![]() |
|
|
||||
|
||||
interne harde schijven voor laptop
Iemand die mij aan een prijsvergelijk kan helpen? Wil namelijk een paar goede harde schijven vergelijken om zo tot een uiteindelijke keuze te komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp
|
||||
|
||||
Je wil dus je harde schijf die nu in je notebook zit vervangen door een beter/sneller exemplaar ?
|
||||
|
||||
yep,
heb nu een harde schijf van 6gig, en dit is echt wel te weinig...
|
||||
|
||||
ik kan momenteel geen reviews vinden ....
Maar op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/336 kan je je al een idee vormen wat een en ander je gaat kosten ... Hou er rekening meee dat notebook-schijven aanzienlijk duurder zijn desktop-schijven ..... Desktop-schijven passen helaas niet in je laptopje. Vooraleer je zoiets koopt .... Kijk goed de specificaties van je laptop na .... Welke ruimte mag de schijf innemen etc ..... Check ook of je laptop geen beperkende factoren heeft wat betreft de grootte van de harde schijven. Nogal wat oudere laptops hebben beperkingen in de chipset waarmee grotere HD's niet aangesloten kunnen worden. IBM heeft met zijn travelstar serie een behoorlijk goede naam in laptop-land.
|
||||
|
||||
Ik heb een toshiba satellite 2750/2770. Toch al niet meer zo nieuw.
|
||||
|
||||
Quote:
FF |
|
||||
|
||||
mja idd ...
alle flashware .... mijn oud mobo (intel BX-chipset (old i know)) ondersteunde zowieso slechts 33 gieg schijven (of kleiner). Flashen ging niet ..... was puur beperking van de chipset .... Nog een trukkie .... je laat je oude HD zitten .... zet daar het OS op. Voor de andere schijf zorg je ervoor dat de bios-detectie uit staat. Je ziet de schijf dan wel niet bij het booten, maar eens onder windows kan je vlotjes die schijf aanspreken (die volgens je bios niet bestaat). Windows (wel de NT-versies (NT4.0, 2000, XP, 2003 ....en ook recente linux-kernels) overriden de waarden die het uit het bios ontvangt ... Deze truk is natuurlijk niet van toepassing op laptops omdat je daar normaliter slechts met 1 HD zit ![]() airco
|
||||
|
||||
mnee, idd. Is ook ni echt veel plaats voor hé
![]()
|
||||
|
||||
er zijn wel laptopjes waar dit kan zele .... de meeste IBM's kunnen door de CD/DVD uit de bay te halen een 2e harde schijf herbergen.
![]() Last edited by airco; 10-07-2003 at 21:07. |
|
||||
|
||||
mjah, iets moet wel weg ervoor hé, en dat is niet echt de bedoeling hier
|
||||
|
||||
ik dacht eens wat info te zoeken op de site van toshiba, maar vind nix over de 2750/2770 notebook. Over de info die ik nodig heb (hetgeen airco me dus gegeven had --> dank u daarvoor). Dus, moesten er mensen zijn die mij hierover extra info kunnen bezorgen... Zou natuurlijk heel vriendelijk zijn. Ken je er toevallig iets over, of weet je nog een goede site waar ik die info nog kan vinden, zeg het maar. Alles is welkom.
greetz, Yves
|
||||
|
||||
Quote:
FF |
|
||||
|
||||
mja had zo een koreanenmobo van een ondertussen verdwenen merk .....
nieuw bios was niet beschikbaar etc ![]()
|
|