De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-01-2004, 15:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

BTCS nationaal!

Quote:
"Belgian Touring Car Series" onder RACB-vlag

RACB Sport en PRC Group hebben éénparig besloten in 2004 de "Belgian Touring Car Series" als een Nationale Serie te laten verrijden.

De "BTCS" staat open voor toerwagens en GT's (met een beperking van de specifieke cylinderinhoud tot 4 liter).

Om de onderlinge verschillen te nivelleren zal er gewerkt worden met een handicapsysteem op basis van een minimumtijd per ronde.

Elke inbreuk hierop, zowel in trainingen als tijdens de race, wordt bestraft met een gewichtshandicap van 50 kg.

Zes meetings staan op het programma, waarvan vier in Francorchamps, één in Zolder en een buitenlandse verplaatsing naar Dijon.

Hoogtepunt van de "Belgian Touring Car Series" zijn de 12 Uren van Francorchamps op 15-16 mei 2004.

Het merendeel van de wedstrijden van de Serie BTCS wordt verreden in het kader van de Fun Races-weekends. Deze omvatten de VW Fun Cup en de nieuwe Roadster Cup, de twee andere speerpunten van promotor PRC Group.

bron: autosport.be

Belcar is dus niet langer het enige nationaal endurance kampioenschap... Twee zulke kampioenschappen in een klein land als België, ik weet niet goed wat ik hier van moet denken
Reply With Quote
Old 24-01-2004, 18:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Die BTCS is al evenveel een touringcar serie, dan onze VW Jetta een GT is

Reply With Quote
Old 24-01-2004, 21:05
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Slecht nieuws voor Belcar? Hebben ze in Wallonie eindelijk een middel gevonden om de Belcar te counteren? Spijtig dat in dit landje hier altijd Vlaams/Waalse belangen meetellen.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 24-01-2004, 21:21
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Bwa, ik denk niet dat we dit als counteren moeten bezien.
De BTCS is opgericht vorig jaar als opvolger van GDC om zoals de TC een discipline te hebben waarin je met bijna alle auto's kan rijden, en voor een pak minder geld dan de Belcar!

We moeten natuurlijk afwachten of dit effect gaat hebben op de Belcar, maar ik vermoed het niet direct! Tenzij er natuurlijk wat teams in geldnood komen en in dit lager aangeschreven kampioenschap gaan rijden om te overleven, maar als een counteren van de belcar zou ik dit niet zien.

Of het nu nationaal is of niet maakt toch niet zo veel uit! PRC weet het allemaal zo goed niet meer denk ik, wij zijn ook met de fun cup al van nationaal naar regionaal(?) gegaan (ASAF of VAS) en nu terug sinds twee jaar naar nationaal. Dat heeft mijn insziens meer te maken met de licenties die dan ook gemakkelijker in het buitenland aanvaard worden! of met veiligheid, aangezien de normen van de RACB toch een pak strenger zijn in vergelijking met die van de VAS, ....
Old 24-01-2004, 21:25
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ik hoop het samen met jouw Maarten.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 24-01-2004, 21:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

2004 Miles? Bestaat dat niet meer.......................

Of wordt dat een stand-alone evenement voor toerwagens?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-01-2004, 21:32
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

de 2004 miles heeft eigenlijk niet veel te zien met het BTCS, aangezien deze race niet voor dit kampioenschap meetelt

vanavond is het uitreiking 2003 en voorstelling van het programma 2004 van PRC (fun cup, btcs, roadster cup, 2004 miles) in Francorchamps, dus ik verwacht morgen meer nieuws, of in de loop van volgende week!

De 2003 miles leken mij toch geslaagd, dus ik zou niet weten waarom dit dit jaar niet meer zou doorgaan! Ik zal morgen een mail naar ons vader sturen, die zal wel meer weten dan! En de site van BTCS, Fun Cup, ... of PRC in het algemeen in het oog houden zeker! Op autosport.be zal ook wel een verslagje komen vermoed ik!
Old 25-01-2004, 01:36
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Re: BTCS nationaal!

Quote:
Originally posted by stijnconinx
bron: autosport.be

Belcar is dus niet langer het enige nationaal endurance kampioenschap... Twee zulke kampioenschappen in een klein land als België, ik weet niet goed wat ik hier van moet denken

Ik weet wel wat ik hierover moet denken. Het succes van de Belcar en zijn voorgangers is steeds een doorn in het oog geweest van bepaalde Brussels-frankiljonse milieus.
Door de inferieure en Franstalige BTCS een nationaal statuut te geven, denkt men de Belcar te kunnen counteren.
Je zou er van versteld staan, maar anno 2004 heerst de "Et pour les flamands la même chose"-mentaliteit nog steeds in bepaalde Franstalige milieus.
Zielig en heel erg pathetisch!
Reply With Quote
Old 25-01-2004, 14:36
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Het was wel iets dat te verwachten was natuurlijk...
Old 25-01-2004, 20:17
TTke TTke is offline
De Paddock Rookie

Och, laat ze maar doen. In Nederland hebben ze toch ook zoiets Belcar-achtigs, en de betere Nederlandse teams komen toch ook naar Belcar. Voor Belcar deelnemers is het weer een extra mogelijkheid om meer plezier te kunnen hebben van hun wagen en/of extra te kunnen testen in Spa. En om goedkoper te rijden dan in Belcar moet je het niet echt doen, behalve wat de inschrijvingskost is dan. Voor de rest heb je alle kosten evengoed; banden, benzine, revisies,...Het is natuurlijk wel zo dat je met een goedkopere wagen daar nog mee kan. Dus eigenlijk ook een alternatief voor de Touring Cup.
Een beetje concurrentie is niet slecht, het houdt iedereen wakker en het kan alleen maar een positief effect hebben op de Belcar, want "in het rijk der blinden is éénoog koning"
Reply With Quote
Old 25-01-2004, 22:49
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by TTke
Een beetje concurrentie is niet slecht, het houdt iedereen wakker en het kan alleen maar een positief effect hebben op de Belcar, want "in het rijk der blinden is éénoog koning"
Inderdaad, laat ze maar doen. Dit word zoals in de politiek, binnenkort hebben we 25 kampioenschappen en in elk kampioenschap maar 5 auto's. Komen ze automatisch toch terug naar het meest interesante kampioenschap.
Reply With Quote
Old 26-01-2004, 01:36
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

lijkt mij inderdaad nog meer concurrentie voor TC dan voor Belcar

vooral hun diversiteit aan circuits, alhoewel het dit jaar wel minder is dan vorige jaren, nu alleen nog maar dijon, franco en zolder als ik me niet vergis
vroeger magnycours en val de vienne er nog regelmatig bij
Old 26-01-2004, 14:36
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Ik vind dit niet echt een goede zaak... op zulke manier maak je autosport kapot... dit is maar België eh
Reply With Quote
Old 26-01-2004, 15:12
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Dat dit kampioenschap het BELCAR het leven zuur kan maken heb ik mijn twijfels over. Dat de touring Cup hier hinder van zal ondervinden ben ik zeker van men kan niet altijd rond de kerktoren blijven rijden. Daarnaast met al die geluidsbeperkende maatregelen is het ook moeilijk. En welke piloot wil wel eens niet op een onbekend circuit zijn kunde en kunsten laten zien. Natuurlijk heeft dit ook zijn kosten telkens om voor meestal meerdere dagen naar een ander circuit af te zakken.
Maar ja een goed kampioenschap waar we beide partijen van de het land hun gading vinden is weer eens te meer ver zoek.
Old 26-01-2004, 15:46
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

ik heb bericht gekregen van ons vader omtrent de 2004 miles

Er is een probleem met de organisatie van de 2004 miles, het is te zeggen: er zouden in 2004 minder 24uurs koersen gehouden worden in francorchamps, of dit wettelijk, door buurtcomité's of door francorchamps zelf is bepaald, durf ik niet te zeggen. Wel zou men de 12uren race, die hierboven reeds vermeld is, al zeker laten plaatsvinden. Achter de 2004 miles moeten we voorlopig nog een vraagteken plaatsen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules