De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-05-2003, 13:06
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Spa BelPro - Yaris cup

Eerste chronosessie is gereden

voorlopige tussentijden;

1. Jacobs Philip 3:06.418
2. Liard Jean-Christophe 3:06.498
3. Bruixola Olivier 3:07.038
4. Van Hover Jurgen 3:07.189
5. Leybaert Philip 3:07.723
6. Kelly Jamers 3:07.889

Deze namiddag is er nog een chronosessie
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2003, 18:09
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Startgrid voor morgen;
1. Philip Jacobs
2. Liard Jean Christophe
3. Frahm Karl
4. Herman Vic
5. Van Zeebroeck Johnny
6. Bruixola Olivier

11. Kelly Jamers
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2003, 22:45
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: Wetteren, Belgium
Posts: 203
De startgrid die je hier aanhaalt is niet correct.

1. Jacobs
2. Liard
3. Van Zeebroeck
4. Bruixola
5. Van Hover
6. Herman
7. Frahm
8. Boesmans
9. Leybaert
10. Beckers
11. Jamers
12. Meert
...

Voor de rest: www.toyotayariscup.be
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2003, 00:29
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
oeps
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2003, 21:47
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Onderweg terug van een communiefeest kwam Van de Wauwer met zijne Yaris op zijn aanhangwagen langs ons doorgereden, die zag er ook niet al te katholiek meer uit. Crashke gehad??
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2003, 21:51
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
In de eerste wedstrijd was het idd een beetje chaotisch te noemen, 'k weet wel niet wat er juist allemaal gebeurt is, je kan namelijk niet overal tegelijk zijn
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2003, 22:09
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Quote:
Originally posted by flugel
In de eerste wedstrijd was het idd een beetje chaotisch te noemen
Vooral in Combes !! De crash niet gezien, maar wel van de speaker gehoord dat er daar een accident met 5 wagens was, met oa 1 deelnemer die 2* over kop ging.


Tijdens de eerste manche was ik aan de chicane (bus stop), en daar was er ook heel wat te zien !! Ee, Yariske die er een andere ramt, een paar die er rond gingen, of door het gras...

Maar de koers directie was wel streng (wat goed is, vind ik) : 1 deelnemer van de 2 races gediskwalificeerd, en meerdere stop & go's (oa voor Kelly...).


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #8  
Old 11-05-2003, 22:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
En een aantal Yaris-piloten het ziekenhuis in
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2003, 22:14
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Quote:
Originally posted by Sennake
En een aantal Yaris-piloten het ziekenhuis in

Ho... Ik wist niet dat het zo erg was... Hopelijk loopt alles goed af voor de betreffende piloten...


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #10  
Old 11-05-2003, 22:28
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by vincentdb2001
, en meerdere stop & go's (oa voor Kelly...).


Vincent
idd, incident met oa Philip Leybaert derbij, 'k veronderstel wel een terechte stop and go...
Reply With Quote
  #11  
Old 11-05-2003, 22:41
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by vincentdb2001
Maar de koers directie was wel streng (wat goed is, vind ik) : 1 deelnemer van de 2 races gediskwalificeerd, en meerdere stop & go's (oa voor Kelly...).


Vincent
Al een geluk, anders loopt het bij de cups nog meer uit de hand.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-05-2003, 23:56
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Sennake
En een aantal Yaris-piloten het ziekenhuis in

Ja, het is vijf voor twaalf. Maar wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2003, 10:11
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: Antwerpen
Posts: 59
Enkel Marco Scholten is naar het ziekenhuis geweest en heeft een lichte hersenschudding. Vic Herman had ook een beetje last van zijn nek maar reed in de 2e race toch van 26e(laatste) positie naar 8e.
Van De Wauwer had overal pijn en zijn helm is gebroken, maar voor de rest OK.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2003, 16:46
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: Antwerpen
Posts: 59
site Vic Herman - Spa Belpro Trophy

Nieuwe foto's van ons weekendje Spa op www.rs-racing.tk
Reply With Quote
  #15  
Old 27-05-2003, 12:37
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: Antwerpen
Posts: 59
reactie Vic Herman

Vic Herman stuurde mij een mail uit Japan ivm de gebeurtenissen tijdens de Belpro in de Cupraces. Hij was zelf een van de voornaamste slachtoffers in de massacrash op Les Combes. Hij wil reageren op het negatieve imago dat cupracen nu krijgt vanwege zogenaamd onsportief rijgedrag:

"Het is nu eenmaal autosport, close racing van de bovenste plank, en dat lijkt gelukkig niet op een familieuitstapje naar zee! Als je bang bent om een schrammetje op te lopen, moet je Belcar gaan rijden vind ik, alhoewel dat tegenwoordig ook al geen garantie meer is... Niks tegen de Belcar, maar dat zijn uithoudingskoersen en het is een andere manier van
koers rijden. Mijn ervaring is dat er maar heel weinig piloten zijn die vuile truuken durven uithalen zonder reden, meestal zijn dit soort accidentjes het gevolg van een samenloop van omstandigheden. Als je op topsnelheid met een stuk of
5 naast mekaar zit, waarvan er dan nog eentje met de vier wielen op het gras zit, en die willen op hun beurt allemaal nog eens die 4 autootjes voor hun pakken om zo als eerste Les Combes uit te komen... Jah, dan is er natuurlijk een flinke dosis geluk nodig om daar zonder kleerscheuren uit te komen. Plezant toch?
Maar ik kan de mensen wel begrijpen, zoals Leo en Matthieu, die de ene tegenslag na de andere te verwerken hebben en elke keer grote kosten aan hun karreke hebben. Op de duur steekt dat wel tegen natuurlijk. Het klinkt misschien stom, maar moesten de circuits nu eens wat minder "veilig" zijn,
zouden er ook al minder van die toeren uitgehaald worden. In een Yaris ga je wel met twee vingers in de neus de Raidillon op, maar in snellere klasses is het toch regelrecht schandalig zeker dat daar asfalt-uitloopstroken zijn waar plaats genoeg is om een klein festivalletje te houden?! Daar werd juist het verschil gemaakt vroeger, nu ga je vlotjes rechtdoor als je het niet meer haalt en met wat geluk rij je nog een gat toe van tientallen meters ook.
Laat ons eens met z'n allen een koerske gaan
doen op de oude Nurburgring, als piloot heb je er waarschijnlijk wel wat meer respect voor mekaar."
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.