![]() |
|
|
|||
|
|||
24u francorchamps
Gelezen op autosport.be;
Dit jaar op de 24 uren van Spa; 12 Vipers, 4 Ferrari's 550 Maranello, 2 Lister Storm's, een Marcos, Lamborgini, Lotus, Spyker en een hele resem GT3-porsches. Uiteraard geen speciaal 'nieuws', maar in vergelijking met enkele jaren terug is er toch wel van een vooruitgang te spreken (alhoewel dat natuurlijk relatief is). :-) De startgrid zal vanaf dit jaar overigens mede bepaald worden via het "Super Pole" systeem. Waarom zou een mens nog naar Le Mans gaan? :-) |
|
||||
|
||||
inderdaad
da minerva weekend gaat zeker moeten doorgaan, mega race en racebakken daar aan de start vorig jaar was het al graaf, maar nu misschien iets meer concurrentie tussen al die vipers zou wel tof zijn
|
||||
|
||||
superpole in 24 uur is een belachelijk systeem. Wat maakt het nu uit of je eerst of zesde staat ?
![]()
|
||||
|
||||
Is toch leuk voor de toeschouwers en wel heel belangrijk voor de beker van de Koning hé Rees...
|
|||
|
|||
Quote:
Enfin, op TV is dat toch interessant...ter plekke minder vermoed ik, dat zullen we moeten zien. |
|
|||
|
|||
Momenteel zouden ze overigens met hun werken aan't circuit gestart moeten zijn zeker? Ik zal na de examens eens een kijkje gaan nemen voor de stand van zaken, ben benieuwd...naar wat ik vernomen heb ging er meer veranderen dan enkel en alleen die 2 extra asfalten uitloopzones, maar meer weet ik ook niet...
...heb enkel iets vernomen van zogenaamde "rechtstreekse investeringen van Bernie Ecclestone in de infrastructuur van Francorchamps", waaronder mogelijk een aanpassing aan Busstop om dat afsnijden te vermijden etc...maar we zullen dus zien. |
|
||||
|
||||
hoeda? nu pas begonnen? dat gaat toch af zijn tegen de 25u VW FunCup zeker? das 20-21 juli. nu moeten ze daar niet te veel aan veranderen, da ze da in de winter doen
het wordt trouwens tijd dat ze da circuit permanent gaan afsluiten, maar das weer iets anders om over te discussiëren natuurlijk!
|
||||
|
||||
Ik ben dan op vakantie :'(:'(:'( we konde da nog een week vroeger zette zodak da wel kon zien marnee
![]() |
|
|||
|
|||
Het ging in elk geval deze zomer gebeuren, vóór de 24 uren en F1... Als je de kalender bekijkt zie je dat er nu niets te doen is gedurende een maand (tot het eerste weekend van juli) - dus moeten ze het nu wel doen zeker?
Een nieuwe laag asfalt op een deel van het circuit en de creatie van die uitloopstroken moet volgens mij wel vlotjes kunnen gebeuren op een maand tijd, als ze er wat tempo in houden. Weet dus echter niet wat ze nog van plan zijn... Het permanent afsluiten v/h gedeelte dat nu nog open is gaan de mensen die regelmatig van Francorchamps naar Stavelot rijden niet leuk vinden, want dan moeten ze altijd over den berg... Ik zie dat m.a.w. nog niet zo snel gebeuren. De slechte staat van het wegdek is overigens toch voor het grootste deel de schuld van ijs/sneeuw in de winter denk ik (en het bijhorende zout?), dus dat los je daar niet mee op... ...en daarbij, ik vind het net maf dat je met je eigen auto op het circuit kan. :-) Zou het niet willen missen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Ze hebben inderdaad in 2000 (?) dat baantje van het rond punt naar de parking achter s/f doorgetrokken op de flank (loopt in feite 15 meter links van Kemmel als je door de bomen kijkt) naar de oude baan tussen Francorchamps en Malmédy zodat het stuk tussen La Source en Combes (inclusief Eau Rouge dus :/) permanent afgesloten kan worden zonder het verkeer te hinderen. Om naar Stavelot te rijden moet je dan echter helemaal via Malmédy over het oude circuit, wat toch een serieuze omweg is (in GPL doe je daar al snel 1 minuut 45 over :-)), dus houden ze dat gedeelte van het circuit open....en ik denk dat dat altijd wel zo zal blijven, de andere baan naar Stavelot (je weet wel, dat dat ontzettend steil uitgeeft op het oude centrum, waar een paar jaren terug die vrachtwagen naar beneden is geknalt) is toch ook wel omweg.
Ik zou niet meer kunnen leven moest het circuit hermetisch afgesloten worden :-) |
|
||||
|
||||
Een paar maanden trug (3-tal) was het circuit al volledig afgesloten als ik me niet vergis.
Wij zijn op 3-4 verschilledne punten op et circuit geprobeert te raken maar dat is niet gelukt. Overal stond er dat sinds februari (ben n izeker) het circuit volledig is afgesloten...
|
|||
|
|||
Tijdens de zomer was het de laatste jaren idd al regelmatiger afgesloten, in de winter (zoals ook dit jaar) niet...maar wist niet dat ze al vanaf februari begonnen...
|
|
||||
|
||||
Die niet circuit weg is nie te doen id winter als er ijs ligt
wij me 2 auto's geweest (auto v nonkel een galaxy en pa's auto mercedes C) Galaxy moeten achterlaten , graakte niet boven op de berg. Is het ook niet opgevallen dat de locale mensen sterke auto's hebben?? Nonkel die daar woont heeft ne oude bmw en de pa daarvan is boer en woont heel hoog daar ergens en die heeft een audi 90. Hij zei dat hij met zijn golf vroeger meermaals te voet naar boven is moeten gaan. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|