![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Spa BelPro - Yaris cup
Eerste chronosessie is gereden
voorlopige tussentijden; 1. Jacobs Philip 3:06.418 2. Liard Jean-Christophe 3:06.498 3. Bruixola Olivier 3:07.038 4. Van Hover Jurgen 3:07.189 5. Leybaert Philip 3:07.723 6. Kelly Jamers 3:07.889 ![]() Deze namiddag is er nog een chronosessie |
#2
|
||||
|
||||
Startgrid voor morgen;
1. Philip Jacobs 2. Liard Jean Christophe 3. Frahm Karl 4. Herman Vic 5. Van Zeebroeck Johnny 6. Bruixola Olivier 11. Kelly Jamers |
#3
|
||||
|
||||
De startgrid die je hier aanhaalt is niet correct.
1. Jacobs 2. Liard 3. Van Zeebroeck 4. Bruixola 5. Van Hover 6. Herman 7. Frahm 8. Boesmans 9. Leybaert 10. Beckers 11. Jamers 12. Meert ... Voor de rest: www.toyotayariscup.be |
#4
|
||||
|
||||
oeps
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Onderweg terug van een communiefeest kwam Van de Wauwer met zijne Yaris op zijn aanhangwagen langs ons doorgereden, die zag er ook niet al te katholiek meer uit. Crashke gehad??
|
#6
|
||||
|
||||
In de eerste wedstrijd was het idd een beetje chaotisch te noemen, 'k weet wel niet wat er juist allemaal gebeurt is, je kan namelijk niet overal tegelijk zijn
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Tijdens de eerste manche was ik aan de chicane (bus stop), en daar was er ook heel wat te zien !! Ee, Yariske die er een andere ramt, een paar die er rond gingen, of door het gras... Maar de koers directie was wel streng (wat goed is, vind ik) : 1 deelnemer van de 2 races gediskwalificeerd, en meerdere stop & go's (oa voor Kelly...). Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#8
|
||||
|
||||
En een aantal Yaris-piloten het ziekenhuis in
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ho... Ik wist niet dat het zo erg was... Hopelijk loopt alles goed af voor de betreffende piloten... Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, het is vijf voor twaalf. Maar wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil! ![]() |
#13
|
|||
|
|||
Enkel Marco Scholten is naar het ziekenhuis geweest en heeft een lichte hersenschudding. Vic Herman had ook een beetje last van zijn nek maar reed in de 2e race toch van 26e(laatste) positie naar 8e.
Van De Wauwer had overal pijn en zijn helm is gebroken, maar voor de rest OK. |
#14
|
|||
|
|||
site Vic Herman - Spa Belpro Trophy
Nieuwe foto's van ons weekendje Spa op www.rs-racing.tk
|
#15
|
|||
|
|||
reactie Vic Herman
Vic Herman stuurde mij een mail uit Japan ivm de gebeurtenissen tijdens de Belpro in de Cupraces. Hij was zelf een van de voornaamste slachtoffers in de massacrash op Les Combes. Hij wil reageren op het negatieve imago dat cupracen nu krijgt vanwege zogenaamd onsportief rijgedrag:
"Het is nu eenmaal autosport, close racing van de bovenste plank, en dat lijkt gelukkig niet op een familieuitstapje naar zee! Als je bang bent om een schrammetje op te lopen, moet je Belcar gaan rijden vind ik, alhoewel dat tegenwoordig ook al geen garantie meer is... Niks tegen de Belcar, maar dat zijn uithoudingskoersen en het is een andere manier van koers rijden. Mijn ervaring is dat er maar heel weinig piloten zijn die vuile truuken durven uithalen zonder reden, meestal zijn dit soort accidentjes het gevolg van een samenloop van omstandigheden. Als je op topsnelheid met een stuk of 5 naast mekaar zit, waarvan er dan nog eentje met de vier wielen op het gras zit, en die willen op hun beurt allemaal nog eens die 4 autootjes voor hun pakken om zo als eerste Les Combes uit te komen... Jah, dan is er natuurlijk een flinke dosis geluk nodig om daar zonder kleerscheuren uit te komen. Plezant toch? Maar ik kan de mensen wel begrijpen, zoals Leo en Matthieu, die de ene tegenslag na de andere te verwerken hebben en elke keer grote kosten aan hun karreke hebben. Op de duur steekt dat wel tegen natuurlijk. Het klinkt misschien stom, maar moesten de circuits nu eens wat minder "veilig" zijn, zouden er ook al minder van die toeren uitgehaald worden. In een Yaris ga je wel met twee vingers in de neus de Raidillon op, maar in snellere klasses is het toch regelrecht schandalig zeker dat daar asfalt-uitloopstroken zijn waar plaats genoeg is om een klein festivalletje te houden?! Daar werd juist het verschil gemaakt vroeger, nu ga je vlotjes rechtdoor als je het niet meer haalt en met wat geluk rij je nog een gat toe van tientallen meters ook. Laat ons eens met z'n allen een koerske gaan doen op de oude Nurburgring, als piloot heb je er waarschijnlijk wel wat meer respect voor mekaar." |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|