![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Mini Cooper S M3
Op zaterdag 9 Februari heeft De Paddock een bezoek gebracht aan de ateliers van Qvick motorsport in Oostende.
Daar hebben we het nieuwe Belcar monster van Eric en Vincent mogen aanschouwen. Het betreft een nieuwe Mini met een BMW M3 motor. De wagen is nog in volle opbouw maar begint er al terug als een wagen uit te zien. ![]() Het team begon met de wagen zogoed als totaal te slopen en daarna opnieuw op te bouwen. De motor is al geplaatst en ook de verstevigingen en de rolkoooi, die eerst op een schaalmodel werd gebouwd, zijn al volledig afgewerkt. Ook de de cockpit is al zo goed als klaar. De stoel is staat erin en de pedalen set werd gemonteerd op het moment dat we er waren. Nu werkt men aan de ophanging en de verbreding van de wagen om de wielen te kunnen huisvesten. De eerste onderdelen van dit verbrede koetswerk worden kortelings op de wagen geplaatst. Het was indrukwekkend om te zien hoe een "klein" team zonder hulp van buitenaf dit project aanpakt. Zoals afgesproken met Eric zijn er geen foto's genomen omdat een aantal technische oplossingen eigen ontwikkeling zijn en hij niet graag heeft dat deze nu al openbaar gemaakt worden. Het team zit nog steeds op schema om met wagen aan de start te staan van de eerste Belcar race dit seizoen. Gedurende het seizoen wordt de wagen dan verder op punt gesteld om in 2003 echt mee te spelen voor de titel in TB. Wij wensen nog eens Eric en Vincent te bedanken voor de hartelijke ontvangst en de deskundige uitleg. Tot op Zolder voor het New Race Festival. PS. Indien je echt foto's van dit project wil zien kan je steeds terecht in Bistro Aubergine in Kortrijk, waar Vincent je ontvangt en je bij een van zijn heerlijke schotels de foto's wel zal tonen. |
#2
|
||||
|
||||
mmm, sluikreclame voor een of ander restaurantje??
en wat kan je aanbevelen? Gegrilde slick met een oliesausje en gegratineerde asfalt?? ![]()
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
bedankt voor de toffe samenvating van uw bezoek, misschien ook eens op sport 24 plaatsen, ik hou u wel op de hoogte van de verdere evoluties.
groetjes vinnie from the mini
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
Chikke dinges Vincent,
btw, is de homologatie (of toelating voor Belcar) al in orde, ik hoop het wel in elk geval. Veel sukses en plezier! Tim
__________________
no pain, no gain no guts, no glory ![]() |
#5
|
|||
|
|||
Ik geloof dat alles in orde is, wat betreft homologatie. De Belcar controle is zelfs naar de werkplaats gegaan. Belcar zou trouwens stom zijn om een project als de Mini S M3 niet toe te laten.
PJ |
#6
|
||||
|
||||
van de belcar zal toestemming krijgen geen probleem zijn, maar moeten ze ook geen toestemming krijgen van MINI=BMW ???
|
#7
|
|||
|
|||
Erik en Vincent zijn pas beginnen bouwen nadat ze van alle instanties de toelating hadden om ten eerste te bouwen en ten tweede te racen.
Het is wel zo dat niemand bij BMW geinteresseerd was of geloofde in het project. Geloof me vrij : ze zullen uiterst enthousiast worden en geintersseerd zijn wanneer de MINI zijn eerste verschijning zal doen. Er zal OVERAL stof opwaaien. Het is werkelijk een indrukwekkend kunstwerk. Trouwens een van de mensen die helpen bij het bouwen is een carrossier en in zijn vrije tijd is hij kunstenaar. Het is er duidelijk aan te zien. Dus : iedereen op post voor het eerste optreden van dit project....... C U |
#8
|
||||
|
||||
fototoestel staat op scherp........!
Ennuh, de plaatselijke miniclub hier in Limburg toont veel interesse. Wellicht een mini-fanbase
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#9
|
||||
|
||||
Iemand in England stelt voor om de wagen een BMW M2 te noemen.
![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
de meningen binnen de miniclub hier in limburg zijn nogal sterk verdeeld.
De een vindt het prachtig, de ander noemt een wanstaltig gedrocht van duitse makelij. ![]() M.a.w. publiciteit verzekerd
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
|||
|
|||
Hier vind u een aardig artikel over de S M3, op één of andere Amerikaanse motorsport site: http://www.motorsportvortex.com/tour.../02_08_02.html
PJ |
#12
|
||||
|
||||
Heeft er al iemand foto's van dees machien??
Als ze daar een stel vleugels opzetten, dan kunnen ze toch gaan meedoen aan een vliegshow, met die motor en het lage gewicht van de mini ![]() Greetz Barry |
#13
|
||||
|
||||
De afspraak was dat we de wagen mochten zien maar geen foto's nemen. En daar hebben we ons aan het gehouden.
Concept tekeningen vind ge hier terug: http://communities.msn.com/vbeernaertbelcar |
#14
|
||||
|
||||
we zijn nu een maandje verder sinds de laatste post.
heeft er iemand nog nieuws opgevangen rond dit project? geraakt de wagen klaar voor binnen twee weken? al foto's beschikbaar? let us know!! |
#15
|
||||
|
||||
Hij zal klaar zijn.
Voor de rest slagen de mannen van Qvick er goed in om het misterie te bewaren. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|