![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
In de winterperiode heeft men in Nederland de geboorte moge aanschouwen van de nieuwe Seat Cupra Cup. Na een ietwat late levering van de wagens voor de eerste race en een probleem met de Matador banden voor de tweede race.........is vandaag een derde groot probleem aan het licht gekomen als je het mij vraagt.
Vandaag tijdens een crash in de trainingen heeft een van de rijders de wagen op zijn dak gelegd. De oorzaak en/of toedracht van het ongeval zelf ken ik niet maar als de wagen er zo uitziet na een crash mag je stellen dat er iets niet klopt aan de rolkooi. foto: www.autosport.nl Benieuwd hoe dit verder gaat lopen................. M.b.t. de rijder: Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
tja, als je met haast een race auto gaat bouwen kom je er natuurlijk nooit. ik denk dat het verstandig is om per direct de rolkooi aan te passen en in iedergeval de eerst volgende races te schrappen. dis nie veilig, en je kan nie echt n dooie op je naam hebben als seat...
|
|||
|
|||
Seat Sport heeft slecht werk geleverd.
![]() |
|
|||
|
|||
Amai, krijg ik koude rillingen van. Ik hoop dat ik zo nooit uit de wagen hoef gehaalt te worden. Hier blijkt nog maar eens het grote nut van een degelijke rolkooi en de algemene veiligheid in en op de wagens. De annulatie van de race en de nieuwe keuring van de rolkooien is de juiste beslissing.
Net zoals in onze wagen en normaal gezien alle competitie-racewagens is de kooi FIA-gekeurd. Nu stel ik mij de vraag of dit niet met zowat elke rolkooi kan gebeuren. Wij kunnen nooit weten of de rolkooi bij een dergelijke crash ons wel degelijk beschermd. Wij nemen het aan, en ik stel de FIA-keuring zeker niet in twijfel, en hopen het natuurlijk wel. Nu is het wel zo dat bij crashes in het verleden het nut van de gekeurde rolkooien wel degelijk bewezen is. Er zijn referenties genoeg waaruit blijkt dat de gehele auto 'per totale' is , maar waar de rolkooi intact is en de piloot 'ongeschonden'. Bij deze Cupra Cup zijn de rolkooien duidelijk niet beschermend genoeg. Er is dus werk aan de winkel bij Seat en hopelijk komt alles goed met de piloot. Dit had wel eens veel erger kunnen zijn. |
|
||||
|
||||
Door het oog van de naald, als je het mij vraagt.
![]() |
|
||||
|
||||
die piloot was precies niet van de grootsten want anders zou hij er niet goed uitgekomen zijn...
|
||||
|
||||
Inderdaad een fout van Seat, maar moet niet elke wagen voor hij aan een kampioenschap begint, technisch gekeurd worden net zoals bij ons in de ZTC?
|
|||
|
|||
hoe zgt men dat in holland.
" hij is uit zijn dak gegaan", hier kan je beter zeggen hij is tegen zijn dak gegaan. Sorry hé ![]() Last edited by Megane; 30-05-2004 at 09:34. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Onderstaand de offiële verklaring van Seat: Quote:
Tja en dan nog een sappig verhaal. Op de zaterdag rijden de Seats een 2-uurs wedstrijd waarbij een team bestaat uit twee coureurs. Op zondag is er dan de gebruikelijke sprintrace. De coureur van de gedeukte Seat, Mario Vos, zou de 2-uurs wedstrijd gaan rijden met Prins Bernhard jr. Je moet er niet aan denken wat de gevolgen zouden zijn geweest als deze crash was gebeurd met het prinsje achter het stuur.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
tja, langs de éne kant lijkt deze rolkooi fout gebouwd
maar we weten niet wat de oorzaak van de crash juist was en tegen welke snelheid het allemaal gebeurd is. Je kan ook niet verwachten dat een rolkooi iemand voor het leven beschermd, niet? Het moet wel extra beschermen, maar als je tegen 200 km/h overkop gaat en in de vangrails plakt, dan weet ik niet of een rolkooi dit aankan. Maar soit, dit is wel een stevig crashje. En bij nader onderzoek aan de rolkooi denk ik dat de voorste baren/structuur van de kooi niet in orde was, aangezien de middenbaar nog redelijk goed op haar plaats lijkt te staan! Effe checken die handel FIA!
|
||||
|
||||
Quote:
![]() In Nederland hebben we geluk gehad, in Engeland is het gisteren wat minder afgelopen. Tijdens een Clio race op Thruxton is Kevin Lloyd bij een eenzijdig ongeval om het leven gekomen.
|
||||
|
||||
Nog wat schokkende foto's van www.autosport.nl
In het lange verhaal over deze crash en de rest van de problemen mag je toch wel concluderen dat deze cup zeer slecht is voorbereid.............. Had de organisator last van hebzucht?
|
||||
|
||||
die rolkooi ziet eruit als gebroken lucifers. Man, man, wat een afgang. Schrappen dat kampioenschap.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor familie en kennis van deze jonge man, veel sterkte gewenst! |
|
||||
|
||||
Zo'n platte Ibiza lijkt wel veel op die rode Seat GT die op de diverse racing shows stond (zoals Essen), toch qua stroomlijn
|
|