De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-07-2002, 10:20
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Donderdag 11 juli, vrije-trainings-dag

Donderdag 11 juli, vrije-trainings-dag

Wie vandaag even een ommetje maakte langs het circuit van Zolder kwam zeker niet bedrogen uit. In de voormiddag waren er al een hoop motoren (45) en een 4 tal sidecars op de baan. Toen om 13 uur de zon dan kaarsrecht boven het asfaltlint stond kon het spektakel beginnen. De nieuwe Belcar Viper van het Kuismanen Racing Team kwam al dadelijk voor de sound zorgen, en kleine beschadiging aan de rechter voorkant deed vermoeden dat er wat mis ging tijdens een vorige training (Francorchamps). Samen met de RTM Porsche (Marc Goossens) en een het nieuwe speelgoedje (FIA GT Porsche) van de gebroeders Thiers (getest en betaald op het circuit) was er al behoorlijk wat leven op het circuit. De leute werd echter even verstoord toen een Yaris en de Radical van Jacobs/Haenel samen de villeneuve indoken. De Yaris reed zich zonder erg vast in de grindbak, de zwarte Radical gleed over het gras keihard rechts de muur in. Piloot ongedeerd, Radical radicaal plat. Voor de aanwezige Belgische en Nederlandse Clio rijders ( Thiry, Heydens, Dermont, Tas, Cornelissen, Leest, v.d. Bery, Karst, De Vos en Simonis kon de pret echter niet op. Zij slalomde tussen de andere deelnemers door alsof een Clio bij zonneschijn een tikkeltje sneller kan. Aan Touring Cup deelnemers deze keer geen gebrek (Petroons-Detaille, De Pauw-De Pauw, Sluys-Vanzeebroeck, Gonissen-de Gastines, Werckx-Kerckhof, Jeuris-Van Samang, Carlier-Pauwels, Buys-Rediers, De Lannoy-Adriaenssen, Van de Casteele-Lievens en de Lotus Elise van Struyf-Hannecart. Deze laatste hebben we slechts enkele ronden mogen bewonderen, wat eigenkijk geen goed teken is. Wat we echter wel te zien kregen was de al lang aangekondigde nieuwste Belcar aanwinst van AD Sport. Een Porsche 996 biturbo opgebouwd volgens de kleine lettertjes, maar volledig legaal en conform met het Belcar reglement. Net zoals de versie van Geboers-Mollekens (PSI motorsport), nog meer vuurwerk vooraan in het Belcar peloton. De eerste en de laatste in de grindbak vandaag was een YARIS, deze keer was het onze vriend Philippe Leybaert die de klok even over 17 uur deed tikken.
Volgende week GEEN donderdag training,

Foto's volgen !!!!!!!!!
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 13:37
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 12-07-2002, 13:44
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

De nieuwe AD sport porsche

foto's :davy suffeleers
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 13:46
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Davy kan je ze niet op misteryracing.com zetten (dan kan ik ze ook zien)

Last edited by Werner333; 12-07-2002 at 20:14.
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 13:50
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Is die nu zo speciaal? Die van PSI is toch nog iets anders. Buiten die spoiler op het koffertje aan de buitenkant gewoon ne 996RS nie?
Mistery graag wat uitleg als het kan en mag eh
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 13:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Is die nu zo speciaal? Die van PSI is toch nog iets anders. Buiten die spoiler op het koffertje aan de buitenkant gewoon ne 996RS nie?
Mistery graag wat uitleg als het kan en mag eh
Is wel niet echt een RS hé maar een biturbo. Volgens Mistery zijn er toch wel enkele dingen die anders zijn buiten de vorige auto...
Old 12-07-2002, 14:02
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Hem is in ieder geval perfect afgewerkt, zoals we dat van AD gewoon zijn eh! Waar is m gekocht en wat hebben jullie zelf gedaan (of laten doen)?
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 14:40
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

ik vindt de PSI toch vééééél mooier !
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 17:50
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by JPMontoya
ik vindt de PSI toch vééééél mooier !
Ja, de sponsors en de design van de auto is er nog niet op he. Anders is het ongeveer dezelfde model...

</a>
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 18:46
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

effe wat klaarheid scheppen in de situatie...

1. Deze Porsche is een 996, luchtgekoelde bi-turbo, vermogen en koppel maak ik niet bekend, maar kan jullie wel zeggen dat het fenomenaal is.

2. Deze auto heeft totaal NIKS te maken met de wagen die de vorige 4 Belcar races heeft gereden, want die hebben we compleet "gesloopt".

3. Waar is die gekocht ? een vraag waarbij ik eens hartelijk gelachen heb toen ik die las...De wagen is niet gekocht, maar is VOLLEDIG...ALLES DUS eigen makelij en maatwerk ! Met enige fierheid kan ik zeggen dat ik er persoonlijk met Albert nogal wat tijd aan heb besteed...

4. De verschillen met de vorige auto, zijn vrij gering op te merken aan de buitenzijde. Onder het koetswerk echter zit een totaal verschillende techniek, mechaniek, telemetrie en ga zo maar verder...

Meer details geef ik hieromtrent niet vrij. Rest mij enkel nog te zeggen dat wij de wagen beoordelen op de prestaties die ermee behaald kunnen worden, en niet op "mooi zijn". Trouwens, dat "mooi zijn" zie je maar eens de wagen bestickerd is...

Hopelijk is er nu wat meer duidelijkheid !

groeten,
Mistery
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 19:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

waaaaaaaa........wat strak zeg. Trouwens die achterpartij (stuk tussen de vleugels) heeft veel weg van de oude Porsche 935. Dat was ook al zo'n geil, glad ding..............

Eerste koers de 24 U van Zolder........of doet deze ook al mee in Spa?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 19:46
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery

3. Waar is die gekocht ? een vraag waarbij ik eens hartelijk gelachen heb toen ik die las...De wagen is niet gekocht, maar is VOLLEDIG...ALLES DUS eigen makelij en maatwerk ! Met enige fierheid kan ik zeggen dat ik er persoonlijk met Albert nogal wat tijd aan heb besteed...

ik bedoelde eigenlijk met kopen waar de KAS (en welk model het is) gekocht is (of hebben jullie die misschien ook zelf ineen gelast?) en natuurlijk niet de ganse wagen, ik wist wel dat jullie daar zelf aan begonnen waren...

btw: er zijn geen belachelijke vragen

Last edited by Scapa; 12-07-2002 at 19:48.
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 19:46
Mechanic's Avatar
Mechanic Mechanic is offline
De Paddock Rookie

Een paar ronden voor de Elise.
Volgende week rijden we de GDC mee in Francorchamps. Gisteren hebben we de langere versnellingsbak getest met een defect na een paar ronden. Waarschijnlijk koppeling stuk. Vandaar maar een paar ronden. Weeral pech. Hopelijk volgende week beter.
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 19:57
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx

ik bedoelde eigenlijk met kopen waar de KAS (en welk model het is) gekocht is (of hebben jullie die misschien ook zelf ineen gelast?) en natuurlijk niet de ganse wagen, ik wist wel dat jullie daar zelf aan begonnen waren...

btw: er zijn geen belachelijke vragen
Ik heb nie gezegd da uw vraag belachelijk was hé kerel ! Enkel da ik dan hartelijk gelachen heb...ik denk wel dat ik da mag doen , daar ik de achtergrond van het verhaal ken...

En ja, die kas is ook 90% eigen makelij...
Reply With Quote
Old 12-07-2002, 20:03
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery

Ik heb nie gezegd da uw vraag belachelijk was hé kerel ! Enkel da ik dan hartelijk gelachen heb...ik denk wel dat ik da mag doen , daar ik de achtergrond van het verhaal ken...

En ja, die kas is ook 90% eigen makelij...
knap werk!

btw volgens mij is belachelijk nog altijd lachtlust opwekkend (en dat heeft de vraag bij jou gedaan) en je moet dit dus zeker niet opvatten als onnozel ofzo om discussies te vermijden, hé kerel
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules