![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Elpa Rally - 26>28/09/2003 - EK
Dit weekend is er weer een (coëff. 20) manche voor het Europees Rallykampioenschap. Eén duidelijke opdracht voor Thiry om de titelkansen gaaf te houden => winnen !
site Elpa Rally online results zou je via deze pagina kunnen raadplegen |
#2
|
|||
|
|||
En na een dodelijk ongeval blijkt deze rally stopgezet te zijn...
|
#3
|
|||
|
|||
Ze schijnen vol een electriciteitsmast geraakt te hebben en daarna zijn er nog zeker 2 wagens vol op het wrak ingereden.
|
#4
|
|||
|
|||
De omstandigheden, waarin Koliopanis het leven liet, zijn tragisch. De jongeman van 22 ging op 3 km van het einde van proef 1 van de baan en knalde met zijn Toyota Yaris op een paal. De rijder zat gekneld in de auto.
Tot overmaat van ramp was een transfo van ongeveer 2 ton, die bovenaan de paal gemonteerd was, losgekomen. Het gevaarte donderde dan naar beneden op de auto. |
#5
|
||||
|
||||
Thiry rijft op deze manier erg makkelijk de elpa binnen, Campos 2.
__________________
Last edited by JPMontoya; 27-09-2003 at 16:58. |
#6
|
|||
|
|||
De Elpa rally, de negende rally tellend voor het EK rally, is na drie klassementsritten stopgezet vanwege een tragisch ongeval van de Griekse combinatie Dimitris Koliopanos en co-rijder Theofanis Hasiotis in een Toyota Yaris. In de eerste klassementsrit van de dag ging de Toyota van de weg en ramde een houten paal. Bovenop de paal was een 2 ton zware electrische transformator bevestigd die naar beneden viel en terecht kwam op de wagen. Dimitris Koliopanos, wiens vader een Grieks parlementair is, verloor daarbij het leven, zijn co-rijder Theofanis Hasiotis werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht. De Griekse rijders besloten gezamelijk om de wedstrijd niet verder te zetten. Zo bleven nog 3 wagens over: de Peugeots van Bruno Thiry, EK-leider Miguel Campos en Evgueny Vasin. De organisator nam dan de beslissing om de rally te stoppen.
In tegenstelling tot het WK rally en het WK F1, waar er minimum 70 % van de wedstrijd moet zijn afgelegd om het volledig aantal punten te pakken, is het EK reglement anders. Hoofdstuk 14 , paragraaf 2 van het EK reglement stelt dat wanneer het onmogelijk is om de volledige wedstrijdafstand af te leggen, om welke reden dan ook, er toch de volledig punten worden uitgedeeld volgens het klassement op dat ogenblik. " We maken ons nu op voor de rally des Antibes waar de missie duidelijk is. We moeten daar winnen " aldus Koen Wyckmans, persverantwoordelijke van het Kronos Team. " Slagen we daarin, dan volstaat een eerste of tweede plaats in de Condroz rally om de titel te pakken. " De laatste coëfficient 20 rally is de rally van de Antibes, eind oktober. Het kampioenschap hoeft dan nog niet beslist te zijn want de rijders mogen elk nog één coëfficient 10 rally inbrengen aldus het FIA reglement betreffende het EK rally. De beste acht resultaten van een coëfficient 20 rally tellen, aangevuld met één coëfficient 10. Eindresultaat na 3 ritten 1 THIRY Bruno (B) PEUGEOT 206 WRC 2 CAMPOS Miguel (P) PEUGEOT 206 WRC +6.2 3 VASIN Evgeny (RUS) PEUGEOT 206 WRC +1:24.8 4 EFSTATHIOU Athanasios (GR) RENAULT Clio Kit Car +1:43.9 5 TSOLAKIDIS Socratis (GR) PEUGEOT 306 MAXI +1:59.4 6 THERGIAKIS Thomas (GR) OPEL Astra Kit Car +2:30.1 7 SPYROPOULOS Panagiotis (GR) FORD Escort Cosworth 4x4 +2:40.9 8 "IAVERIS JUNIOR" (GR) FIAT Punto Kit Car +2:41.6 9 ALIFERIS Theodoros (GR) MITSUBISHI Lancer EVO +3:27.5 10 NIKOLOPOULOS Xenofon (GR) FORD Escort Cosworth +3:30.9 Stand Europees kampioenschap na 9 rally's 1. Miguel Campos 1240 punten 2. Bruno Thiry 1120 punten Foto's van de wedstrijd kan je bezichtigen op www.rally-action.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|