![]() |
|
|
||||
|
||||
BMW 2002 Jägermeister - Kelleners - Fabbri - 1/24
Hier eentje die ik al lang in gedachte had, maar nooit vond ik een body met de correcte uitbouw. Uiteindelijk heb ik dan toch een body gevonden via slotcar-racers. Ik ben van mening dat deze body's de laatste tijd zeer mooi en gedetailleerd zijn.
Eerst en vooral moesten we een gepast onderstel vinden, en daar ik de FABBRI BMW 1600 had heb ik hiervan het onderstel gebruikt. Mits de nodige aanpassingen: De wielbasis was te groot, hiervoor heb ik het onderstel doorgezaagd en op de gewenste lengte terug aan mekaar gelijmd. Het interieur diende dus ook aangepast te worden. Om dit te doen heb ik alle onderdelen van mekaar gezaagd, tot in uiteindelijk een bodem, een achterbank, een dashboard en achterste zijpanelen had. Dan eerst de bodemplaat en achterbank aangepast, vervolgens met plasticard de zijpanelen gemaakt en de originele er terug tegengelijmd. Een kuipzeteltje werd voorzien voor de piloot, en een standaard exemplaar aan de passagierskant. ook een rolkooi werd gemonteerd. Het geheel werd zijdeglans zwart gespoten, de zetelbeleding mat rood en enkele accenten werden aangebracht. |
|
||||
|
||||
Vervolgens kon ik dan beginnen met de body.
Hier moest wel het nodige plamuur aangebracht worden, en dus ook veel schuurwerk. op de achtergrond zie je de Fabbri BMW die ik gebruikt heb. Ook heb ik de velgjes van ScaleProduction op de gewenste breedte gezet, en de velgjes binnenin zwart geschilderd. Last edited by Joka-1; 13-05-2012 at 17:27. |
|
||||
|
||||
Eens het plamuur- en schuurwerk achterwege is kon het oranje erop gezet worden. Hiervoor is Tamiya TS-12 voor gebruikt, wat ik de best passende kleur vind voor het Jägermeister oranje. Na enkele dagen konden de decals gezet worden, die ik van ScaleProduction vroeger reeds gekocht heb.
Inmiddels staat de body te drogen na de nodige vernislagen van Gunze. Ook de inserts voor de velgjes werden reed gemonteerd. Last edited by Joka-1; 13-05-2012 at 17:32. |
|
||||
|
||||
Allé, sjiek modelleke.
![]()
|
||||
|
||||
Weer een heel origineel model dat je ons hier laat zien. De 2002 blijft mijn favoriete BMW,en dan zeker in Jägermeister uitvoering. Heb je trouwens nog plannen met de carrosserie van Fabbri?
|
|
||||
|
||||
Ik heb al veel getwijfeld om een 2002 te kopen. Die van scala24 vind je niet meer. Tojdrom is het overwegen waard maar wat je van deze slotcar maakt heeft me mss wel overtuigd om zo eentje aan te schaffen.
Knap werk!!
|
||||
|
||||
Hoi Joka,
Hoe ga je het oplossen met de ramen. Zijruiten zal nog wel lukken maar vraag me af hoe je dit gaat gaat doen met de voor en achterruit? Of zitten deze bij de body? Ik heb namelijk bij mijn 2002 een lexan slotcar body gebruikt. Dat was dus enkel de ruiten verf vrij laten. Verder weer een mooi project, en te zien tot nu toe erg geslaagd. Ik heb ook nogal wat aluminium velgjes liggen met inserts uit de slotcar branche. Je kan er i.d.d. te gekke dingen van maken. Maar waarom dan geen slotcar chassis inbouwen? Dan kan je er nog echt mee rijden ook. Ga zo door! ![]()
|
||||
|
||||
laatste update,
zoals Mech@nic al heeft aangehaald was het niet zo eenvoudig de raampjes te installeren. Daarbij waren de meegeleverde raampjes niet voor de BMW, veel te klein. Dus in de spare-parts nog enkele gevonden die moesten aangepast worden. Het interieur verder afgebouwd, gordeltjes voorzien, en de metertjes wat ingekleurd. Hierna kon de body op het chassis, en kunnen ruitenwissers, klinkjes en spiegeltjes aangebracht worden. Deze komen allen van de donorwagen. Bij deze nog een foto van het resultaat, waar ik zeer tevreden over ben. Eerst was ik wat bang daar het een slotbody is, maar de gietkwaliteit is zeer goed. Ermee racen? Nee, liever niet. Oh ja, de rest van de foto's staan in mijn galerij. Groetjes, joka-1 |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|