![]() |
|
|
||||
|
||||
Dakar 2003 - Egypte - rustdag + stage 12 => 17
Rustdag: Siwa (Maandag 13 januari 2003)
Stage 12: Siwa – Siwa (Dinsdag 14 januari 2003) Traject: 57 km – Speciale stage: 341 km – Traject: 47 km- Totaal: 445 km. Parallel route voor support crew: 55 km. Stage 13: Siwa – Dakhla (Woensdag 15 januari 2003) Traject: 47 km – speciale stage: 569 km – Traject: 41 km – Totaal: 657 km. Parallel route voor support crews: 920 km Stage 14: Dakhla – Louxor (Donderdag 16 januari 2003) Traject: 53 km – speciale stage: 274 km – Traject: 375 km – Totaal: 702 km. Parallel route voor support crew: 542 km. Stage 15: Louxor – Abu Rish (Vrijdag 17 januari 2003) Traject: 75 km – speciale stage: 477 km – Traject: 24 km – Totaal: 576 km. Parallel route voor support crew: 632 km. Stage 16: Abu Rish – Sharm el Sheikh (Zaterdag 18 januar 2003) Traject: 413 km – speciale stage: 365 km – Traject 50 km – Totaal 828 km. Parallel route voor support crew: 634 km. Stage 17: Sharm el Sheikh – Sharm el Sheikh (Zondag 19 januari 2003) Traject” 13 km – speciale stage: 34 km – Traject: 9 km – Totaal: 56 km. Last edited by Bart; 12-01-2003 at 13:31. |
|
||||
|
||||
bron: pitstop.tv
Gregoire de Mevius heeft pech in de 12de rit van de Dakar 2003. De directie van de BMW X5 zou geraakt zijn. De Mevius staat stil na 240 kilometer met een kapotte sturing op de BMW. Onze landgenoot probeert te herstellen, maar er zit wellicht niks anders op dan wachten op de assistentie. De Mevius stond derde in de algemene rangschikking. Spijtig... |
|
||||
|
||||
VERD...... Ik wou net vragen of jullie wisten waar de Mevius zat, ik lees hier al net het spijtige antwoord.
Ik vond/vind het vreemd dat Alphand geen assistentie moet verlenen ... |
|
||||
|
||||
Dat is net zo verontrustend. Had Alphand kunnen helpen had hij het zeker wel gedaan...
|
|
||||
|
||||
Het is nog niet gedaan hoor: De Mevius (BMW - n.205), after mechanical problems, is at 14min20.
Verliest als deze info juist is slechts 3 minuten op Fontenay
WRC-prono 2009 kampioen Last edited by Bart.Vandecavey; 14-01-2003 at 14:18. |
|
||||
|
||||
Amai, dat zou wel heel goed zijn moest hij maar zo weinig verliezen.
|
|
||||
|
||||
de Mevius staat nog altijd stil vermelden ze op de officiële Dakar-site ...
Alphand zal inderdaad niet hebben kunnen helpen ... Spijtig ... |
|
||||
|
||||
Vanmorgen om 10.17 uur is Gerard de Rooy met zijn team gecrashed na 152 kilometer te hebben afgelegd in de etappe Siwa-Siwa.
Op een plek waar ’s morgens door de organisatie nog een piketpaaltje was neergezet, stortte de truck met Gerard de Rooy aan het stuur vanaf een zandduin naar beneden. Het piketpaaltje was door een deelnemer bij de motoren omver gereden en niet teruggezet, dan wel omgewaaid. “Daardoor schoten we steil naar beneden en kwamen we op de bumper terecht, de cabine kantelde en ik wist dat het gedaan was,” stelde een duidelijk aangeslagen Gerard de Rooy.” Als we 5 meter naar rechts hadden gereden was er niets aan de hand geweest. We reden niet al te hard, we zaten n.l. op kop. Zoals afgesproken wilden we in de zandduinen Tchaguine voor blijven en dat was het geval. Een ongeluk zit dus in een klein hoekje. Cabine, chassis en motor zijn onherstelbaar vernield, het is afgelopen,” aldus de 22 jarige zoon van Jan de Rooy, die tot nu toe zoveel indruk maakte in het peloton. Tom Colsoul stond nog te trillen op zijn benen:” Ik dank de mensen die de rolkooi gemaakt hebben op mijn blote knieën, we hebben de hele rally nauwelijks risico’s genomen en dan nu dit,” aldus de Belg die niet verhult toch trots te zijn op de prestaties van Gerard de Rooy, Arno Slaats en zichzelf,” We waren er vlak bij, zo hard is topsport.” Vader Jan, die later gestart was dan zijn zoon, was slechts minuten later ter plekke om zich op de hoogte te stellen van de situatie. Toen hij zag dar er geen persoonlijke schade was en dat de wagen van zijn zoon onherstelbaar was verwoest , is hij doorgereden. “ Er is maar één ding belangrijk, dat is de gezondheid van het team. Over de schrik en de teleurstelling komen ze wel heen. Ik blijf trots op het team.” Door het wegvallen van zoon Gerard heeft Jan nu ineens de kans om alsnog naar een podiumplaats te rijden. Jan stond in het klassement op een 4de plaats. Noot voor redeacties: RTL5 zendt vanavond beelden uit van de onfortuinlijke crash van het team de Rooy ( Bron: parijs-dakar.be ) spijtig voor Colsoul ! ![]() |
|
||||
|
||||
Inderdaad spijtig voor Colsoul. Gelukkig zijn ze OK.
Last edited by Werner333; 14-01-2003 at 18:44. |
|
||||
|
||||
Ook voor Mattijs/Feryn is het over.
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
als ik me niet vergis... Plaats 1->5 Mistubishi's ,na het grote tijdsverlies van de mevius
|
|
||||
|
||||
helaas voor de spanning vergist ge u nie :/
|
||||
|
||||
Het is inderdaad bijzonder veel tijd dat de Mevius verloren is ...
om 20h30 plaatselijke tijd was hij aan het einde van de speciale .... das toch een slordige 8 uur verloren tov van de toppers .... Een goed klassement is nu wel verloren
|
||||
|
||||
10:26 - 107 bikes, 64 cars and 28 trucks have made it to the start line of the special between Siwa and Dakhla in Egypt. Have pulled out of the rally: De Mevius (n.205), Katayama (n.243), Salinero (n.234), Morize (n.251), Servia (n.209), De Rooy (n.414).
( Bron: dakar.com ) |
|
||||
|
||||
wat was er met katayama ?
|
|