![]() |
|
|
||||
|
||||
De meest succesvolle BELCAR piloten van 1997 tot nu
Het Belcar kampioenschap ging in 1997 van start. Aangezien mijn passie voor dit kampioenschap heb ik enkele statistieken bijgehouden. Zo werden er tot op heden 49 races gereden en kwamen er in totaal maar liefst 595 piloten aan de start van een race.
Aantal starts : 1. Kris Wauters 47 starts, 2. Patrick Belien, Patrick Selleslagh en Koen Wauters 46, 5. Peter Beckers 45, 6. Philippe Daelemans, Bert Longin en Steve Van Bellingen 43, 9. Patrick Schreurs 42, 10. Rudi Penders 41 starts Behaalde punten : 1. Bert Longin 1729 punten, 2. Anthony Kumpen 1457, 3. Freddy Van Roey 1406, 4. Patrick Belien 1394,5, 5. Albert Vanierschot 1386, 6. Erik Bruynoghe 1290, 7. Tim Verbergt 1261, 8. Pertti Kuismanen 1223,5, 9. Rudi Penders 1156,5, 10. Vincent Dupont 1152 punten Podium finishes : 1. Longin 27, 2. Kumpen en Van Roey 25, 4. Belien en Qvick 24, 6. Bruynoghe, Beernaert en Kenis 23, 9. Verbergt, Severich en Vanierschot 21 Aantal races geklasseerd : 1. Patrick Belien 43, 2. Beckers 36, 3. Theuws 35, 4. Kris Wauters, Qvick, Carlier en Stefan Verhoeven 34 Algemene overwinningen : 1. Anthony Kumpen 15, 2. Stephane Cohen 13, 3. Vincent Dupont 10, 4. Bert Longin 7, 5. Verbergt, Patrick Huisman, Mike Hezemans en David Hart 5 overwinningen Klasse overwinningen : 1. Anthony Kumpen 19, 2. Tim Verbergt en Jean Francois Hemroulle 18, 4. Georg Severich en Rudi Penders 14, 6. Patrick Belien en Stephane Cohen 13, 8. Pertti Kuismanen 12, 9. Dimitri Cuyvers en Luc Pensis 11
|
||||
|
||||
Beliën is nog maar 3 races niet aan de finish gekomen op 46 starts; dat is best wel een uitstekende prestatie.
|
||||
|
||||
Mooie statistieken.
Een korte blik op de cijfers leert me dat Belien van de 46 races waar hij aan deelgenomen heeft er maar liefst 43 heeft beeindigd. Niet slecht zou ik zo denken!! |
|
||||
|
||||
Nog enkele bemerkingen :
De regelmaat van Patrick Belien valt inderdaad meteen op, maar ook Beckers en Theuws scoren heel hoog wat betreft het aantal races dat ze geklasseerd zijn. Toerismewagens betrouwbaarder dan GT's?? De meest succesvolle dames (behaalde punten): Carla Brackx heeft 339 punten, Alexandra Van de Velde 338,5 Lieve Thiron 220, Peggy Aerts 176,5, Linsy Lanssens 171, Kelly Jamers 88,5, Frederique Cassiers 72, Joyce De Troch 70, Vanina Ickx 62, Stephanie Boden 28,5 Aantal starts ZONDER podium : Jaak Janssen reed reeds 38 wedstrijden zonder podium finish, Frank Vancraeynest reeds 32 en Lieve Thiron al 28. Enkele piloten krijgen vaak af te rekenen met de pechduivel : Johan Van Vaerenbergh : 11 finishes op 38 starts Koit Vertee (SWE) : 3 finishes op 14 starts Wim Meulders : 19 finishes op 40 starts 12 nationaliteiten kwamen aan de start : 435 Belgen 67 Nederlanders 36 Duitsers 18 Britten 16 Fransen 7 Finnen 6 Zweden 6 Italianen 1 Oostenrijker 1 Zuid Afrikaan 1 Filipijn 1 Luxemburger De Top 10 van meest succesvolle buitenlanders (meeste punten behaald): 1. Kuismanen SF 2. Severich D 3. Hasenbichler OOS 4. P Huisman NL 5. F Meijers NL 6. J Meijers NL 7. Hezemans NL 8. D Huisman NL 9. Stoeltie NL 10. Hart NL
|
||||
|
||||
kuismanen is ook wel de beste buiten lander...maar ik denk ook wel de snelste 60+'er
is hij niet de oudste in de belcar....
|
||||
|
||||
Da denk ik van wel. Ik vermoed dat em 62 is.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Net op het nieuws gezien dat indien ze het europees rijbewijs invoeren, Pertti Kuismanen om de 5 jaar voor een nieuw rijbewijs moet gaan
![]()
|
||||
|
||||
Oei oei
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Aan zei die de statistieken bij de hand hebben : hoeveel Belcar-starts heeft Andre Carlier genomen en hoeveel finishes bereikt ?
Ik heb de informatie niet meer om het zelf uit te tellen... |
|
||||
|
||||
Andre Carlier heeft 40 starts op zijn naam en 35 keer werd hij geklasseerd. Hij behaalde 551 punten en o.a. 1 klasse overwinning
|
||||
|
||||
merci A.J.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|