![]() |
|
|
||||
|
||||
Stroompanne in New York
Momenteel is de stroom uitgevallen in Noord-Amerika, van New York tot Detroit en zelfs tot in Canada.
Wat zou er gebeurd zijn? Gewoon het uitvallen van een electriciteitscentrale???? Terroristische aanslag??? Virus van Microsoft toegeslagen ![]() Nu LIVE tevolgen op CNN en BBC World
|
||||
|
||||
Wel Spijtig dat het nog licht is he. Zo een stroomstoring is pas spectaculair in het donker.
![]()
|
||||
|
||||
Ze intervieuwen nu reeds mensen met als eerste vraag :
"Where were you when the lights went out ?" Zal wel opnieuw een hit worden zeker ![]()
|
||||
|
||||
Lach maar!
Stel je jezelf eens voor: vastzitten in de lift, metro ! geen bussen, vliegtuigen, treinen ... honderdduizenden mensen op straat die allemaal naar huis willen chaos in de spits, geen verkeerslichten... Zij liever dan ik hoor Je snapt niet dat dat zo een kettingreactie is ! Ik vraag me af of dat bij ons ook zou kunnen? Volgens mij werkt ons stroomnetwerk anders enne die "joke" van dat virus...who knows!! |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
REMEMBER 24 UREN VAN ZOLDER 1999
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Het maakt wel duidelijk hoe enorm afhankelijk we zijn van elektriciteit. De stroom valt uit en alles valt gewoon stil, van banken tot luchthavens. op de radio zeiden ze zelfs van het is niet duidelijk of er al slachtoffers zijn gevallen. Echt ongelooflijk gewoon...
Als ze hier zoals gepland de kernenergie afschaffen gaan we ons peren ook nog zien vrees ik... Ze zullen nog veel windmolekens mogen zetten... FF
|
||||
|
||||
Topper van gisteravond vond ik wel de opmerking van de burgemeester van New York;
journalist: Wa gaat u doen met al die mensen die vanavond niet naar huis kunnen in de buitengebieden? burgemeester: We zijn bezig om opvang te regelen. journalist: Hoe komen we dat te weten? burgemeester: We plubiceren die lijst op onze internetsite ![]() ![]() Gaat lekker, zonder stroom internetten............. Wat betreft het werkelijk probleem, de afgelopen 4 dagen hebben we hier in nederland Code Rood gehad wat betreft de sroomproductie. Zo goed als geen reservecapacitiet, bedrijven met een eigen stroomvoorziening werden verzocht om hun overcapaciteit naar het stroomnet te laten doorstromen. Hoe erg de nood is geweest? Normaal gesproken kost een megawatt uur +/- 300 euro op de energiebeurs..........maandag en dinsdag omstreeks de 2200 euro
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 15-08-2003 at 12:06. |
|
||||
|
||||
Quote:
En ja ... Bij ons kan zo een panne ook voorvallen. Netbeheerder Elia (verzorgt het transport van electriciteit) geeft eerlijk toe dat zoiets bij ons ook kan gebeuren .... Als morgen de kerncentrale van Doel uitvalt voor een paar dagen, dan hebben wij ook geen stroom meer ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
door de aanhoudende hitte was het water van de niagara falls opgedroogd.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Volgens mij meter is het de schuld van de bier-drinkers. Kijk maar naar die reclame waar die waterval opeens ophoud en alles stil is
![]()
|
||||
|
||||
Binnen 5 jaar zien we een documentaire op National Geographic die uitlegt waarom dit gebeurd is en waarom de centrale aan de Niagra Falls het begeven heeft. Een samenloop van omstandigheden - verouderde centrales, fotonen/ionen, neutronen (whatever) inslag na de gigantische zonne erupties van enkele jaren geleden en de oude centrales die deze pieken niet kunnen opvangen, met nog een paar andere omstandigheden. Geld voor oorlogsmachienerie hebben de Yanks wel, maar deftige elektriciteitsvoorzieningen -> highly questionable.
Enfin, het wordt eens tijd dat de regeringen serieus werk beginnen maken van de ontwikkeling en ondersteuningsmaatregelen voor fuell-cells ofte brandstofcellen. Mag de elektriciteit nog uitvallen. Dan heeft ieder gebouw tenminste zijn eigen voorziening. Ook de prive huizen. Maar ja, de Electriciteits lobbys - Tractebel incluis, zullen daar wel de nodige stokjes voor steken zeker, zoals zo vaak het geval geweest in het verleden met andere dossiers. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|