De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-06-2002, 13:20
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

België - Japan

Ik wil onze nationale ploeg (wat eigenlijk een nationale trots zou moeten zijn) niet af breken ... toch enkele bemerkingen.

Als Voetbal-ploeg zijn we 1000 keer beter dan Japan, wat loopt er dan wel verkeerd ...

enthousiasme, inzet, motivatie ...
==> Onze belgen die nu in Japan zitten verdienen vooraleer ze de eerste wedstrijd gevoetbald hebben al 1.000.000 BEF/persoon.

Als je dan ziet hoe ze op enthousiasme en inzet keihard gepakt worden door de japanners ... Bovendien gaan ze in de 2e helft fysiek schromelijk ten onder. Wat is dan het verschil ...

Trainings-arbeid. Een belgische prof traint zelden meer dan 3 uur/dag. In Japan is dit een veelvoud. Dit stelt Japan in staat om op enkele jaren tijd een ploeg uit de grond te stampen die de onze kan bijhouden.

Ik wil niet verder ingaan op specifieke wedstrijdsituatie's ... maar tachtisch is onze trainersstaf een vette 0 en de spelers verdienen dringend een hoop extra fysieke training.

airco
Old 04-06-2002, 13:25
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Ik denk toch dat we Japan te weinig krediet hebben gegeven.

Raes had het steeds over "Schaarse poginen.", "Alleen maar lange ballen.", "Enthousiasme", ... bij de Japanners, maar me dunkt dat je daarmee niet tweemaal een mooi doelpunt scoort.
Japan heeft gevochten en verdient een punt!

We moeten nu onze andere wedstrijden winnen, anders staaan we snel terug thuis.
Old 04-06-2002, 13:30
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja idd ik heb eigenlijk niets lof over Japan .... ze hebben minder talent ... maar hoe ze dit oplossen is fenomenaal.
Bovendien wordt een geldig doelpunt van de japanners onterecht afgekeurd, en ontsnappen we hier aan een groot drama.

airco
Old 04-06-2002, 13:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Die afgekeurde goal van Japan, daar viel niets op af te keuren hoor... Dus eigenlijk had Japan zelfs moeten winnen met 3-2...

Maar anderzijds blijkt de " afgekeurde penalty" van Sonck toch ook iets ernstiger dan op het eerste zicht bleek. En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.

Al bij al hadden de Belgen het verschil moeten maken in de eerste helft, hebben ze zoveel verdedigers staan dat iedereen naar iedereen kijkt en hadden Sonck en Strupar nauwelijks de kans om nog iets recht te zetten. Een 2-2 is dan ook een vrij logisch en eerlijke uitslag vind ik.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-06-2002, 13:47
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
Die afgekeurde goal van Japan, daar viel niets op af te keuren hoor... Dus eigenlijk had Japan zelfs moeten winnen met 3-2...

Maar anderzijds blijkt de " afgekeurde penalty" van Sonck toch ook iets ernstiger dan op het eerste zicht bleek. En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.

Al bij al hadden de Belgen het verschil moeten maken in de eerste helft, hebben ze zoveel verdedigers staan dat iedereen naar iedereen kijkt en hadden Sonck en Strupar nauwelijks de kans om nog iets recht te zetten. Een 2-2 is dan ook een vrij logisch en eerlijke uitslag vind ik.
ik sluit me hier volledig bij aan Sennake!
Reply With Quote
Old 04-06-2002, 14:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Sennake
En wat de "knappe" doelpunten betreft mag België over de ganse eerste ronde zeker gezien worden. Jammer genoeg tellen prutsgoalkes voor evenveel als sjieke doelpunten.
Ben ik het niet echt mee eens. Beide goals van de Belgen volgden uit stilstaande fase's en een carambolle in de baklijn, waar de bal dan voor de juiste voet valt (zeker bij de eerste goal van Wilmots het geval).

Als je daarentegen die 2e goal van de japanners zet ... dat is een hele verdediging uit verband spelen, en mooi afwerken. Als ik dan moet kiezen tussen een gevolg van een stilstaande fase, of een knappe vloeiende aanval, dan kies ik toch voor het 2e.
Old 04-06-2002, 14:20
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

triestig vertoon van de Belgen, of beter gezegd van Waseige, de openingsmatch van de belgen tegen een haalbare tegenstander met een opstelling om gelijk te spelen vind ik betreurenswaardig. hoe kan verheyen die geen technisch wonder is noch een snelheidsduivel, een verdediging uitschakelen. speel toch op zijn minst met twee echte spitsen of gewoon meer steun van het middenveld, met Mpenza op rechts dus ipv walem
ik snap ze niet
nu mag je het tegen tunesie gaan doen, wat de belgen niet ligt en is de match tegen rusland evenzeer belangrijk, terwijl we dan in feit allebei (belgie en rusland) zes punten moeten hebben, en dus moeten spelen voor de groepswinst
dikke zever
en als waseigen niet meer durft aanvallen dan mogen ze binnen twee weken terecht naar belgie terugkeren
als ge het alleen van stilstaande fases moet hebben, awel merci
dikke triestige bedoening vind ik het
en dan kunt ge zeggen chapeau omdat ze dan nog terugkomen van een 2-1 naar een 2-2, maar dat had in de eerste plaats nie mogen gebeuren
in feite zoals sennake al zei zijn we verloren, gelukje met een onterecht afgekeurde goal

mijn mening, ik moest het allemaal effe kwijt, teveul emotie

maarten

ps: heb wel af en toe dichtgelegen met de panelleden van de vrt, voor brusselmans
Old 04-06-2002, 15:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

http://www.sportplanet.be/wk2002/analyse/japbel.html

beter kan ik het niet vertellen ...
Old 04-06-2002, 18:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Ik vind dit een verdiend gelijkspel. Zoals altijd was er voor de match weer heel wat te doen rond een 'makkelijke overwinning' en 'direct plaatsen voor de 2de ronde' maar het verleden heeft al genoeg uitgewezen dat je bij de Rode Watjes nooit hoopvol mag zijn. Ik heb gekeken; eerste helf was oersaai, 3 échte kansen gezien aan Belgische zijde. Tweede helft was emotievol, knappe omhaal van Wilmots (je moet maar het geluk hebben dat zo'n omhaal effectief lukt). Van der Heyden zet z'n fout goed door een niet onaardig doelpunt te scoren. Maar 2 keer een oerdomme fout in de defensie nekt de Belgen hun totale eerste ronde hier.

Let op mijn woorden: Tunesië wordt moordend. De druk is dat ze daar zeker moeten winnen. En Belgen onder druk, daar kunnen rare dingen mee gebeuren (België - Turkijke EK 2000)
Old 04-06-2002, 21:11
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

het Rotlysbergher beeld van 94 met J Weber doek weer ffie op vandaag met sonck !

da was godver ne pingel!
Reply With Quote
Old 04-06-2002, 22:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by JPMontoya
het Rotlysbergher beeld van 94 met J Weber doek weer ffie op vandaag met sonck !

da was godver ne pingel!
excuseer zene ... maar ik denk dat we geen klagen hebben over de scheidsrechter ... Als er 1 ploeg onrecht is aangedaan zijn het de Japanners met hun afgekeurde goal.

airco
Old 05-06-2002, 00:26
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En dan ?
We staan quitte: afgekeurde goal Japan, 'afgekeurde penalty' Sonck. + een resem kansen in eerste helft Belgen waar de Japanners serieus blij mee mochten zijn dat de Belgen toen niet verdiend voorkwamen.

2-2 is dé correcte uitslag.
Old 05-06-2002, 12:04
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

nu moogt ge zeggen wat ge wilt, maar de belgen hadden moeten winnen

verschillende loempe opstelling waseige, ik blijf erbij

hoe kunt ge tegen japan nu niet voor de overwinning gaan
één spits, hoe durft em, ok moest het nu batistuta zijn, maar nee verheyen, ... ik kan er nie van over
Old 05-06-2002, 12:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja op papier zouden we jappen makkelijk moeten afkunnen ... als je echter zonder tactisch inzicht speelt, dan liggen de kansen plots heel wat anders.

airco
Old 05-06-2002, 20:13
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular

Da ge op voorhand bang zijt van een tegenstander en het iets verdedigender aanpakt, kan ik nog begrijpen. Maar tegen Japan zonder spitsen spelen? (Verheyen noem ik geen spits, zelfs geen voetballer). En als je dan aan de rust ziet dat de tegenstander eigenlijk niet veel voorstelt, moet je toch gewoon een spits inbrengen. En schone goals van de Japanners???? Weggegeven ja: 2 maal dom balverlies en zomaar door de verdediging lopen, dat noem ik geen schone goals zenne.

Ik ben heel content dat Waseige naar standard gaat, t heeft meer dan lang genoeg geduurd.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules