![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Donderdag 10 juni, vrije-trainings-dag ( the original )
Alle Belgische race fans hebben zich waarschijnlijk reeds gehuisvest langs de rand van de Nordschleife (24 stunden rennen) of bevinden zich in de buurt van de werelds meest bekende circuit overbrugging de “Passerelle Dunlop” (24 heures Du Mans) want langs het Limburgs asfalt was maar erg weinig beweging. Twee etmaal races tijdens één weekend is natuurlijk om concurrentie vragen. En toch was er behoorlijk wat te zien tijdens deze donderdag training. Het eerste uur was helaas weer exclusief en ditmaal voor TV Limburg en AD Sport. De twee identieke 996 Biturbo Porsches (of identieke tweelingen) waren één uur lang de hoofdrol spelers. Of was het singin’ in the rain, want juist tijdens de opnames viel het water met emmertje uit de hemel. Toen de rest van de meute om 14 uur het circuit op kon lag het asfalt er behoorlijk glibberig bij. Uit schrik om verraden te worden door aquaplaning werden de eerste ronden dan ook in een slakkengang afgewerkt. HRS was met zijn twee Porsches (Vetters/Peeters) als eerste buiten, dadelijk gevolg door de twee gele Porsches van Markant Racing en de Touring Cup Porsche van RTM. Hier zagen we een volledig nieuw achterwerk op de 996 van het team uit Berlaar. Zestig kilo ( 60kg !!!) aan uitlaat potten moet de Penders Porsche onder de 95 dB houden. Jos van Roy heeft er vandaag alvast van genoten. Hij maakte er dadelijk een “Race dauer test” van. RTM baas Patrick Bastiaens moet gedacht hebben “wat je zelf kunt, doet je zoveel beter” en kroop zelf achter het stuur van de 996 Biturbo. Toch ook een primeur vandaag, de Duitse Divinol Cup rijder Rüdiger Noll had Zolder uitgekozen voor een korte shakedown test met de nagel nieuwe Audi A6 Quattro-V8 Biturbo. Deze A6 moet de wat oudere Mercedes vervangen in de Divinol Cup maar zal dit jaar ook nog twee Belcar races meepikken ( Nürburgring en Francorchamps). Meer en meer old-timers kleuren het circuit, en daar zal de nakende 30th European Historic Grand Prix niet vreemd aan zijn vermoed ik. Zo kregen we vandaag de nog steeds in Marlboro kleuren geschilderde Spice-Ford Cosworth uit 1988 te zien. Maar ook de BMW 3.0 CSL groep II uit de atelier van Luigi kon bekoren. Enkele deelnemers uit de “Historic Grand Prix Cars” hadden wat minder bekijks Henk Prim (Alfa 75), Hank Melse (BMW), Hans Van Herwaarden (BMW), Peter Vanaudenhove (Porsche), Stijn Luyck (Super 7), Roloff (Yaris), Racing For Belgium (Clio), Patrick Dewandeleer (F. Renault), twee Fun Cups, één Ibiza, één Mini, één formule Ford en ……………………….. Bij leven en welzijn, tot over veertien dagen. Door de Historic GP is er GEEN donderdag training op donderdag 17 juni. Ronald Janssens >>>> Foto's <<<< Welkom in ... Thema Café WHEELS Circuit Zolder. www.wheelscafe.be |
|
|||
|
|||
Beste Rubinio,
Ik ben niet helemaal 100% zeker, maar is het geen A4? |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
100% zeker dat het een A4 is. De nieuwste versie van de A4 en de vorige A6 hadden nogal een gelijkaardige achterkant. Maar aan de lichten vooraan en de grill te zien is dit zeker een A4.
|
|
||||
|
||||
Volgens mij is het ook een A4, je kan op 1 van die foto's net nog het randje van zijn achterlichten zien...
|
||||
|
||||
Zalig. Er heeft een oude BMW CSL (Batmobile) gereden.
![]() 'k wou dat ik daar was geweest. ![]() |
|
|||
|
|||
Rrubinio,
heeft Rudiger Noll niet meegereden in de divinol cup met zo een rode Audi gereden? kan mij vergissen hoor PS hier nog een foto van toen die formule renault eruit ging aan de rea foto 1 foto 2 ophanging is redelijk krom, nochthans dat hij heeeeel zachtjes tegen de muur is terechtgekomen Last edited by Vertigo Streiff; 11-06-2004 at 16:58. |
|
||||
|
||||
Ik vind het moeilijk in te schatten op de foto's. Op het eerste zicht is het inderdaad een A4 vooral aan de grill en de lichten. Maar kijk eens naar de achterste deur. Bij een A4 is die toch kleiner? Kijk ook eens naar de lijn van de ruiten, (en het kleine ruitje achteraan), die lijken ook meer op die van een A6. Ik hou het voorlopig dus op een A6 (ik weet het wel niet zeker, hoewel we er zelf 2 gehad hebben), maar het is volgens mij een beetje een mengelmoes van verschillende modellen. De klinken zijn bv van een ouder type dan op zowel de A4 als A6 gebruikt worden.
FF
|
|||
|
|||
Quote:
Rüdiger Noll zelf heeft mij verbeterd toen ik het had over een A4. Patrick Bastiaens (RTM) stond er bij en zou dit kunnen bevestigen. Om Audi steun (elektronica en andere now how) te krijgen moest alles in een A6 kast. En of het nu een A4 of A6 is, het is een bijzonder mooie wagen waar heel wat tijd en kavlar in gestoken is (de afwerking is dan ook klasse). Doet mij een beetje terugdenken aan de Audi 80 Competition van Kuismanen. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|