![]() |
|
|
||||
|
||||
Mooie duels in race 2 maken matige eerste race goed te Dijon
Mooie duels in race 2 maken matige eerste race goed te Dijon
Het BRV Promoteam Racing verscheen dit weekend aan de start van de 3de en 4de race van het BTCS kampioenschap 2010 in Dijon. Piloten van dienst, Luc Gabriël en Bruno Vermeeren, deelden een Renault Clio III in standaard configuratie. Bruno: “Luc kwalificeerde de wagen op vrijdag. Ik had nog nooit op dit circuit gereden, enkel beelden geanalyseerd op het internet en via race simulaties kennis gemaakt met de omloop. Race 1, normaal gepland op vrijdag, werd door onvoorziene omstandigheden - benzinespoor op het circuit - verplaatst naar zaterdag. De start gebeurde achter de safety car wegens mistig weer. Eens het veld werd losgelaten kon Luc vooraan vlot meedraaien. Halverwege de wedstrijd maakte Luc echter een schuiver en het duurde 5 ronden voor de wagen uit het grind getakeld werd. Ik nam nadien het stuur over voor het laatste half uur en kon zo de nodige ervaring opdoen voor race 2.” Bij aanvang van race 2 voelde Bruno Vermeeren zich volledig thuis op het tracé te Dijon. “Achteraan starten en op een natte omloop zijn elementen die me goed liggen. Enkele rondjes volstonden om me vrij snel in de top 4 te nestelen. Na de pilotenwissel wist Luc deze positie te behouden tot een safety car procedure voor opschudding zorgde, deze bracht immers enkele snellere wagens terug. We eindigden uiteindelijk op een 7de plaats, toch een knappe prestatie met onze standaard Clio Cup wagen! Mijn beste rondetijd in 1.41.686 was vrij sterk en ik ben dan ook tevreden over het weekend,” besluit Bruno. (Meegedeeld) . |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|