De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Is de M3 CSL een GT?
Zeker en vast! 7 35.00%
Neen, het is duidelijk een Toerisme-auto 10 50.00%
Moeilijk te zeggen... 3 15.00%
Voters: 20. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-08-2003, 15:03
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
M3 GTR (CSL): N-GT of Toerisme?

Op het forum van ten-tenths.com is er een leuke, doch heftige , discussie aan de gang mbt de klasse waarin de BMW M3 GTR al dan niet moet worden ondergebracht. Nu de M3 CSL verkrijgbaar is (vanaf september toch maar je kan nu al bestellen) is BMW van plan om de M3 GTR bij de FIA te laten homologeren als N-GT. Dan zou deze wagen dus volgend jaar bvb kunnen deelnemen aan het FIA-GT kampioenschap en Le Mans. In de Belcar worden ze momenteel ondergebracht als Toerisme. Wat denken jullie ervan?

BTW: de bewuste topic: hier klikken Echt de moeite om eens na te lezen, vanalles wordt er bijgesleurd om de anderen van gedacht te doen veranderen: aantal deuren, de vorm van de daklijk, de grootte van de achterzetels, vergelijkende foto's, het feit dat Porsche ooit geprobeerd heeft de 911 als Toerisme te homologeren, de DTM, face-lift van de coupé... noem maar op

Voor de volledigheid, hier gaat het dus over
Reply With Quote
  #2  
Old 12-08-2003, 15:28
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Deze wagen is een toerismewagen voor mij aangezien ditzelfde model (in zijaanzicht vrijwel helemaal gelijk aan de gewone E46 zoals in ETCC) op vraag van BMW is gehomologeerd als toerismewagen. Met een andere motor en als coupe maakt nog niet dat het plots een GT is.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2003, 17:50
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Dit is natuurlijk een GT, waarschijnlijk kennen de meeste de letter en de geest wel...
Reply With Quote
  #4  
Old 12-08-2003, 17:57
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Dan is het wel de vraag : welke Belcar BMW mag uitkomen in divisie T en welke in divisie GT ???
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #5  
Old 12-08-2003, 17:59
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Voor wat betreft de Belcar stelt zich deze vraag niet denk. Reglement staat na dit jaar nog voor twee jaar vast denk ik en daarin wordt het E-46 model, ongeacht 4-deur of coupé, in de toerisme klasse ondergebracht.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-08-2003, 18:35
Roel Roel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2002
Location: TURNHOUT
Posts: 162
voor mij ook een GT, eventueel zoals Stijn al schreef, in de Belcar als Tourisme
Reply With Quote
  #7  
Old 12-08-2003, 18:37
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
is dit niet te vergelijken met de seat in de afgelopen 24u van Francorchamps? is dat een GT, daar wel ergens anders niet?

ik zou die bmw anders graag volgend jaar in Francorchamps tegenkomen!
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 12-08-2003, 18:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Maarten
is dit niet te vergelijken met de seat in de afgelopen 24u van Francorchamps? is dat een GT, daar wel ergens anders niet?

ik zou die bmw anders graag volgend jaar in Francorchamps tegenkomen!
Die SEAT is een echte GT (kop dicht ) die in het Spaanse GT kampioenschap rijdt.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 12-08-2003, 18:50
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Het zal wel een ewige discussie blijven. Zo is er ook de Clio V6. Twee jaar geleden reed deze wagen in de Belcar bij de GT's terwijl nu hij in de touring cup bij de toerismewagens rijdt.
Van mij mag een E-46 als GT gehomologeerd worden zoals dat trouwens in het verleden al was in de American Le Mans series maar in mijn ogen blijft het een toerismewagen.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 12-08-2003, 20:20
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Dit zal inderdaad een eeuwige discussie blijven, alhoewel we ons vrij snel er vanaf kunnen maken.
Een GT wagen is van nature een "Sportwagen", een "Toerisme" is een auto die bedoelt is om personen te transporteren.
Een doordeweekse BMW E46 behoort uiteraard tot de tweede klasse, daar is weinig discussie over.
Een BMW E46 M3 GTR kan je dus gerust als sportwagen bestempelen maar wat doe je dan met de 4 plaatsen ?
Je kan dit ook in de andere richting bekijken.
Een Porsche ( 911 of andere ) heeft ook vier plaatsen ofwel 2+2 zoals hij beschreven staat bij de verkeersbelasting.
Dit zijn er eveneens 4.
Ik denk dat het tijd wordt dat de FIA dit ergens gaat vastleggen om op die manier latere discussies te kunnen verhinderen.
Tijdens de 24 h. van Spa was er inderdaad de Seat Silhouette die naar de letter van het reglement inderdaad een GT is.
Een silhouette is inderdaad een wagen die voor niks anders bedoelt is dan racen.
Er bestaat zelfs geen enkele silhouette om op de openbare weg te rijden.
Maar daar wringt het nu net want een silhouette wordt net gebouwd naar een model van een legaal toegelaten personenvoertuig.
M.a.w. je kan geen silhouette bouwen van een Viper, Corvette, Porsche, e.d.
Voor mij mag de M3 CSL of GTR gerust als sportwagen beschouwd worden maar op circuit blijft het een toerisme.
Wat ga je anders met alle andere toerismes doen, zijn die niet allemaal bedoelt om sportief mee om te springen ?
Uiteraard zou ook ik graag een BMW M3 GTR tussen die bende "Janette" Porsches ( De Le Mans gangers weten waarover we het hebben ) zien rijden maar ik vrees voor een gevaarlijk voorbeeld !!!
Reply With Quote
  #11  
Old 12-08-2003, 20:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
EEn viper is ook een soort silhouette. Buizenchassis + daar de bekleding op.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #12  
Old 12-08-2003, 21:46
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
't Zou heel tof zijn om volgend jaar FIA GT mee te mogen rijden maar het blijft een Tourismewagen voor mij...
Het reglement van een kampioenschap beslist echter of de wagen mag meerijden en in welke klasse hij valt...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 12-08-2003, 21:47
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Aja, en de CSL is al te koop, bij een van de sponsors staat er eentje in de vitrine... Stond beter gezegd, want de eigenaar heeft hem al afgehaald
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 30-08-2003, 10:40
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Auto opgebouwd als silhouette , altijd een GT???
En dan hetzelfde model ergend in een touring-klasse terugvinden??
Denken jullie niet dat het publiek daar moeite mee gaat hebben?
Een verschil maken aan de hand van verkoopscijfers mischien?
Ik zie een echte GT nooit de verkoopscijfers halen van een massa-product zoals de E46 van BMW, verkrijgbaar in diesel ,gegeert
door menig vertegenwoordiger en zeker niet gekozen voor zijn GT-aspiraties!
Reply With Quote
  #15  
Old 30-08-2003, 10:42
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
De M3 CSL kunnen we niet echt een massa-product noemen eh
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.