![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
WK Rally 2005: reglementswijziging
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Joepie, da's goed nieuws! Zo kunnen gecrashte piloten overnacht hun wagen weer hersteld zien en openieuw aan de start komen! Spannend, spanned. En vooral ook goed voor de piloten die een hele rally gedomineerd hebben en dat de rally verliezen in de laatste special door bijv. onverwachte regen en slechte bandenkeuze daarvoor. 't lag al langer ter discussie - er waren geruchten - ook de kostenbesparende maatregelen zijn misschien interessant om andere automerken over de streep te trekken om te gaan meedoen. Nu hebben we 3 koersen op 1 weekend! Ben reuzebenieuwd.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Re: WK Rally 2005: reglementswijziging
An FIA statement explained: "There will be 16 [three-day] events, each with its own winner, second, third etc. But the world championship will be decided on the results of 48 separate days of competition."
Dus het zou dan kunnen dat een rijder, we bekijken het eventjes extreem, alle rally's wint en toch geen kampioen word? |
#4
|
||||
|
||||
Re: Re: WK Rally 2005: reglementswijziging
Quote:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
Amaai, wie gaat daar tenslotte nog aan uitkunnen.
Het maakt de race en het spektakel voor de toeschouwers wel spannender, maar de puntentelling dat gaat nogal wat geven. |
#6
|
||||
|
||||
Re: Re: WK Rally 2005: reglementswijziging
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Voor de rally op zich is het een goed idee.
Persoonlijk vind ik dat ze bij de FIA toch een rare manier van denken hebben. Ze schaffen de derde rijder en ouvreurs af en voeren een systeem "mille-piste" in. Dat alles onder het mom van besparingen. Ben eens benieuwd wat de fabrieksteams gaan doen om een gecrashte of zwaar defecte wagen de volgende morgen weer fit aan de start te krijgen. Dat zal pas geld gaan kosten. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|