De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-10-2003, 10:33
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie

Thumbs down Onsportief rijgedrag moet eruit!!!

Bron: autospor.be

Race 2 zondag 15:05:

Tweede poging dus. Opnieuw een goede start en deze keer kwam ik als eerste de Raidillon uit. Niet voor lang echter want drie auto's spanden samen om te slipstreamen en passeerden mij in een oogwenk op het rechte stuk. Ik had gewoon pech dat er niemand dicht genoeg achter mij reed om mee de luchtweerstand te delen. In de volgende ronde reed Bruixola voor mij op het rechte stuk. Ik deed teken aan iemand achter mij om hem 'voorbij te slipstreamen'. Dat lukte aardig en ik kwam zo goed als voorbij Bruixola op de volgende bocht af. Ik wist dat hij nog aan de binnenkant kon zitten en liet daarom voldoende ruimte. Toch vond Olivier Bruixola het nodig om mij, 'toevallig' net buiten beeld van de camera's een tik te geven waardoor ik helemaal dwars ging. Ik kon mijn Yaris nog net op de baan houden toen ik een tweede tik kreeg van Bruixola. Die tik was fataal en ik werd frontaal de muur in gekatapulteerd. Een beetje versuft en lichtjes in shock werd ik voor een check-up naar het medisch centrum gebracht. Daar vertelde ik de dokters met bevende stem en tranende ogen dat ik altijd in een soort van shock ga na een zware impact. Dat is nog een restant van een zeer zwaar ongeluk in 1994 waarbij ik met een impactsnelheid van 160km/u boven aan de Readillon de muur in ben gevlogen waardoor de verankeringspunten van mijn gordels waren losgekomen en ik dan, zonder gordels, nog eens zes keer overkop ben gegaan. Gelukkig is autoracen nu een stuk veiliger geworden.

In elk geval, ik hield er geen goed gevoel aan over en was dan ook verwonderd dat er bij de wedstrijdleiding geen rapport was binnengekomen van het ongeluk en dat er op de beelden 'niets speciaals' te zien was. Even later hoorde ik van verschillende getuigen dat er over de radio's van de baanposten duidelijk werd gesproken over een dubieus manoeuvre van Bruixola. Voor Philippe Leybaert die vlak achter ons reed toen het gebeurde (en die knap tweede werd) was de zaak eveneens zo klaar als een klontje. Toen wou ik, ondermeer op basis van die extra informatie en getuigenissen toch nog een officiële klacht indienen. Ik moest daarvoor een aantal documenten invullen. Eens dat gebeurd was zei men mij: "Ja maar, voor een officiële klacht moet je een ander document invullen." Ik vulde dus opnieuw alles in en dan kreeg ik te horen: "Het spijt ons mijnheer maar u bent te laat, u moet binnen de 30 minuten een klacht indienen anders is ze onontvankelijk" (!!!). Dus Bruixola gaat voorlopig vrijuit.

Het is niet de eerste keer dit seizoen dat ik races verlies door onsportief rijgedrag van een aantal rotte appels, maar natuurlijk heeft nooit iemand iets gezien.

Aan de andere kant wordt men wel zwaar gesanctioneerd als er eens per ongeluk over een of andere witte lijn wordt gereden.

Ik ben zwaar teleurgesteld en ik overweeg dan ook sterk om forfait te geven voor de laatste wedstrijd, als protest tegen deze gang van zaken en als protest tegen het gedrag van sommige piloten.

Dat je snel én correct kan zijn, dat bewijzen gelukkig nog piloten als Philippe Jacobs en Vic Herman.

Het ziet er naar uit dat ik 5de zal blijven in het kampioenschap. Dat is niet slecht maar toch niet wat ik had verhoopt.

Jürgen Van Hover

Last edited by bobcat; 01-10-2003 at 10:37.
Reply With Quote
Old 01-10-2003, 13:13
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

U tell 'em Jürgen ....

Bruixola zou eigenlijk wel goe passen in de British Touring Cars Champ. -> daar rammen ze ook gewoon elkaar van de baan.
Maar de races zijn er wel beter
Old 01-10-2003, 13:57
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Jurgen,

De Yariscup zei me tot hiertoe weinig, maar als het je een troost kan wezen, heb jij er nu een supporter bij!
Hopelijk geef je geen ff en wordt er niet toegegeven aan de "bad losers".

See ya!
Gert
Reply With Quote
Old 01-10-2003, 16:55
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Ik denk als je iedereen zijn verhaal laat doen dat je dan 30 verschillende versies krijgt... Verleden koers had Bruixola Jacobs ook een smerige tik gegeven...

Mijn punt is gewoon, hoe erg dat ook mag zijn, wanneer gaan we eindelijk eens terug objectieve koersverslagen lezen?
Reply With Quote
Old 01-10-2003, 17:26
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie

Quote:
De Yariscup zei me tot hiertoe weinig, maar als het je een troost kan wezen, heb jij er nu een supporter bij!
Hopelijk geef je geen ff en wordt er niet toegegeven aan de "bad losers".

See ya!
Gert [/B]
[/QUOTE]

Sorry voor het misverstand, ik ben Geert van Biezen en niet Jurgen Van Hover, maar ik volg hem ook en je kan op zijn site gratis lid worden. www.vanhover.com of klik op de banner op www.autosport.be
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules