![]() |
|
|
||||
|
||||
BTCS nationaal!
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Die BTCS is al evenveel een touringcar serie, dan onze VW Jetta een GT is
![]()
|
||||
|
||||
Slecht nieuws voor Belcar? Hebben ze in Wallonie eindelijk een middel gevonden om de Belcar te counteren? Spijtig dat in dit landje hier altijd Vlaams/Waalse belangen meetellen.
|
|
||||
|
||||
Bwa, ik denk niet dat we dit als counteren moeten bezien.
De BTCS is opgericht vorig jaar als opvolger van GDC om zoals de TC een discipline te hebben waarin je met bijna alle auto's kan rijden, en voor een pak minder geld dan de Belcar! We moeten natuurlijk afwachten of dit effect gaat hebben op de Belcar, maar ik vermoed het niet direct! Tenzij er natuurlijk wat teams in geldnood komen en in dit lager aangeschreven kampioenschap gaan rijden om te overleven, maar als een counteren van de belcar zou ik dit niet zien. Of het nu nationaal is of niet maakt toch niet zo veel uit! PRC weet het allemaal zo goed niet meer denk ik, wij zijn ook met de fun cup al van nationaal naar regionaal(?) gegaan (ASAF of VAS) en nu terug sinds twee jaar naar nationaal. Dat heeft mijn insziens meer te maken met de licenties die dan ook gemakkelijker in het buitenland aanvaard worden! of met veiligheid, aangezien de normen van de RACB toch een pak strenger zijn in vergelijking met die van de VAS, ....
|
||||
|
||||
Ik hoop het samen met jouw Maarten.
|
|
||||
|
||||
2004 Miles? Bestaat dat niet meer.......................
Of wordt dat een stand-alone evenement voor toerwagens?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
de 2004 miles heeft eigenlijk niet veel te zien met het BTCS, aangezien deze race niet voor dit kampioenschap meetelt
vanavond is het uitreiking 2003 en voorstelling van het programma 2004 van PRC (fun cup, btcs, roadster cup, 2004 miles) in Francorchamps, dus ik verwacht morgen meer nieuws, of in de loop van volgende week! De 2003 miles leken mij toch geslaagd, dus ik zou niet weten waarom dit dit jaar niet meer zou doorgaan! Ik zal morgen een mail naar ons vader sturen, die zal wel meer weten dan! En de site van BTCS, Fun Cup, ... of PRC in het algemeen in het oog houden zeker! Op autosport.be zal ook wel een verslagje komen vermoed ik!
|
||||
|
||||
Re: BTCS nationaal!
Quote:
Ik weet wel wat ik hierover moet denken. Het succes van de Belcar en zijn voorgangers is steeds een doorn in het oog geweest van bepaalde Brussels-frankiljonse milieus. Door de inferieure en Franstalige BTCS een nationaal statuut te geven, denkt men de Belcar te kunnen counteren. Je zou er van versteld staan, maar anno 2004 heerst de "Et pour les flamands la même chose"-mentaliteit nog steeds in bepaalde Franstalige milieus. Zielig en heel erg pathetisch! ![]() |
|
||||
|
||||
Het was wel iets dat te verwachten was natuurlijk...
|
|||
|
|||
Och, laat ze maar doen. In Nederland hebben ze toch ook zoiets Belcar-achtigs, en de betere Nederlandse teams komen toch ook naar Belcar. Voor Belcar deelnemers is het weer een extra mogelijkheid om meer plezier te kunnen hebben van hun wagen en/of extra te kunnen testen in Spa. En om goedkoper te rijden dan in Belcar moet je het niet echt doen, behalve wat de inschrijvingskost is dan. Voor de rest heb je alle kosten evengoed; banden, benzine, revisies,...Het is natuurlijk wel zo dat je met een goedkopere wagen daar nog mee kan. Dus eigenlijk ook een alternatief voor de Touring Cup.
Een beetje concurrentie is niet slecht, het houdt iedereen wakker en het kan alleen maar een positief effect hebben op de Belcar, want "in het rijk der blinden is éénoog koning" |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
lijkt mij inderdaad nog meer concurrentie voor TC dan voor Belcar
vooral hun diversiteit aan circuits, alhoewel het dit jaar wel minder is dan vorige jaren, nu alleen nog maar dijon, franco en zolder als ik me niet vergis vroeger magnycours en val de vienne er nog regelmatig bij
|
||||
|
||||
Ik vind dit niet echt een goede zaak... op zulke manier maak je autosport kapot... dit is maar België eh
![]() |
|
|||
|
|||
Dat dit kampioenschap het BELCAR het leven zuur kan maken heb ik mijn twijfels over. Dat de touring Cup hier hinder van zal ondervinden ben ik zeker van men kan niet altijd rond de kerktoren blijven rijden. Daarnaast met al die geluidsbeperkende maatregelen is het ook moeilijk. En welke piloot wil wel eens niet op een onbekend circuit zijn kunde en kunsten laten zien. Natuurlijk heeft dit ook zijn kosten telkens om voor meestal meerdere dagen naar een ander circuit af te zakken.
Maar ja een goed kampioenschap waar we beide partijen van de het land hun gading vinden is weer eens te meer ver zoek.
|
||||
|
||||
ik heb bericht gekregen van ons vader omtrent de 2004 miles
Er is een probleem met de organisatie van de 2004 miles, het is te zeggen: er zouden in 2004 minder 24uurs koersen gehouden worden in francorchamps, of dit wettelijk, door buurtcomité's of door francorchamps zelf is bepaald, durf ik niet te zeggen. Wel zou men de 12uren race, die hierboven reeds vermeld is, al zeker laten plaatsvinden. Achter de 2004 miles moeten we voorlopig nog een vraagteken plaatsen
|
|