, while the balance of performance tests – by an official SRO driver - will take place in March on the HTTT Circuit Paul Ricard. I think both the BMW Z4 and the BMW M3 Coupé will be front runners in GT4 next year.”

...
http://www.planetlemans.com/2008/12/...ps-bmw-m3-gt4/
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules